Avto
1243 ogledov

Zabave je zares konec šele v domači postelji

Heroji furajo v pižamah Andrej Križ
Nova, že deveta sezona kampanje Heroji furajo v pižamah prinaša jasno sporočilo: manj alkohola, več odgovornosti in boljši zgled odraslih,

Zavod VOZIM, Zavarovalnica Generali in agencija Luna ⑊TBWA so predstavili že 9. sezono kampanje Heroji furajo v pižamah, ki tudi letos opozarja na nevarnosti vožnje pod vplivom alkohola in drugih psihoaktivnih snovi. Letošnje sporočilo je po mnenju organizatorjev preprosto, domače in zelo jasno: "Naj se zabava konča v tvoji postelji." Bistvo kampanje je varna vrnitev domov – ne na cesto, ne v statistiko in ne v tragedijo. Takšno je tudi vizualno sporočilo kampanje mladih, ki se prebujajo v postelji.

Deveta sezona Herojev gradi na pozitivnih spremembah, ki jih prinašajo mladi, ter poziva odrasle, da končno sledijo njihovemu zgledu. Ker je najboljša zabava tista, ki se varno, udobno in odgovorno konča tam, kjer bi se morala - v domači postelji.

Kampanja se začenja v času decembrskega povečanja zabav, ko hkrati narašča število prometnih nesreč zaradi alkohola. Organizatorji zato izpostavljajo potrebo po tem, da v družbi vsi stremimo k manj pitja in sprejemamo odgovorne odločitve.

Podatki kažejo, da to najhitreje in najodločnejše sprejemajo prav mladi: med letoma 2010 in 2024 so za 48 odstotkov zmanjšali število prometnih nesreč pod vplivom alkohola, delež opijanja med njimi je upadel za več kot 15 odstotnih točk, skoraj polovica pa se sploh ne opija več, kaže aktualna raziskava. Mladi torej danes postavljajo nove standarde odgovorne zabave – pogosto bolj kot odrasli.

Kot poudarja David Razboršek iz Zavoda VOZIM, so mladi "tisti, ki vlečejo pozitivne trende", medtem ko postajajo največji problem starejši vozniki med 34. in 54. letom, ki so danes najpogostejši povzročitelji alkoholnih nesreč. Opaža tudi, da so starši pogosto slab zgled, saj mladi na terenu vse pogosteje omenjajo protislovna sporočila doma: od "eno pivo ni nič" do "saj sem blizu".

Heroji furajo v pižamah | Avtor: Zavod VOZIM Zavod VOZIM

Starši so lahko nezadovoljni, a naj ostanejo heroji

NIJZ poudarja, da je za mlade edina varna izbira nič alkohola, a da moramo isto sporočilo prenesti tudi na odrasle – zaradi zgleda, pa tudi zato, ker morajo biti starši tisti, ki poskrbijo za varno vrnitev svojih otrok, ne glede na to, kako se počutijo glede zabave.

Kampanja se letos vizualno odmika od "pridig" in se približa resničnosti jutra po zabavi. Kreativni koncept opozarja, da se mora vsaka noč končati v varnem zavetju postelje, pod sloganom "Če piješ, ne vozi – pokliči svojega heroja." Zabava lahko obstaja brez alkohola in drog, še posebej, če si mladim to upamo jasno povedati in pokazati.

Policija opozarja, da je alkohol še vedno smrtonosna kombinacija: samo letos so alkoholizirani vozniki povzročili več kot tisoč nesreč, v katerih je umrlo 22 ljudi. A represija ne zadošča – zato je preventiva, kot jo izvajajo Heroji, nujna za spremembo miselnosti.

Zavarovalnica Generali dodaja, da so največje finančne posledice in regresni zahtevki povezani prav z vozniki med 25 in 45 letom starosti, vendar v zadnjih letih opažajo blag upad škod – kar daje upanje, da se kultura vožnje pod vplivom alkohola počasi spreminja.

Heroji furajo v pižamah | Avtor: Andrej Križ Andrej Križ

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.