Če ne bi bilo pandemije zaradi korona virusa, bi se v teh dneh začela nova izdaja Ženevskega avtomobilskega salona, čigar pomembni člen je že deseto leto tudi razglasitev Evropskega avtomobila leta, ki ga sicer izbirajo že od leta 1964, ko je laskavi naslov kot prvi osvojil rover 2000.
Letošnji zmagovalec je precej drugačen, saj ne gre za veliko športno limuzino, kakšen je bil rover 2000, ampak majhen mestni avtomobil, ki v osnovi razpolaga s hibridnim pogonskim sklopom. Kot je na spletni prireditvi poudaril predsednik žirije Frank Janssen, je toyota yaris že drugič prejel naslov evropskega avta leta, saj je to leta 2000 uspelo že njeni predhodnici iz prve generacije.
Kompaktni mestni avtomobil iz Evrope
Dodal je, da gre za kompakten mestni avtomobil, ki je tudi evropski, saj ga izdelujejo v Franciji, gre pa tudi za zaokrožen paket, saj je poleg okolju prijazne hibridne različice na voljo tudi kot izrazito športni GR yaris. Kot »navadni« hibrid je zelo zanimiv tudi za tiste, ki bi se radi podali na pot elektrifikacije, nimajo pa možnosti polnjenja baterij iz omrežja.
Yaris se je sicer na izboru soočil z mogočno in pestro konkurenco. Žirija 59 avtomobilskih novinarjev iz 22 držav je sicer letos izbirala med 29 novimi avtomobili, med katerimi se je konec lanskega leta odločila za sedem finalistov, ki so se danes pomerili s toyota yarisom. Druščina je bila zelo pestra, saj so se v njej pojavili hibridni, električni, športni in družinski avtomobili in cvelo kleni terenec. Žirija je namreč za finaliste izbrala citroën C4, fiat 500, škodo octavio, volkswagen ID.3, cupra formentor, land rover defender in toyota yaris.
Usoda avtomobilskega salona
Na spletni prireditvi je bilo sicer govora tudi o usodi Ženevskega avtomobilskega salona. Kot je povedal izvršni direktor Sandro Mesquita, bodo v sodelovanju s partnerjem prihodnje leto organizirali novi avtomobilski salon. Lanski izbruh pandemije ga je zelo prizadel in rezultati so bili uničujoči. Vendar pa dodaja, da je zdaj čas za spremembe in transformacijo salona, ki gane bodo le rešili, ampak tudi prenovili.
V prihodnje naj bi bil zato drugače ne le po obliki ampak tudi po vsebini, saj naj bi ga razvili kot platformo, ki bo po eni strani vzvod za predstavitve avtomobilskih znamk, po drugi pa tudi središče za promocijo avtomobilske industrije nasploh. Kaj to dejansko pomeni,m pa naj bi izvedeli kmalu.