Avto
48 ogledov

Ford focus ST vrgel rokavico golfu GTD

Ford Focus ST
1/19
Saša Despot
Ford focus ST po prenovi ostaja v ponudbi kot petvratna kombilimuzina in karavan. Novost v ponudbi je dvolitrski turbodizelski agregat, kot odgovor na golfa GTD. Cene za slovenski trg se s popustom začnejo pod 24 tisočaki. Prve kilometre z njim smo naredili na letališču Alpski letalski center Lesce.

Ford focus ST predstavlja pomemben del DNA športne družine z ovalnim znakom. Zaščitni znak klasičnega ford focusa je dinamična vožnja, ST je uvrščen še stopnico višje. Najvišja stopnica pripada modelu RS, ki ga v Sloveniji še pričakujemo.

Prenovljeni focus ST temelji na klasičnem focusu, ki je pri nas na voljo od začetka leta. Z njim si športnejša različica deli veliko število delov, a sta si modela že na prvi pogled zelo različna, tudi občutki za volanom so občutno športnejši.

Prepoznavne oblikovne posebnosti

ST modelu so namenili posebno masko motorja z unikatno ST mrežico za zajemanje zraka, zaščitne pragove z ST logotipom, zadnji spojler v barvi karoserije, pragove v barvi karoserije, unikatna ST odbijača.

Glavne ločnice znotraj so serijski recaro sedeži v obeh opremskih različicah, v primeru bolje založenega paketa je športno oblikovana tudi zadnja ST sedežna klop. Na sredini armaturne plošče so dodatni kontrolni merilniki za merjenje temperature motornega olja, pritiska motornega olja in delovnega polnilnega tlaka turbopolnilnika.

Platišča so najmanj 18-palčna, kupec vedno dobi v rdečo barvo obarvane zavorne klešče, športnim karakteristikam so prilagojeni zmogljivejši in večji zavorni diski premera 33,5 centimetrov spredaj.

Športnik za vsak dan

Inženirji so se z izboljšavami potrudili, da je avto hkrati bolje vodljiv, zmogljiv in športen, a tudi vsakodnevno uporaben.

Tako so mu ob prenovi namenili izboljšano krmiljenje v prid ST voznih lastnosti, novo prednje vzmetenje s tršimi blažilniki, kar ne vpliva na udobje, pač pa na večjo odzivnost podvozja. Sistema za razporejanje nadzora vektorskega navora (dynamic torque vectoring), ki na podlagi neprestanega analiziranja razmer na cestišču in pridobljenih informacij navor motorja neprestano prerazporeja med kolesi (spredaj in zadaj, levo in desno), je bil prav tako prilagojen različici ST.

Na drugi strani pri Fordu poudarjajo gospodarnost in vsakodnevno uporabnost. Zaradi enostavne vodljivosti je primeren tudi za daljše vožnje.

Ford Focus ST | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Prvič je focus ST na voljo z zmogljivim in hkrati gospodarnim agregatom. Porabi 4,4-litre plinskega olja na 100 kilometrov, emisije CO2 so 114 gramov na kilometer, piše v tehničnih karakteristikah.

Dvolitrski turbodizel naj bi predstavljal 45 odstotkov prodaje focusa ST, pri Fordu pa so z njim vrgli rokavico velikemu tekmecu Volkswagnu in njegovemu golfu GTD. Najvišja moč je 136 kilovatov (185 KM), 400 Nm navora je dosegljivih pri 2750 vrtljajih. Golf GTD ima en kilovat moči manj, 20 Nm navora manj, a je najvišji navor na voljo prej kot pri focusu. Golf ima nekaj višjo končno hitrost in boljši pospešek od 0 do 100 km/h. Moč na prednji kolesi pri focusu ST prenaša šeststopenjski ročni menjalnik.

Začetek pod 24 tisočaki

Maloprodajna cena za petvranto kobilimuzino z osnovnim paketom opreme je 27.590 evrov, z akcijskim popustom pa 23.990 evrov. Karavan je 570 evrov dražji.

V ponudbi ostaja dvolitrski ecoboost turbobencinski agregat z 184 kilovatov moči (250 KM). Cene s popustom se začnejo pri 26.270 evrov za kombilimuzino in 26.840 evrov za karavan.

Pri uvozniku si nadejajo, da bodo na leto prodali 15 avtomobilov.

Ford Focus ST | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ste vedeli?

Ford focus ST se lahko pohvali s tremi generacijami in 13 leti tradicije. Od prve predstavitve leta 2002 so prodali že preko 140.000 modelov. V prvi generaciji so v model ST vgrajevali dvolitrski bencinski motor z 125 kilovatov moči (170 KM), ki ga je leta 2005 nadomestil focus ST druge generacije z petvaljnim bencinskim motorjem z 165 kilovatov moči (225 KM). Leta 2012 je sledila tretja generacija, v kateri je prvič za pogon poskrbel motor najnovejše generacije Forodovih prisilno polnjenjih bencinskih motorjev z oznako Ecoboost, dvolitrski motor z 184 kilovatov moči (250 KM).

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.