Prodaja. “Ljudi, ki prvič kupujejo prenosno navigacijo, največkrat zanima, kako natančna je naložena kartografija, kako se nadgrajuje in podobno. Tisti, ki kupujejo že drugo ali tretjo, posegajo po takšnih z dodatnimi funkcijami, kakršni sta lane assist in bluetooth,” je povedal Jure Hribar iz Big Banga.
Cenejše so neprijazne
“V zadnjih dveh ali treh letih ima večina naprav na trgu že v osnovi zelo dobre slovenske zemljevide, tako da dodatnih doplačljivih – če jih ne potrebujete za pot proti jugu – niti ne potrebujete,” je pojasnil Jure Forstnerič, spletni urednik revije Monitor. “Priporočam nakup priznanih znamk, saj imajo njihove naprave v primerjavi z manj znanimi kitajskimi ali tajvanskimi izdelki prijaznejše vmesnike, kar je še posebno pomembno za starejše uporabnike. Tudi tekst in glasovni ukazi so prevedeni v slovenščino.”
Cena. Nekatere naprave so obložene z dodatnimi funkcijami, kot so MP3-predvajalnik, pregledovalnik slik, fotoaparat ali celo TV ... Povprečni uporabnik bo večino funkcij le redko uporabljal, zato previdno z denarjem.
Napredne naprave znajo na križiščih ali avtocestah razporejati na pravi vozni pas, številne omogočajo tudi preklapljanje med režimi za motorna vozila, kolesarje ali pešce, s čimer je njihova uporabna vrednost ob dodatnem nakupu topografskih kart še večja.
Trend gre tudi v smer projiciranja ukazov na živo sliko, ki jo na zaslonu prikazuje kamera s hrbtne strani.
S TMC mimo zastojev
Tehnologija TMC obvešča o zastojih ali prometnih nesrečah in sproti prilagaja vodenje po začrtani poti. Že več kot leto je dostopna tudi v Sloveniji, čeprav deluje slabše kot v tujini. Potrebuje poseben sprejemnik, kar izključuje pametne telefone.
Telefon le kot
nadomestek
Pametni telefoni za navigiranje niso uporabni na tujem, saj podatke praviloma jemljejo s spleta, kar je zelo drago. Omejuje jih tudi avtonomija baterije, je pa res, da imajo velikokrat boljše zaslone od klasičnih naprav.