V petek je korejski gigant Hyundai-Kia priznal "napako" pri reklamiranju normne porabe pri 13 modelih obeh znamk, ki so bili na prodaj na severnoameriškem trgu od leta 2010. Skupaj so tako po svoje priredili varčnost za 1,1 milijona vozil.
Agencija za varstvo okolja EPA iz ZDA je namreč vzela pod drobnogled avtomobile modelnih let 2011, 2012 in 2013, opravila meritve o porabi v skladu z normativi in jih primerjala s podatki, ki jih proizvajalca oglašujeta. Prišlo je do precejšnjih odstopanj, zato so znamko pozvali, naj preneha z zavajanjem javnosti in podatke popravi.
V korporaciji Hyundai Motors, pod katero spada tudi družba Kia Motors, so priznali, da je prišlo do odstopanj. Vzroke za napako so našli pri nedoslednosti svojih meritvev in pretvarjanju enot, vseeno pa zatrjujejo, da napačni podatki veljalo le za severnoameriški trg. Tam namreč porabo merijo v prevoženih miljah (1,61 km) z eno galono (3,78 litra) goriva, pri tem pa je prišlo do odstopanj vse do 6 milj na galono. Med "lažnjivimi" modeli so tudi hyundai elantra, hyundai veloster in kia rio.
Globoko bodo segli v žep
Korporacija je že napovedala, da se bo vsem svojim strankam oddolžila. Tako bodo vsem lastnikom vse do konca življenjske dobe avtomobila subvencionirali stroške za gorivo v višini razlike med oglaševano in dejansko deklarirano porabo z dodatkom še 15 odstotkov.
Analitiki pri Moody'su ocenujejo, da bo poteza korejskega velikana stala kar 100 milijonov dolarjev. Poleg tega pa jih očitno čaka še kar nekaj stroškov na sodiščih, saj so posamezni lastniki že vložili prve tožbe. Hyundai in Kia, ki sta se po prodaji avtomobilov v zadnjih letih v globalnih številkah zavihtela med prvo peterico, v ZDA in Kanadi pa ustvarita kar četrtino svoje prodaje, sta v promocijo na teh dveh trgih še posebej agresivno izpostavljala varčnost svojih vozil.
Pri 0,75€ na liter, kot imajo v povprečju ceno bencina, to ful velik...Texas ima ceno 3.03 dolarja na galono, kar znaša 0,8 dolarja na liter ali 0,66€ na liter.
Verjetno res, se pa hkrati odpira vprašanje čigav marketing? Verjetno ne zgolj korejski, ampak predvsem ameriški. Ko začne nekdo resno ogrožati s prodajo Američane in s tem vstopi v njihov strateški prostor, so recepture vedno enake. Američani sprožijo vojaško posredovanje… ...prikaži več ali pa medijsko blatenje.
Tele Američani so pa res od vraga, pri porabi itak pri njih vsi nabijajo v tri krasne, saj nimajo niti ene skupne organizacije, kjer bi vsi skupaj delali meritve pod enakimi pogoji in zunanjim nadzorom. Zato se mi zdi, da… ...prikaži veča gre zopet bolj za gonijo gospodov it Detroita proti Korejčkom, ki jim z novejšimi modeli, daljšimi garancijami in posledično izvrstnimi prodajnimi rezultati kvarijo ameriško ležernost. Tudi meni bi šlo zelo na živce, če bi mi nekdo hotel spraviti s konfortne cone... Za dobrim konjem se pa itak vedno kadi.