Razlog za to so gromozanske težave z dobavo sestavnih delov ter nepričakovano visoko povpraševanje kupcev, Ford pa bi rad z omejitvijo naročil preprečil nadaljnje podaljševanje že tako dolgih dobavnih rokov.
Kot je za Automobilwoche povedal Fordov predstavnik za tisk, dobavni roki za posamezne modele zaradi povpraševanja kupcev in težav pri proizvodnji znašajo celo do dvanajst mesecev. Trenutna naročila bodo zato lahko izpolnili šele leta 2023. Focusa s posebno dodatno opremo zato denimo ni mogoče dobaviti pred pomladjo 2023.
Fordov predstavnik za tisk je dodal, da so med drugim že pred časom ustavili naročanje fieste in focusa z individualno opremo, so pa prodajalcem omogočili dobavo vnaprej konfiguriranih avtomobilov, ki ustrezajo splošnemu povpraševanje kupcev. Pri Fordu bi radi s tem zagotovili izpolnitev naročil in izrabo razpoložljivih proizvodnih kapacitet na najboljši možen način.
Ford sicer letos pričakuje proizvodnjo 117.000 focusov, kar je veliko manj od originalno načrtovanih 195.000. Za leto 2023 trenutno predvidevajo proizvodnjo okrog 143.000 avtomobilov, vendar pa je nemogoče potrditi, da bodo to številko lahko tudi dosegli.
Na proizvodnjo sicer močno vplivajo trenutne težave v dobavni verigi, predvsem pa težave zaradi dobave polprevodnikov. Pomembno vlogo igra tudi dogajanje na trgu energentov. Po drugi strani je negotovo tudi, kako bodo delavci v Fordovi tovarni v Saarlouisu, iz katere prihajajo focusi, reagirali na Fordovo odločitev, da novega električnega vozila ne bodo izdelovali pri njih, ampak v španski Valencii, in da bodo tovarno zaprli. Na dobave avtomobilov bi lahko namreč vplivale tudi morebitne stavke delavcev.
To so pa res zadnja jajca, katera bi šel naročit !