Po slovenskih cestah se zdaj vozi okoli 20 vozil na električni pogon, že leta 2012, ko bo na trg vstopilo več priznanih avtomobilističnih znamk, pa naj bi elektrika postala dostopnejša.
Pri nas težavo predstavljajo polnilne postaje, ki jih je premalo. Država poleg tega ne načrtuje subvencij, ki bi kupce spodbudile k nakupu.
Ekosubvencij (za zdaj) ne bo
“Edina prednost, ki je je kupec deležen pri nakupu vozila z izpusti CO2 pod 105 grami, je subvencionirana obrestna mera, ki jo Eko sklad daje od leta 2004,” je povedal Janez Kopač, direktor direktorata za energijo pri ministrstvu za gospodarstvo, in dodal: “Subvencij, podobnih tistim, ki jih pripravljajo nekatere članice Evropske unije, ni mogoče pričakovati kmalu.”
Inovator Andrej Pečjak je zadevo komentiral tako: “Država za promocijo elektrike za pogon osebnih vozil ne naredi ničesar. To je še posebno zanimivo zato, ker bi za polnjenje baterij za prevoz 200 kilometrov porabili slab evro, medtem ko alternativa stane veliko več.”
Pri nas le 10 polnilnih postaj
Za to pa bodo potrebna velika vlaganja v infrastrukturo, saj ta pri nas za zdaj obsega zgolj deset polnilnih postaj, ki so jih postavile zasebne družbe. V Franciji recimo za prihodnje leto ob prihodu modela fluence Z. E. pripravljajo subvencije v vrednosti okoli pet tisoč evrov, medtem ko naj bi Španija samo do leta 2012 po državi postavila več tisoč polnilnih postaj, ekovozila pa bi bila ob vstopu v mesta oproščena dajatev.
Prve električne lastovice:
Podobno kot dizel (v Franciji). Fluence s polnjenjem prek električne vtičnice.
Prihod na trg: Začetek leta 2011.
Akumulator; doseg: Li-ion; 160 km.
Čas polnjenja; teža pogonskega sklopa: 6–8 ur; 250 kilogramov.
23.880 evrov. Štirikolesnik za prevoz dveh ljudi, vozijo ga lahko starejši od 16 let (B1).
Prihod na trg: Mogoče ga je že naročiti.
Akumulator; doseg: Li-ion; 140 km.
Čas polnjenja; teža pogonskega sklopa: 10 ur; ni podatka.
DOK-ING XD concept
Cena od 15 do 20 tisoč evrov. Trisedežnik dolžine 2,8 metra s podaljšanim dosegom.
Prihod na trg: Predvidoma leta 2011.
Akumulator; doseg: Li-ion; 250 km.
Čas polnjenja; teža pogonskega sklopa: 8 ur; ni podatka.
Cena še ni znana. Prius z možnostjo polnjenja prek električne vtičnice.
Prihod na trg. Predvidoma leta 2013.
Akumulator; doseg. Li-ion; 20 km (pri vožnji zgolj na elektriko)
Čas polnjenja; teža električnega sklopa. 90 minut, 130 kilogramov.