Ford je s svojo inovativno tehnologijo za nadzor nihanja prikolice, ki je bila predstavljena z modelom kuga, opremil tudi povsem novega focusa ter modela C-max in grand C-max. Obenem je napovedal, da bo ta tehnologija za večjo varnost na voljo tudi s povsem prenovljenim rangerjem, ki bo naprodaj v drugi polovici leta 2011, in z naslednjo generacijo modela kuga, za katerega je začetek prodaje načrtovan v letu 2012.
Milijoni evropskih voznikov na svoja vozila radi pripnejo prikolice, še posebej na vrhuncu poletnih počitnic – julija in avgusta. Vleka prikolice pa je lahko tudi nevarna. "Nihanje ali zanašanje prikolice" je pojav, ko prikolica niha od ene do druge strani, kar povzroča čedalje težavnejši nadzor vozila, posledica pa je lahko prometna nesreča vlečnega vozila.
"Za neizkušenega voznika je lahko vleka prikolice zastrašujoče mučna izkušnja," je povedal Guy Mathot, nadzornik sistemov ESC in vodenja vozila pri Fordu Evropa. "Prilagoditi morate tehniko vožnje in ves čas paziti na hitrost, a kljub temu lahko pride do težav zaradi vremenskih razmer ali dejanj drugih udeležencev v prometu. Prav zaradi tega smo razvili Fordovo tehnologijo za nadzor nihanja prikolice, ki pomaga vozniku."
Čeprav tehnologija zagotavlja dodatno raven varnosti, ni nadomestek za voznikovo previdnost pri vleki. Prevelika hitrost, slabo razporejen tovor in neustrezno napolnjene pnevmatike negativno vplivajo na stabilnost prikolice. Pomemben dejavnik so tudi pogoji na cestišču, ki so povezani z vremenom, na primer spolzke površine in bočni veter.
"Tehnologijo za nadzor nihanja prikolice smo uvedli v veliko naših novih modelov," je povedal Mathot. "Vključena je v sistem za elektronski nadzor stabilnosti ESC in uporablja podatke tipal ESC, kot so odklon od smeri, pospeševanje in kot krmiljenja. Sistem ESC v vsakem primeru nadzira te parametre, zato je bilo smiselno, da smo uporabili te podatke tudi za nadzor in ukrepanje v primeru zanašanja prikolice."
Nadzor nihanja prikolice stalno nadzira odklon od smeri vozila in ga primerja s kotom krmiljenja. Če zazna nihanje brez ustreznega voznikovega odziva, je vozilo zasnovano tako, da z ustreznimi ukrepi odpravi nestabilnost.
"Če nadzor nihanja prikolice zazna situacijo, ki zahteva ukrepanje, glede na resnost nihanja in povzročeno bočno gibanje poseže z zavorami in uravnavanjem motorja," je pojasnil Mathot.
Pri zmernem nihanju izmenično zaviranje s sprednjimi zavorami na levi in desni strani zagotovi popravek smeri vozila, ki umiri nihanje prikolice. Pri resnejšem nihanju se navor motorja zmanjša na nič in sistem zavira vsa štiri kolesa, da hitrost vozila zmanjša pod kritično hitrost prikolice.
Pomembni napotki za varno vleko:
– preverite tlak v pnevmatikah ter luči na prikolici in vlečnem vozilu,
– prepričajte se, da je tovor na prikolici ustrezno uravnotežen in varno pritrjen,
– zmanjšajte hitrost vozila in jo prilagodite pogojem pri vožnji,
– še posebej previdni bodite pri spreminjanju voznih pasov in v ostrih ovinkih.
118
ogledov
Fordov sistem za varno vleko prikolic
Pred sezono poletnih dopustov v Evropi je Ford več modelov opremil s tehnologijo za varno vleko, ki nadzira nihanje prikolice. To je zelo nevaren pojav, ki se hitro stopnjuje in ga je težko odpraviti, zato lahko povzroči nesreče s težkimi posledicami.