Avto
11 ogledov

Hibrid četrtič, prednji pogon prvič

Lexus CT 200h
1/56
Žurnal24 main
Pri Lexusu so nekaj mesecev pred lansiranjem prvega hišnega modela premium segmenta C tega pokazali slovenski javnosti. Le nekaj dni prej so ga javnosti pokazali na avtosalonu v Parizu.

Kupci lahko prvega lexusa s prednjim pogonom in četrtega hišnega hibrida že naročijo. CT200h naj bi ponujal za znamko nadpovprečno mero športnosti in voznega udobja, hkrati pa porabil le 3,8 litra in v ozračje izpustil 89 gramov CO2. Cene za zdaj še niso znane, neuradno pa smo izvedeli, da naj bi se cene začele pri 27 tisoč evrih.

Tipičen japonski, a bolj dinamičen dizajn
Lexusovi oblikovalci so CT-ju namenili tipičen hišni oblikovalski slog, vendar pa je novinec s sprednjega dela oblikovan zelo dinamično, še posebej ko je govora o nosu vozila. Vsa vozila CT so serijsko opremljena z LED-diodami, za doplačilo pa ista tehnika krasi tudi luči kratkega snopa, kar smo prvič videli pri modelu LH. Vključno z zadnjimi luči v LED-tehniki pa te porabijo do 30 odstotkov manj kot halogenske luči. Nadpovprečno športni so tudi boki vozila in proti zadku dvigajoča se bočna silhueta, obroba stranskih šip pa je pričakovano v celoti obdana s kromom. Tega je dovolj tudi na motorni maski in še kje, na zadku in bokih pa najdemo tudi športne zaključke v obliki spojlerjev ali obrobe pragov.

Znotraj žezlo športnosti v veliki meri prevzameta udobje in eleganca, čeprav naj bi po besedah Lexusovih inženirjev voznikov položaj za volanom izrazito zasledoval športnost, spredaj sedečima pa je namenjenega tudi več bočnega oprijema. Materiali so izbrani, enako kakovostna je tudi končna izdelava. Glede oprijema CT prinaša tudi nekaj tehničnih novosti ali bolje rečeno poslastic, in sicer kamero za vzvratno vožnjo s prikazovalnikom v vzvratnem ogledalu in sedempalčni zaslon z upravljalnikom Remote Touch v obliki miške, ki je v Rxu prejel številne nagrade. CT se ponaša tudi s sistemom pre-crash (PCS), ki s pomočjo številnih sistemov minimizira možnost poškodb potnikov ob nesreči.

Od marca, ko uradno zapelje na slovenski trg, naj bi bil na voljo z enim od petih paketov opreme, že osnovni pa bo vseboval vso varnostno opremo in kar nekaj udobnostne, kamor štejemo dvopodročno avtomatsko klimatsko napravo, avdiosistem in kartico za vstop in zagon vozila. Pri bolje založenih različicah pa najdemo seveda tudi zmogljivi Mark Levinsonovo avdionapravo s trdim diskom HDD.

Pogon zgolj podoben priusovemu
Na papirju je pogonski sklop zelo podoben priusovemu, za osnovo namreč služi 1,8-litrski bencinski motor, s 73 kilovati največje moči, po potrebi pa mu na pomoč priskoči še 60-kilovatni elektromotor z 207 Nm največjega navora. Tudi skupna največja moč je povsem enaka in znaša 100 kilovatov, je pa po besedah Lexusovih inženirjev sklop v CT bolj dovršen in omogoča tudi več športnih voznih užitkov, del zahvale za to pa gre tudi zmogljivejšima podvozju in vzmetenju, ki (zahvaljujoč tudi zadnji premi z dvema trikotnima vodiloma) omogočata občutno več športnosti. Sklop baterij Ni-Mh je tako kot v Toyotinem bratu nameščen v prtljažniku, kljub temu pa ta meri razredno povprečnih 345 litrov, s povečevanjem  pa dobite 700 litrov velik prostor.

Hibridni sklop omogoča tri režime delovanja, ki jih voznik izbira s tipkami na sredinskem grebenu, in sicer EV-način omogoča vožnjo zgolj na elektriko na razdalji dveh kilometrov in hitrostih do 45 km/h (seveda ob zadostni kapaciteti baterij). Normalni način optimalno kombinira delovanje obeh pogonskih sklopov, način sport pa je namenjen maksimalnemu izkoristku obeh sklopov in izrazito dinamični vožnji.

Marca uradno pri nas za okoli 27 tisočakov
CT200h lahko kupci sicer že naročijo, prva vozila pa bodo dobavljena marca prihodnje leto, ko tudi uradno steče prodaja tega modela. Osnovna cena, sicer neuradna, naj bi se gibala okoli 27 tisoč evrov, kar je nekje v neposredni bližini priusa, razlikovala pa naj bi se toliko, da kanibalizma tudi na račun drugačnega poslanstva ne bi bilo. Na letni osnovi načrtujejo prodajo med 40 in 50 vozili.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.