Avto
1523 ogledov

Emil Frey: Avtomobilska prihodnost bo električna, a tudi bencinska in dizelska

prednovoletno druženje Emil Frey, Jožko Tomšič
1/6
Saša Despot
Skupina Emil Frey, ki v Sloveniji zastopa več kot deset avtomobilskih znamk, tovorna in lahka gospodarska vozila, je predstavila poslovne rezultate leta 2025 in novosti za prihodnje leto.

Jožko Tomšič, generalni direktor skupine Emil Frey, ki jo sestavlja kar deset podjetij, je povedal, da so z rezultati leta 2025 zadovoljni, saj so v glavnem dosegli zastavljene cilje. Skupno slo do konca novembra prodali 9.724 vozil in na področju osebnih in lahkih gospodarskih vozil dosegli 16,04-odstotni delež. K temu je najbolj pripomogel segment osebnih vozil in lahkih gospodarskih vozil, v katerem so zabeležili 15-odstotno rast.

prednovoletno druženje Emil Frey, Jožko Tomšič | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri težkih gospodarskih vozili so zabeležili manjšo rast, kljub temu pa obvladajo 35 do 40 odstotkov slovenskega trga. Pri prodaji avtobusov so sicer dosegli eno boljših letnih prodaj, pri kamionih pa je rast zelo visoka in prihodnje leto pričakujejo veliko višji tržni delež.

Pri znamkah, ki v skupini Emil Frey delujejo v okviru skupine Stellantis, bo prihodnje leto precej pestro. Pri Alfa Romeu so za prvo četrtino leta 2026 pripravil prenovo športnega terenca tonale. Pri Citroënu pričakujejo novi citroën C5 aircross, znamka DS Automobiles pa bo v prvi polovici leta predstavila novi DS N°7, kot se bo imenoval naslednik športnega terenca DS7. Peugeot pa bo v prvi četrtini leta v Slovenijo pripeljal prenovljene peugeote 308 in 308 SW ter 408. Fiat bo v prvi četrtini prihodnjega leta predstavil grande pando s kombinacijo termičnega motorja in ročnega menjalnika ter fiat 500 MHEV z ročnim menjalnikom in sodobno obliko fiata 500e. V drugi četrtini leta pa bo v Slovenijo pripeljal še fiat 600 s kombinacijo termičnega motorja in ročnega menjalnika. Pri Jeepu v prvi četrtini leta pričakujejo novi jeep compass, jeseni prenovljeni avenger, v zadnji četrtini leta pa še popolna novinca: kleni terenec jeep recon in električni SUV srednje velikosti jeep wagoneer S. V Leapmotor bo prihodnje leto začela s predstavitvijo električnega križanca s podaljševalnikom dosega B10 REEV. V tretji četrtini leta bo k nam pripeljala kombilimuzina B05, v zadnji četrtini leta pa še križanca leapmotor A10 in A05.

Če rezultate prodaje vozil združijo z rezultati drugih dejavnosti, kot so prodaja nadomestnih delov, poprodaja, maloprodaja, tehničnimi pregledi, zavarovanji in vzdrževanje vozil, lahko rečejo, da so zastavljene cilje celo presegli, pravi Tomšič. Dodaja, da je k temu precej pripomogel tudi njihov pestri portfelj, čeprav pravi, da padcev določenih znamk nočejo nadomeščati z vzponi drugih.

Ko gre za posamezne modele, Tomšič pravi, da so se v letošnjem letu najbolje odrezali peugeot 2008, citroën C3 in fiat ducato. Njihove pozicije bi radi zadržali. Poleg tega sta Peugeot in Citroën s koncem leta močno povečala proizvodnjo v tovarnah, kar pomeni, da ne bi smelo biti več težav z dobavami. Mercedes-Benz je denimo prodal 10 odstotkov več vozil kot lani, kar je svojevrsten rekord. Pri Mitsubishiju je zelo visoko v svojem segmentu pozicioniran novi outlander. Stekla je tudi prodaja električnih tovornjakov, prodali pa so tudi že prvih osem avtobusov s pogonom na vodik. Prihodnje leto načrtujejo tudi dobavo 20 avtobusov z baterijskim električnim pogonom.

Honda | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tomšič je optimističen tudi pri napovedih za prihodnje leto. S Stellantisom so dosegli dogovor, da so jim z začetkom decembra odobrili razširitev dobave trojčka citroén berlingo, peugeot rifter in fiat doblo, ki jih bodo lahko v vseh motornih različicah prodajali brez omejitev zaradi izpustov ogljikovega dioksida. Prvi bodo v Slovenijo prišli januarja, sprva z ročnimi, pozneje pa tudi s samodejnimi menjalniki.

Tudi pri Hondi in Mitsubishiju pričakujejo nekaj novosti. Januarja  bodo v Slovenijo pripeljali novi mitsubishi grandis, februarja pa prenovljeni honda civic. Aprila pričakujejo novi mitsubishi eclipse cross EV, maja pa posebno izdajo mitsubishija outlanderja. Septembra ali oktobra v Slovenijo pripelje vroča novost, nova honda prelude.

