Športni terenci so tisto področje, kjer je Mercedes-Benz z ML-om oral ledino. Leta 2008 so z GLK-jem v Stuttgartu stopili razred nižje, kjer so pričeli spopad z BMW X3, volvom XC60, audijem Q5 in lexusom RX 450h, a jim nekako ni uspelo priti v ospredje. Med glavnimi razlogi je bil po mnenju kritikov škatlast dizajn, ki ni uspel privabiti mlajših kupcev.
Z GLC je vse drugače. Najprej ime, ki v skladu z novo nomenkluturo jasno izraža umestitev: "G" po legendarnem začetniku označuje terensko poreklo, "C" stoji za velikostni razred, ki sodi k limuzini razreda C. "L" je zgolj vmesna črka za lažjo izgovorjavo. Prva stvar, ki se jo opazi pri novincu, je seveda precej dinamičnejša podoba. Najlažje si je zamisliti razliko tako, da si predstavljamo Roberta Lešnika z ekipo, kako so vzeli v roke brusilke in konkretno prebrusili prejšnje ostre linije ter jih uskladili z aktualnim jezikom znamke.
Avto je lep. Linije so odslej veliko bolj fluidne, skladne. Detajlov je veliko, mehek dizajn je bisten tudi za zelo ugoden količnik zračnega upora 0,31, kar naj bi bil rekord med suvi. Platišča so velikosti od 17 pa vse do 20 palcev. Kot je že običaj, je mogoče avto naročiti v različnih notranjih in zunanjih detajlih, obstaja pa tudi terenska različica. Več o njej v kvadratu.
Skoraj 12 centimetrov daljša medosna razdalja in pet centimetrov dodane širine je notranjost precej obogatila s prostornostjo, v prtljažnik pa gre že v osnovi 550 litrov prtljage, kar je sto litrov več kot prej. Notranja ureditev je skoraj v celoti povzeta po še sveži generaciji C-ja, kar prinaša s seboj kvalitetne materiale in lična stikala, lep vrtljiv gumb vmesnika z možnostjo drsne ploščice, velik zaslon ...
Mercedes-Benz nadaljuje prakso, ko številne svoje tehnične pripomočke ponuja tudi v "manjših" modelih. GLC je tako lahko na voljo s številnimi asistenčnimi sistemi, ki omogočajo več varnosti in udobja, serijski je AEB sistem (collision prevention assist plus), za doplačilo seveda radarski tempomat, pa asistent za ohranjanje smeri, 360-stopinjski pogled kamer in avtomatski parkirni asistent, opcija je tudi HUD zaslon. Posebnost v razredu je možnost zračnega vzmetenja, ki poveča stopnjo voznega udobja in dinamike na še višjo raven.
GLC je vedno na voljo s štirikolesnim pogonom in v klasičnih motornih izvedbah vedno z avtomatskim 9-stopenjskim menjalnikom. Motornih različic je skupaj štiri. Klasična dizla bosta bržkone najbolj zaželena pri nas, gre za različici 220 d in 250 d s 125 in 150 kW. 155-kilovatni bencinar nosi oznako 250. Posebnost pa je priključni hibrid. GLC 350 e 4matic je prvi te sorte v razredu, bencinarja pa dopolnjuje še 85-kilovatni elektromotor za skupno moč 240 kW. Avto lahko prek 30 kilometrov opravi zgolj na elektriko in to tudi pri avtocestnih hitrostih. Ta različica ima vgrajen sedemstopenjski menjalnik.
Cene se prično pri 46.600 za šibkejšega dizla, močnejši stane od 47.970 evrov, bencinar je vmes pri 47.250 evrih. Priključni hibrid pride k nam čez nekaj mesecev.
Tako zunanjost kot notranjost je mogoče nadgraditi s kombinacijo paketov exclusive, AMG line in off-road, dodatno pa sta na voljo še nočni podpaket, v kombinaciji s katerim je mogoče naročiti tudi tehnični paket terenskih pomagal. Seznam vseh opcij je sicer tradicionalno zelo dolg. Letos naj bi iz njega izbiralo 45 kupcev, leta 2016 pa že 80.
andrej.leban@zurnal24.si