Iz neznanja, oziroma iskanja senzacije so nekateri strokovnjaki, ki so dobro seznanjeni z
avtomobilističnimi skrivnostmi, preteklostjo in sedanjostjo, netočno in napačno obveščali javnost
in vztrajali na tem, da novi fiat 500 imenujejo z napačnim imenom - fičo. Naslovi člankov, kot so:
"Prišel je novi fičo, Fiat predstavil naslednika fiča, in pri tem mislili na novi fiat 500, za
katerim je ponorel cel svet, so zavajajoči.
Dobri poznavalci sveta štirikolesnikov in strokovnjaki z omenjenega področja vedo, da to ni
res. Nedko je (ne)namerno pomešal dva različna avtomobila istega proizvajalca, v vsakem primeru
znamke Fiat. Edina pravilna trditev je: fiat 500 ni fičo, nikdar ni bil in nikoli ne bo. Omenjeni
fičo je nastal iz avtomobila fiat 600, ki je popolnoma drugačen avtomobil od prvega fiata 500,
katerega naslednik je izzval veliko zanimanje voznikov, a tudi tistih ljudi, ki ga ne nameravajo
kupiti.
Fiat 600 (iz katerega je nastal fičo) je imel štiri cilindre, fiat 500 pa le dva. Fiat 600 je
imel motor hlajen s tekočino, fiat 500 z zrakom. Iz motorja fiata 600 je nastal eden najbolj
slavnih motorjev vseh časov, bencinar s prostornino 903 ccm, ki so ga vgrajevali tudi v modele 127,
uno, cinquecento, seicento, autobianchi (lancia) A112, seat ibiza prve generacije, yugo 45.
Omenjeni motor nima nič skupnega s fiatom 500.
Prvi modeli fiata 600, ki je v nekdanji skupni državi na tržišče prispel v 60-ih letih
prejšnjega stoletja, so nosili originalni fiatov znak na karoseriji, celoten avtomobil pa je bil
"made in Italy«. Prvič so ga predstavili leta 1955 na avtosejmu v Ženevi in je služil kot podlaga
za proizvodnjo avtomobila, ki so ga pod imenom Zastava Z-750 in pred koncem proizvodnje tudi kot
Z-850, izdelovali v Kragujevcu v Srbiji. Fiat 600, oziroma Z-750, je bil avtomobil, ki se je
ljubkovalno imenoval fičo. Originalna zastava Z-750 je klon, kopija originalnega fiata 600.
Proizvajali so ga po licenci Fiata, z večjim motorjem in pod imenom zastava 750, oziroma, kot ga je
popularno poimenovalo ljudstvo – fičo.
Automobil fiat 500 topolino je bil prvič predstavljen daljnega leta 1936. Ljubkovalno so ga
poimenovali topolino, ta izraz pa se je uporabljal tudi pri nas. Avtomobil je dobil še druga imena,
kot je Miki Miška, oziroma mišek, po junaku risanega filma fenomenalnega Walta Disneyja.
Fiat 500 Topolino iz leta 1936 je Fiatovo ime ponesel v svet, leta 1957 pa je italijanski
avtomobilistični gigant predstavil modernejšo različico, ki so jo v Torinu poimenovali "NEW fiat
500" ali v originalu NUOVA, kar pomeni nov model. Vsi so ga klicali fiat 500 oziroma po italijansko
cinquecento, kar v prevodu pomeni petsto. Prav ta avtomobil je sedaj dobil svojega naslednika,
modernega fiata 500.
Stari "NEW Fiat 500" in novi fiat 500 sta dva avtomobila, ki delita isto zgodovino in imata
iste gene. Fičo s fiatom 500 nima neposredne povezave, niti s starim, niti z novim modelom, saj je
v resnici fiat 600, oziroma zastava 750.
735
ogledov
Fiat 500 ni fičo
Novi italijanski zvezdniški malček fiat 500 izvira iz starega modela fiat 500 in ne fiata 600, ki je v resnici fičo.