Tomšič je komentiral tudi prodajo električnih vozil, za katera pravi, da jih približno v polovičnih deležih prodajo fizičnim in poslovnim kupcem. Prodaja električnih vozil raste in trenutno dosegajo 13 odstotkov celotnega avtomobilskega trga. Tomšič kot realna ocenjuje pričakovanja, da bi lahko, če bodo subvencije ostale, električna vozila dosegla 20 do 25 odstotkov slovenskega trga. Se pa po drugi strani napovedi o popolnem prehodu na električni pogon spreminjajo in kaže, da bodo električna vozila ostala ena od pogonskih možnosti, ki bodo na voljo poleg termičnih motorjev. Na ravni skupine sicer električna vozila v prodaji dosegajo 7-odstotni delež.

Peugeot e3008 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

K povečanju prodaje električnih vozil je letos močno pripomogla tudi znamka Leapmotor, ki so jo začeli zastopati poleti. V začetku so predvideli prodajo 100 do 150 vozil te znamke, do zdaj pa so dobili že 300 naročil. Računajo, da jih bo prihodnje leto že 600. Žal dobava tega ne dohaja, vendar pa z januarjem prihaja do sprememb, ki jim bodo omogočile lažjo zadostitev povpraševanju. Zanimanje za avtomobile znamke Leapmotor Tomšič pripisuje tudi urejeni prodajni in servisni mreži ter ponudbi dodatne opreme, ki jo kupci pričakujejo.

Skupina Emil Frey je letos poleg novih prodala tudi okoli 1.900 rabljenih vozil. Dodaja, da morajo predvsem urediti digitalne vmesnike za prodajo. Dodal je, da se prodajo vsi avtomobili z vsemi pogonskimi sklopi, če je le ponudba prava. Meni, da smo v Sloveniji dovolj razvit trg, da vemo, kaj želimo, in to tudi kupimo. Kupci rabljenih vozil sicer zelo racionalno gledajo na nakup vozila in poleg cenovne ustreznosti pričakujejo tudi dokaz porekla vozila, jamstvo in urejeno vzdrževanje.

Zelo pestro bo tudi pri Mercedesu-Benzu. Januarja pričakujejo mercedes-benz CLA z blagim hibridnim pogonom, ki mu bosta marca in junija sledila CLA shooting brake v električni in blago hibridni izvedbi. Marca pričakujejo tudi nova mercedesa-benza GLC BEV in GLB BEV. Slednjemu bo junija sledila tudi blago hibridna različica. Aprila pride prenovljena limuzina razreda S, junija pa njena električna različica EQS. Junija bo predstavljen tuidi novi mercedes-AMG GT 4dr coupe BEV. Septembra pričakujejo prenovljeni razred C in novo električno limuzino razreda C, november pa bo v znamenju prenovljenih križancev GLE in GLS in novega mercedesa-benza GLA BEV. Jeseni prideta tudi električni različici razreda V, VLE in VLS, a datumi njune predstavitve že niso znani. Decembra pa bo leto zaključil mercedes-AMG SUV BEV.

Skupina Emil Frey je letos sicer zabeležila 650 do 660 milijonov prometa, kar je več kot lansko leto. Za prihodnje leto napovedujejo povečanje na 700 milijonov, seveda pa bo to odvisno od uspešnosti posameznih znamk, njihove proizvodnje in tako naprej. Tomšič dodaja, da je strategija podjetja Emil Frey na evropski ravni precej realna, zato nimajo težav z doseganjem načrtovanih ciljev.

mercedes-benz CLA | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Rezultati bodo sicer odvisni tudi od investicij. Skupina namreč postopoma prenavlja tudi stavbe, ki jih je prevzela ob širitvi. Letos so največ prenov izvedli v Mariboru in Celju, prihodnje leto pa pridejo na vrsto nepremičnine v Ljubljani. Stavbe bodo nadgradili tudi s fotovoltaiko, zgradili bodo tudi novo avtopralnico, poleti pa se začnejo dela tudi na novem servisnem središču za težka gospodarska vozila v občini Log Dragomer, ki ga bodo predvidoma, razširjenega s skladiščem rezervnih delov, zgradili do poletja 2027.

Ko gre za investicije, je Tomšič izpostavil tudi podatek, da od 2,5 milijona letnih investicij dober milijon namenijo zaposlenim in njihovemu delovnemu okolju. Še vedno se soočajo s pomanjkanjem kadrov, kar sicer uspešno uravnavajo z vlaganjem v ljudi, naj gre za vajence, dijake, študente ali ustrezno usmerjanje že zaposlenih ljudi, do povečevanja njihove družbene odgovornosti preko različnih akcij v sodelovanju z zunanjimi ustanovami. Že tretje leto so osvojili naslov družbeno odgovornega delodajalca.

dezurni@styria-media.si

prednovoletno druženje Emil Frey, Jožko Tomšič, David Urankar | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 1
  • Avatar luckyss1
    luckyss1 08:08 16.december 2025.

    Prihodnost bodo bencinski motorji z več zmogljivosti in manj porabe.. Trenutno so tu Japonci najbolj podjetni...Že če bi vgrajevali motorje, ki so jih trenutno razviti, bi za okolje naredili bistveno več kot s štromarji...