Avto
1756 ogledov

EU komisar povzročil zmedo glede prepovedi bencinskih in dizelskih vozil

Evropski komisar za promet Apostolos Tzitzikostas Epa
Ali bo Bruselj omilil stroge cilje glede emisij CO₂? Dodatno zmedo je s svojo izjavo v nemškem časniku "Handelsblatt" povzročil evropski komisar za promet Apostolos Tzitzikostas.

Nemški Automobilwoche piše, da se pričakuje, da bo Bruselj omilil svoje stališče glede prepovedi prodaje vozil z motorji na notranje zgorevanje po letu 2035. Prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem bi se lahko izvajala na drugačen način.

10. decembra naj bi Evropska komisija pregledala uredbo o CO₂, katere cilj so ničelne emisije novih avtomobilov v EU od leta 2035 naprej. Obravnavali bodo tudi jasno stališče nemške vlade, ki se je postavila proti prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem. Številni pričakujejo, da bo komisija odstopila od strogega cilja ničelnih emisij, a izid kljub izjavam EU komisarja očitno še ni jasen.
Zmeda je nastala zaradi citata komisarja EU za promet Apostolosa Tzitzikostasa v časopisu "Handelsblatt". "Odprti smo za vse tehnologije," naj bi dejal. Številni, predvsem Nemci, so to razumeli kot prezgodnjo napoved odločitve proti postopnemu opuščanju motorjev z notranjim zgorevanjem. 

Avto - izpušni sistem - auspuh - izpuh | Avtor: Profimedia Profimedia

Vse je še odprto

"Po našem mnenju je vse še vedno odprto," lobist iz avtomobilske industrije citira Automobiwoche. "Kljub težavam predsednica EU Ursula von der Leyen ostaja na tekočem z zadevo." Sledi svoji agendi in je doslej razkrila le malo, piše Automobilwoche.
Poleg tega viri v Bruslju pravijo, da je von der Leyen trenutno popolnoma zaposlena z vprašanjem, kako lahko EU financira obrambo Ukrajine pred Rusijo od leta 2026 naprej.

Automobilwoche piše, da bi lahko tudi po letu 2035 registrirali avtomobile, ki izpuščajo CO₂. To so priključni hibridi ali vozila s podaljševalniki dosega. Hkrati razburja predlog obveznih kvot električnih vozil za službene parke (vozni parki službenih vozil, vozila za najem ter nove registracije proizvajalcev in trgovcev). Obvezna kvota električnih vozil naj bi bila v višini vsaj 50 odstotkov do leta 2027 in 90 odstotkov do leta 2030.

dezurni@sytria-media.si

Komentarjev 6
  • Avatar Garancija
    Garancija 09:11 09.december 2025.

    Vse hočejo na elektriko,da bodo lahko povečali letalski promet,bravo res pametno

  • Avatar Garancija
    Garancija 09:09 09.december 2025.

    A veste,da za reciklažo ene baterije porabijo 30 000 l vode,kaj je zdaj elokoško

  • 4krogci 08:34 09.december 2025.

    Glejte…povsem preprosto je…autoindustrija gre vedno v smeri, kot jo zacrta Toyota….no ona pa ni pristasica EV ampak hibridov…tko da sploh ni vazno kaj EU palamudi…avtoindustrija bo taka kot si jo je zamislila Toyota!