Volkswagen je letošnje poletje kolebal, kje bo gradil svojo novo tovarno izven meja Nemčije. V igri je bila dolgo tudi Srbija, a na koncu so Nemci izbirali med Bolgarijo in Turčijo. Turčija se je izkazala za prvega favorita. V novi tovarni bi izdelovali passate in škode superb.
V zahvalo je turški predsednik Recep Erdogan izdal ukaz, da, ko se bo iztekla pogodba za službena vozila v njegovi stranki, ki je na oblasti, vsa zamenjajo z VW passati, piše Bloomberg. A prišlo je do zapleta.
Zaradi trenutnega dogajanja na turško-sirski meji je Volkswagen odloži končno odločitev o tovarni v Turčiji. Ker je Turčija uporabila vojaške sile v Siriji za boj proti Kurdom, je skupina VW preložila pogodbo, poročata "Frankfurter Allgemeine Zeitung" in "Handelsblatt". "Položaj spremljamo z veliko zaskrbljenostjo," je dejal tiskovni predstavnik VW za "Handelsblatt". Po mesecih pogajanj o novi tovarni, v kateri naj bi nastajali modeli različnih znamk koncerna, se je VW končno odločil za Turčijo kot lokacijo. V igri za tovarno je bila tudi Bolgarija. Po besedah časnika "Handelsblatt" pri VW za zdaj še ne nameravajo povsem opustiti načrta glede tovarne v Turčiji, a ...
Poteza Erdogana, pa čeprav gre v prvi fazi le za 19 službenih avtomobilov (19 vodilnih člankov stranke trenutno za svoje potrebe uporablja Audijeve modele, a se pogodbe iztečejo že čez dva meseca), privlačna za VW, ki glede na Erdoganov vplivlahko pričakuje, da bo v primeru postovitve tovarne v Turčiji na tisoče članov stranke vozilo nemške limuzine, pa so se zaradi Turškega posega v Siriji zadeve zapletle tudi politično.
Po besedah premierja Spodnje Saške in člana nadzornega sveta VW Stephana Weila iz severne Sirije prihajajo "grozne slike". Sam, po navedbah spletnega portala Automobilwoche, ne verjame, da bi proizvajalec avtomobilov v trenutnih razmerah zgradil obrat v Turčiji. Weil je prepričan, da je vojaška ofenziva kršitev mednarodnega prava, ki bo za seboj potegnila nov val beguncev. "Ne predstavljam si, da bo Volkswagen pod temi pogoji vlagal milijarde v Turčijo," pravi in dodaja, da so istega mnenja tudi drugi proizvajalci avtomobilov.
Kljub temu pogajanja o projektu še niso končana, pri VW pa upajo, da se bo stanje v Turčiji kmalu normaliziralo. Kot je še povedal Weil, je naslednja seja upravnega odbora VW predvidena za sredino novembra, ni pa izdal, ali je v igri spet Bolgarija.
Odločilni dejavnik naložbe v Turčijo in ne v "evropsko" Bolgarijo je bistveno boljša ekonomska učinkovitost projekta v Turčiji. Ne nazadnje so državne subvencije v kombinaciji z obstoječo industrijo preskrbe in dobro usposobljenimi delavci prispevale k odločitvi, da je Turčija glavni kandidat za novo tovarno.
V turških državnih institucijah imajo 110 tisoč službenih vozil. Časnik Sozcu je objavil podatek, da je vlada leta 2018, sklicujoč se na izjave opozicijskega politika Gursela Tekina, porabila skoraj 100 milijonov evrov za najem vozil, zato ni nemogoče, da bodo tak znesek v prihodnje porabili prav za najem vozil znamke Volkswagen. Seveda, če bodo v Wolfsburgu na koncu res zgradili tovarno v okolici Izmirja.
Nova Volkswagnova tovarna bi morala biti po prvotnih načrtih postavljena 40 kilometrov izven Izmirja, kjer že imajo svoje tovarne Ford, Goodyear, Renault, Mercedes Trucks, Tofas in številni drugi. Od leta 2022 naprej naj bi v tovarni na leto proizvedli 300.000 modelov passat in superb, delo pa bi dobilo okoli 5.000 Turkov in Turkinj. Naložba je ocenjena na okoli 1,3 milijarde evrov.
V tovarni v Emdenu v Nemčiji, kjer trenutno izdelujejo passata, bodo po novem izdelovali električne modele iz Volkswagnove serije I. D.
V Turčiji je sicer na 1.000 prebivalcev 150 avtomobilov, trg novih avtomobilov pa se je v prvih sedmih mesecev prepolovil. Lani so v omenjenem obdobju prodali 481.982 avtomobilov, letos pa le 212.605.
Enako se je Zoci-spoci dogovoril z Ikeo: vsi mestni uslužbenci in člani njegove stranke ma da kupujejo pohištvo samo v Ikeji.
Na koncu bo v Turčiji zmanjkalo delavcev in jih bodo morali uvažati iz Nemčije. Turke seveda.