Vsi govorijo o avtomobilih, ki bodo sposobni vsaj večji del poti prepeljati v avtonomnem režimu brez posredovanja voznika. Le malo proizvajalcev pa si upa natančneje napovedati časovnico za velikoserijske modele.
Ford je kljub vsem današnjim pomislekom in vprašanjem, ki jih še postavlja avtonomna vožnja, vseeno pogumno napovedal, da bo imel čez pet let na cestah že floto svojih avtonomnih vozil. To je v torek na tiskovni konferenci v Fordovem raziskovalnem centru v kalifornijskem Palo Altu povedal Mark Fields, glavni izvršni direktor koncerna.
Brez volana in zavor!
Fields sicer ni posebej razpravljal o letu 2021, povedal je le, da je Fordova vizija "radikalno" drugačna od tistega, kar se trenutno nahaja na ameriških cestah. "To pomeni, da [v avtu] ne bo volana in ne bo zavornega pedala." In dodal, zakaj je Fordova napoved tako daljnosežna: "Če bi nekdo pred desetimi ali pa komaj petimi leti dejal, da bo glavni direktor katerega od največjih ameriških proizvajalcev napovedal masovno proizvodnjo polno avtonomnih vozil, bi ga verjetno imenovali za norega oziroma prismuknjenega, ali pa kar oboje."
Avtonomna vozila bodo pretresla industrijo, vsi ne bodo veseli
Vrste proizvajalcev, ki napovedujejo avtonomna vozila, se torej širijo. A prometni analitiki opozarjajo tudi na dvorezni meč avtonomnih vozil, saj utegne v trenutku, ko bo njihova prodaja dosegla kritično maso, strmoglaviti proizvodnja avtov.
Ljudje se bodo namreč od takrat množično posluževali servisov prevoza in bodo veliko manj vezani na lastniške atomobile. Klasični proizvajalci avtov se tako vse bolj spreminjajo v mobilne družbe, ki poleg izdelave štirikolesnika nudijo tudi servise prevozov. To že masovno počneta denimo Mercedes-Benz ali BMW.
dezurni@zurnal24.si