Neodvisna organizacija Global NCAP, ki skrbi za ozaveščanje glede varnosti avtomobilov predvsem v deželah tretjega sveta, se zgraža nad varnostjo, ki jo je za zaščito potnikov izkazal datsun go. Datsun je relativno sveža nizkocenovna znamka Nissana, ki sicer sam zelo poudarja varnost svojih modelov. Datsunov model, namenjen velikanskemu indijskemu trgu, kjer naj bi zaradi nizke cene prepričal številne družine, pa je živo nasprotje vsemu, kar se v 21. stoletju pričakuje od varnega vozila.
Vse v rdečem
Ko so datsuna pred kratkim zagnali v simulirano oviro, so bili nad posledicami trka presenečeni tudi ocenjevalci sami. Karoserija se je namreč upognila kot karton, o kakšni varnostni kletki ni bilo mogoče govoriti.
Ker go nima vgrajenih nikakršnih zračnih blazin, je voznikova glava z vso močjo treščila ob volanski obroč, pri čemer so senzorji nakazali na verjetno smrtno dozo poškodb. Celotno “telo” lutke je glede na posledice trka razen desne stegnenice in leve goleni ocenjeno z najslabšo mogočo rdečo barvo. Sopotnik bi jo odnesel le malce bolje, presenetljivo bi bilo še najbolje z njegovo glavo. Končna ugotovitev je, da niti vgrajene zračne blazine ne bi izboljšale stanja, saj je izvirni greh v slabi konstrukciji. Avto ni prejel niti ene od 17 točk za zaščito odraslih potnikov.
Tudi za varovanje otrok so mu pripisali le dve zvezdici, pod pogojem, da otroci sedijo pravilno pripasani v otroškem sedežu, kar je sicer v Indiji vse prej kot običajno.
Šef Global NCAP Max Mosley (nekdanj prvi mož organizacije Fia) je zaradi tako katastrofalnega stanja pisal pismo direktorju Nissana in Renaulta Carlosu Ghosnu. V njem je Mosley izrazil razočaranje, da si je Nissan privoščil izdelati model tako nizko pod vsemi globalnimi varnostnimi standardni. Karizmatičnega Brazilca je Mosley pozval, naj Nissan nemudoma odpokliče datsun goja in na njem izvede nujne spremembe v prid konstrukcijske trdnosti. Pri tem je Mosley Ghosna spomnil, da je nenazdanje trenutni šef združenja evropskih proizvajalcev vozil, zato ima še toliko večjo odgovornost pri sprejemanju odgovornosti za dosego ciljev ZN glede zniževanja števila žrtev v prometnih nesrečah.