Hyundai Motor Group (Hyundai in Kia) je naznanil razvoj prvega samoučečega tempomata (SCC-ML) na svetu. Temeljil bo na tehnologiji, ki bo zbirala voznikove vozne vzorce in ustvarila uporabniku prilagojeno vozniško izkušnjo. Tehnologija samoučečega tempomata, ki temelji na umetni inteligenci, je predvidena za vgradnjo v prihajajoča vozila koncerna.
»Novi samoučeči tempomat nadgrajuje programsko opremo prejšnjega sistema za pomoč vozniku (ADAS) in izboljšuje praktičnost polavtonomnih voznih lastnosti," je dejal Woongjun Jang, podpredsednik Hyundai Motor Group.
![| Avtor: Hyundai](/media/img/cb/d5/14e4d9f76c85e7f0618b.jpeg)
Ko združiš pametni tempomat in umetno inteligenco
Pametni tempomat (SCC) je pogoj za delno avtonomno vožnnjo in predstavlja osnovno tehnologijo za ADAS: ohranjanje oddaljenosti od vozila pred nami, medtem ko vozilo potuje s hitrostjo, ki jo izberemo sami.
SCC-ML pa umetno inteligenco (AI) in pametni tempomat (SCC) združuje v sistem, ki se, na podlagi voznikovih vzorcev in navad, uči sam. Pametni tempomat tako s pomočjo strojnega učenja avtonomno vozi v enakem vzorcu kot voznik.
Pri upravljanju pametnega tempomata voznik ročno prilagodi vozne vzorce, na primer oddaljenost od predhodnega vozila in pospešek. Brez tehnologije umetne inteligence/samoučenja je bilo nastavitve nemogoče natančno prilagoditi.
![| Avtor: Hyundai](/media/img/af/b9/d27d3162f8aa088a1473.jpeg)
Senzorji, kot sta sprednja kamera in radar, nenehno pridobivajo podatke o vožnji in jih pošiljajo v centralni računalnik. Računalnik nato iz pridobljenih informacij zbere ustrezne podrobnosti in tako ugotovi voznikove vzorce vožnje voznika. V tem procesu se uporablja tehnologija umetne inteligence, imenovana algoritem samoučenja oziroma učenja z beleženjem voznikovega stila vožnje.
Kako sistem deluje?
Vzorec vožnje lahko razvrstimo v tri dele: oddaljenost od spredaj vozečih vozil, pospeševanje (kako hitro se pospeši) in odzivnost (kako hitro se odziva na vozne razmere). Poleg tega so upoštevane tudi vozne razmere in hitrosti.
![| Avtor: Hyundai](/media/img/a8/b6/c529264daabfaa3eb85b.jpeg)
Primer: voznik med počasno mestno vožnjo ohranja kratko razdaljo od spredaj vozečega vozila. Med vožnjo po prehitevalnem pasu pa ima daljšo razdaljo. Ob upoštevanju teh pogojev SCC-ML med 10.000 vzorci naredi analizo in razvije fleksibilno tehnologijo pametnega tempomata, ki se lahko prilagodi prav vsakemu vozniku.
Podatki o voznih vzorcih se na podlagi odčitkov senzorjev redno posodabljajo in tako vedno odražajo voznikov najnovejši slog vožnje. SCC-ML je programiran tako, da ne beleži nevarnih voznih vzorcev, kar zagotavlja njegovo zanesljivost in varnost.
S prihajajočim sistemom Highway Driving Assist, ki vključuje samodejno pomoč pri menjavi voznega pasu, SCC-ML dosega avtonomno vožnjo stopnje 2,5.
Nekoč je avtomobilski razvoj diktirala evropska celina, nato Japonci, zadnja leta ga pa več kot očitno Korejci.