Čeprav je infrastruktura polnilnih postaj v Sloveniji že kar dobro razvita, pa ekspresne elektrifkacije voznega parka Slovencev še ni. Smo pa pri tem uspešnejši od Hrvatov, a to je le slaba tolažba, če se primerjamo z daleč "električno" najbolj razvito državo v Evropi, tj. Norveško. Če primerjamo (s podatki s konca leta 2021) statistični regiji Zahodna Slovenija in Vzhodna Slovenija, potem lahko ugotovimo, da je slika, kar se tiče električnih avtomobilov, precej boljša v regiji Zahodna Slovenija.
Konec leta 2021 je bilo v Sloveniji registriranih 5.413 električnih osebnih avtomobilov, kar je predstavljalo le 0,5 % vseh registriranih osebnih avtomobilov. Pa vendarle, glede na podatke, ki smo jih v preteklem mesecu pridobili s strani nekaterih prodajalcev rabljenih avtomobilov, bi ta številka utegnila biti precej višja, saj bi v koledarskem letu 2022 utegnili preseči 2000 prodanih električnih avtomobilov.
Predlog Evropskega parlamenta, sprejet junija letos, predvideva prepoved prodaje novih avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje po letu 2035.
V skladu s pregovorno bolj razvitim zahodom je tudi pri električnih avtomobilih slika takšna, da se Zahodna Slovenija lahko pohvali z bistveno več električnimi osebnimi avtomobili kot Vzhodna Slovenija. Tako namreč kažejo podatki Statističnega urada Republike Slovenije na dan 31.12.2021 (bolj svežih podatkov nimata niti SURS niti Ministrstvo za infrastrukturo). Zahodna Slovenija (s 1.003.393 prebivalci) ima po podatkih SURSA 3272 registriranih osebnih vozil (na dan 31.12.2021), Vzhodna Slovenija (1.103.787 prebivalcev) pa bistveno manj, in sicer 2148.
Povedano drugače: Vzhodna Slovenija je ob koncu lanskega leta 'zmogla' 0,0019 električnega vozila na prebivalca, Zahodna Slovenija pa bistveno več, in sicer 0,0033 električnega vozila na prebivalca. Zagotovo spodbudne novice za nakup električnih avtomobilov ne prihajajo s trga, saj se električni avtomobili v zadnjih mesecih močno dražijo.
Število registriranih električnih vozil po regijah na dan 31.12. 2021 | |
Osrednjeslovenska | 2366 |
Podravska | 596 |
Savinjska | 541 |
Gorenjska | 500 |
Jugovzhodna Slovenija | 327 |
Obalna-kraška | 253 |
Pomurska | 216 |
Posavska | 178 |
Goriška | 146 |
Zasavska | 111 |
Koroška | 106 |
Primorsko-notranjska | 73 |
Daleč najboljša slika v Orednjeslovenski regiji, daleč najslabša na Goriškem
Pregledali smo, katere statistične regije so najbolj zelene na področju osebnih avtomobilov. Če smo v naslovu zapisali, da je regija Zahodna Slovenija – kar se tiče električnih vozil bolj razvita kot regija Vzhodna Slovenija – pa vendarle podrobna analiza pokaže, da je prav (skrajni) zahod Slovenije glede električnih vozil najslabše razvit. V oči bodejo izjemno slabi podatki glede registriranih vozil na prebivalca na Goriškem (1,23 vozila na 1000 prebivalcev), ki je na dnu seznama regij, in Primorsko-notranjske (1,37 vozila na 1000 prebivalcev), ki je na predzadnjem mestu. Boljše se je na skrajnem zahodu države odrezala le Obalno-kraška regija (2,13 vozila na 1000 prebivalcev).
Število električnih vozil na 1000 prebivalcev posamezne regije | |
Osrednjeslovenska | 4,26 |
Gorenjska | 2,37 |
Posavska | 2,35 |
Jugovzhodna Slovenija | 2,24 |
Obalno-kraška | 2,13 |
Savinjska | 2,09 |
Zasavska | 1,95 |
Pomurska | 1,89 |
Podravska | 1,82 |
Koroška | 1,5 |
Primorsko-notranjska | 1,37 |
Goriška | 1,23 |
Bolje od Hrvatov, daleč daleč za Norveško
Slovenija (5.413 registriranih električnih vozil na dan 31.12.2021) je na področju električnih avtomobilov bistveno bolj razvita kot naša južna soseda Hrvaška. Ta je imela v začetku februarja po poročanju Večernjega lista registriranih le 3054 električnih avtomobilov. Ob tem je treba seveda izpostaviti, da ima Hrvaška skorajda dvakrat več prebivalcev kot Slovenija.
V primerjavi z najbolj razvito državo, kar se tiče uporabe električnih vozil, tj. Norveško, pa je Slovenija v precej slabem položaju. Na Norveškem je bilo namreč na dan 31.12.2021 registriranih 470.309 vozil (ob dejstvu, da Norveška premore 5,4 milijona prebivalcev). V oči bodi še en podatek, ki ga navaja agencija Reuters, in sicer ta, da je bilo na Norveškem bilo lani prodanih 176.276 avtomobilov, od tega pa jih je kar 65 odstotkov bilo popolnoma električnih. Sliši se neverjetno, kajne?
Velik razvojni potencial
Ob pregledu podatkov smo prišli do ugotovitve, da imajo nekatere regije še precej razvojnega potenciala, kar se tiče smiselnosti in primernosti uporabe električnih avtomobilov. Predvsem Goriška, Primorsko-Notranjska in Koroška imajo namreč dokaj majhno število registriranih električnih avtomobilov, če vemo, da so to regije, kjer je veliko samostojnih hiš in kjer ni veliko blokov, torej je postavitev domače polnilne postaje dokaj preprosto, obenem pa so v teh regijah razdalje, ki jih dnevno opravljajo vozniki, praviloma majhne, zato bi bila uporaba električnih vozil smiselna, na dolgi rok pa bi se najverjetneje izplačala tudi finančno.
Poglejte malo na Avtonet kakšne so cene teh električnih avtov!? Da ne pretiravam z znamko sem vzel Citroen Berlinga ,ki stane skoraj 40 000 evrov pa mi povejte kako si lahko tak avto privošči 4 članska družina pri tej draginji??
Čakajte, da omrežje počepne kot bo v Nemčiji, ko priklopijo vse kaloriferje, ki so jih letos prodali ;-)
Kako skropucalo od članka. Že to, da ste za primerjavo dali Norveško je absurd. In kaj je to "Zahodna regija"? Vse to me spominja na Marie-Antoniette, ko je (baje) izjavila "če nimajo kruha, naj jejo torto". Električna vozila so pesek… ...prikaži več v oči. A so baterije "čista energija"? Malo morgen