Manjši auris bolje izgleda in se tako tudi pelje, za manjšo ceno pa ponudi enak pogonski sklop kot večji prius. Ta razumljivo ponudi več prostora tako v drugi vrsti kot v prtljažniku ter nekaj več napredne tehnike. Ampak za znatno višjo ceno. Torej za katerega ekologa se torej velja odločiti?
Auris skoraj športen, prius vse stavi na aerodinamiko
Glede velikosti in oblike sta si toyotina hibrida še skoraj najbolj različna. V primeru aurisa gre za enako podobo ostalim različicam toyotinega kombi limuzinskega predstavnika C segmenta, s to razliko, da v nekaterih malenkostih celo presega podobo navadnih aurisov. Za številko ali bolje rečeno razred večjega priusa pa tega ne moremo trditi.
Kombilimuzina, ki se spogleduje z D segmentom, a je za tega še malenkost prekratek namreč vse svoje karte stavi na čimbolj učinkovito rezanje zraka kar se pozna številnih ravnih in odsekanih linijah, manj razburljiv pa je predvsem na boku in zadku. Glede oblike torej lovorika pripade aurisu.
Povprečni prtljažnik in obilo napredne tenhike
V notranjosti sicer stopi v veljavo nekoliko večja medosna razdalja, kakor tudi priusovi dodatni dolžinski centimetri, še posebej to velja za sedenje v drugi vrsti, kjer je nekoliko več prostora za kolena, ne pa tudi glave potnikov, bolje pa se bo godilo tudi prtljagi, saj je priusov prtljažnik od aurisovega večji kar za 167 litrov. Kljub temu pa pri priusu vse le ni v najboljšem redu, saj prtljažnik prekriva mehak rolo, ki ni na vodilih, kar je moteče. Odprtina navznoter pohvalno ne tvori stopnice, je pa zato površina nekoliko plitka. Aurisov prtljažnik je pod razrednim povprečjem, in za ostalimi različicami aurisov zaostaja za 71 litrov, je pa za osnovne potrebe več kot zadosten. Razlog zato je sklop Nikelj-Metal-Hibridnih baterij, ki se v obeh primerih nahajajo pod prtljažnim dnom, razumljivo je da te v manjšem aurisu terjajo večji „prostorni“ davek. Glede prostora tako titula pripade priusu.
Enako bi lahko trdili tudi glede opreme, ki je v osnovi sicer na moč podobna saj je menjalnik v obeh primerih brezstopenjski CVT nad njim pa se nahaja velik na dotik občutljiv barvni zaslon z navigacijo. Ampak tako je le na prvi pogled. Natančnejši namreč pokaže, da so osrednji dodatni merilniki v priusu veliko bolj informacijsko bogati kar se tiče delovanja hibridnega sklopa in merjenja porabe, medtem ko so tisti v aurisu zreducirani in locirani med osrednja merilnika. Tisti levi je sicer prevzel vlogo načina delovanja sklopa a je bolj osnoven, medtem ko prius klasičnih merilnikov pred voznikov nima. Nadalje se modela razlikujeta tudi glede napredne tehnike, saj je te v aurisu le za ščepec v obliki stikala za zagon vozila in kamere za vzvratno vožnjo, prius pa to prekosi še z odlično delujočim parkirnim asistentom, prikazovalnikom head-up in sončnimi celicami na strehi s pomočjo katerih sistem ohlaja avto ko je le ta na soncu in v mirujočem stanju. Glede opreme je tako znova v ospredju prius.
Eden bolj odziven drugi se bolje pelje
Pri motorizaciji bi pričakovali, da razlik med modeloma zaradi enake platforme in pogonskega sklopa, a smo se motili. Kombinirani pogonski sklop, ki ga sestavljata znana 73-kilovatni bencinar in 60 kilovatni elektromotor je na kožo bolje pisan priusu, kar je presenetljivo, še posebej ker gre za večji model, jeziček na tehtnici pa pokaže, da razlike v teži med obema praktično ni. Mogoče tudi zato prius deluje bolj poskočen kot hibridni auris.
