Avto
665 ogledov

Google bi v primeru nevarne vožnje prevzel nadzor nad vozilom

Nevarna vožnja Youtube/Meri Delic
Sodobni avtomobili zmorejo v določenih pogojih voziti povsem samostojno v vsakdanjem prometu. Google pa želi iti še dlje. Predstavili so patentno prijavo za novo programsko opremo.

* - Fotografija je simbolna.

Sodobni avtomobili imajo danes vgrajeno tehnologijo, ki spremlja naš način vožnje. Sistemi za pomoč vozniku sledijo hitrosti, pospeševanju, zaviranju, zavijanju, ki pomagajo k povečanju varnosti in udobja v vožnji. Vsi ti podatki se beležijo. Kaj se zgodi s podatki? To je vprašanje, ki skrbi mnoge, saj so lahko podatki o naši vožnji zelo dragoceni in jih lahko uporabimo na različne načine. Zdaj se zdi, da želi Google pridobiti te podatke.

Pred kratkim je Google prek sestrskega podjetja Waymo vložil patentno prijavo za novo programsko opremo, ki bi prek senzorjev in asistenčnih sistemov, vgrajenih v avtomobil, nadzorovala obnašanje voznika. Da bi ocenila, ali voznik vozi nevarno ali kaže "nenormalno vedenje" bi lahko s pomočjo tehnologije uporabili pretekle in trenutne podatke. Na podlagi podatkov bi nato sprejeli "popravne ukrepe".

Google in Rusija | Avtor: Profimedia Profimedia

Google bi imel prednost pred nevarnim voznikom

Dandanes elektronski sistemi v avtomobilih delujejo kot pomočniki – a končni nadzor ostaja pri vozniku. Ti sistemi lahko delajo napake, kar smo ugotovili tudi na Žurnalovem testu obveznih asistenčnih pomagal v vozilu - na primer napačno berejo prometne znake ali ne upoštevajo trenutne situacije na cesti. Do sedaj je imel voznik vedno možnost, da te sisteme »preglasi« in ravna po lastni presoji. Google pa želi doseči ravno nasprotno – da bi lahko asistenčni sistemi popolnoma prevzeli nadzor nad vozilom od voznika, če ocenijo, da je to »zanj bolj varno«, piše spletna stan Motor1.

Volvo lidar asistenčni sistem računalniški vid | Avtor: Volvo Volvo

Sistem bi imel več stopenj poseganja v vožnjo. V najpreprostejšem primeru bi voznika vizualno ali zvočno opozoril, na primer, da je menjava voznega pasu brez uporabe smernika nevarno. Če pa bi voznik še naprej vozil tvegano, bi lahko sistem bližnje avtomobile opozoril na morebitno grožnjo. In v najbolj skrajnih primerih bi Google lahko prevzel nadzor nad vozilom za določen ali nedoločen čas.

Vložitev patenta ne pomeni, da bo tehnologija dejansko uvedena. Patentne prijave so pogosto le način, s katerim si podjetja zagotovijo pravice do določenih idej, ki bodo morda uporabljene v prihodnosti ali pa tudi ne.

dezurni@styria-media.si
 

Komentarjev 2
  • rd2dmk2 17:37 14.november 2024.

    google bi na podlai preteklih dejanj , sprejel ukrepe za trenutno vožnjo. HA. torej če bi lastnik avta od prvega sekal kot strela in neupošteval prometne predpise, bi google mirno ga pustilna miru pri prehitevanju v škarje , izsiljevanju prednosti ...prikaži več in vožbji v rdečo luč. ampak, če bi ta šofer še vsakič zavil v oštarijo , bi sigurno ta super SW se precej zamislil in prevzel komando,če bi kakšno izpustil. upam da boste vsaj domov lahk pršli in da vas ne bo vozil v kupleraj in hišo franko

  • Avatar karjola
    karjola 15:55 14.november 2024.

    nadzor, kontrola, ti ne boš pil, ti ne boš kadil, ti ne boš sral, ti ne boš fukal, ti ne boš bogat, ti ne boš zdrav... matrix had you