Ekoskladu je ob koncu lanskega leta ostalo na računu še veliko neporabljenih sredstev za subvencioniranje nakupa ali predelave električnih vozil. Pravne in fizične osebe so bile torej pri prehodu na nov energent pri vozilih bolj zadržane od pričakovanj Ekosklada, ki je za namen subvencinioranja visokega začetnega vložka v nakup ali predelavo namenil skupno kar 2,5 milijona evrov. Zavoljo avtov pa je prilagodil oziroma zmanjšal tudi zneske pri subvencijah na nekaterih drugih področjih, denimo pri vgradnji toplotnih črpalk, kar je povzročilo nemalo nezadovoljstva v javnosti.
Ampak vseeno raje počakajte na nova poziva
Ekosklad je pred nekaj dnevi potrdil, da sta aktualna poziva fizičnim in pravnim osebam za nepovratne finančne spodbude za električna vozila še vedno aktualna. Vendar v isti sapi v sporočilu za javnost namigujejo, da velja oba še veljavna poziva gladko ignoritati in raje počakati na skorajšnja poziva za leto 2016. Zakaj? Ker se bodo očitno precej spremenili zneski po posameznih kategorijah.
"Skladno s sprejetim Poslovnim in finančnim načrtom Eko sklada za leto 2016 so za naložbe v električna vozila predvidene višje nepovratne finančne spodbude/pomoči in bodo odvisne od kategorije vozila ter bodo znašale od 3.000 EUR do 7.500 EUR," pravijo na Ekoskladu.
Najvišja spodbuda doslej je veljala za povsem električni avto in sicer 5.000 evrov. Neuradno gre torej pričakovati, da bodo modeli, kot so BMW i3, renault zoe, VW e-golf in drugi ob pomoči subvencij ugodnejši še za dodatnih 2.500 evrov. Morda se sprememba obeta tudi pri priključnih hibridih, saj je dosedanji model subvencije (3.000 evrov) pri uvoznikih lani naletel na največ kritik zaradi nižjega zneska od tistih v nekaterih drugih državah. Bržkone pa ne gre računati na državno subvencijo v primeru klasičnih hibridov.
V lanskem razpisu so bili poleg tega subvencionirani še naknadno na elektriko predelani avtomobili ter nekatera delovna električna vozila, kar bo verjetno ostalo tudi del novih pozivov.
Registriranih je bilo le nekaj deset električnih
Glede na statistiko podjetja Ardi, ki obdeluje bazo registriranih vozil v Sloveniji, je bilo leta 2015 pri nas na novo registriranih okoli 100 električnih osebnih avtov, največ med njimi renaultov (71), BMW i3 (28) in nissan leaf (17) ter tesel model S (10). Vendar ni rečeno, da so bili vsi ti avti nabavljeni s pomočjo subvencij.
Skupaj je bilo lani prvič registriranih skoraj 67 tisoč avtov.
andrej.leban@zurnal24.si
Kar seveda ni res. Imaš cel kup hitrih polnilnic, kjer je poln v 20-30 minutah..Predno kvasiš bedarije, si vsaj malo poglej..
Če ga hočm 3x napolnit,porabim ves letni dopust in še zlagat se moram za 3 dni izrednega,da mi je umrla žena?