Se pa stvari nekoliko na glavo obrnejo, ko je govora o voznih lastnostih, ki se vsaj za razred boljše v aurisu, pa čeprav je težišče še vedno nekoliko višje kot pri bolj dinamičnih konkurentih segmenta C. Auris se preprosto bolje počuti v zavojih, nekoliko bolje pa tudi blaži neravnine, ki jih prius, vsaj če se ponavljajo, ne mara in se nanje odzove s trdim poskakovanjem in prenašanjem tresljajev na telesa potnikov.
Menjalnik je v obeh primerih brezstopenjski CVT in še vedno daje občutek toplo hladno, slednje vsaj ko je govor o hitrosti, nekaj malega tudi ko je govora o natančnosti. Režimi delovanja so v obeh primerih trije, postavitev stikal pa je presentljivo bolj priročna v aurisu, saj so tipke povsem na dnu podaljška lebdeče sredinske konzole in zato lažje dosegljive vozniku. Boljši vtis pustijo zavore v aurisu, saj tiste v priusu vsaj na začetku prijemljejo nekoliko bolj zadržano. Pri motorju je tako v ospredju prius glede same vožnje pa auris.
Pogled na cenik pa pričakovano v ospredje potiska aurisa, saj gre za številko ali razred manjše vozilo, se pa tolikšne razlike, glede na to, da oba pod kožo skrviata enak pogonski klop in ponujata približno enako mero prostora in opreme, kljub vsemu nismo nadejali., Testni prius je namreč z 32.000 evri dokaj drag, eko dizelske različice tipa bluemotion ali econetic pa stanejo tudi pet tisoč evrov manj. To priusu ne glede na vso tehniko in hibridni pogon zmanjšuje potencialni krog kupcev. Je pa zato cena aurisa, še posebej testnega, veliko bolj sprejemljiva pa čeprav se z dodatki prevesi čez mejo 25 tisočakov. Podobno opremljen in močan dizelski auris je namreč slabe tri tisočake cenejši, če odštejemo še avtomatski menjalnik, pa slaba dva. Je pa res, da je tehnologija enaka tisti v priusu tu veliko bolj dostopna, kar se bo zagotovo poznalo pri prodaji, pa čeprav auris HSD na naših cestah ne bo (pre)pogost.
Toyota prius 1.8 HSD sol navi
Motor: 1.798 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski, električni sinhroniziran s trajnim magnetom
(Bencinski)
Moč: 73 kW (99 KM)/pri 5.200 vrtljajih na minuto
Navor: 142 Nm/ pri 4.000 vrtljajih na minuto
(Električni) Najvišja napetost: 650V, Moč: 60 kW;
Navor: 207 Nm
Poraba: 5,9 litra/100 km, 89 gramov CO2,
Predviden doseg 678 km, rezervoar 40-litrski
Zmogljivosti: 180 km/h, 10,4 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.460x1.745x 1.490, medosna razdalja 2.700, prtljažnik (v litrih): 446
Masa praznega vozila: 1.370-1.420 kg
Cena: 27.800/32.000 EUR
Toyota auris 1.8 HSD sol navi
Motor: 1.798 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski, električni sinhroniziran s trajnim magnetom
(Bencinski)
Moč: 73 kW (99 KM)/pri 5.200 vrtljajih na minuto
Navor: 142 Nm/ pri 4.000 vrtljajih na minuto
(Električni) Najvišja napetost: 650V, Moč: 60 kW;
Navor: 207 Nm
Poraba: 5,8 litra/100 km, 89 gramov CO2,
Predviden doseg 776 km, rezervoar 45-litrski
Zmogljivosti: 180 km/h, 11,4 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.245x1.760x 1.510, medosna razdalja 2.600, prtljažnik (v litrih): 279
Masa praznega vozila: 1.380 kg
Cena: 24.090/25.820 EUR