Avto
5 ogledov

Igralec za vse terene

Fiat sedici
1/76
Žurnal24 main
Fiat sedici tudi po mikroprenovi krasita preprostost in praktičnost, razlog za test pa je zmogljiv dvolitrski multijet turbodizelski motor, ki se je izkazal tudi za varčnega.

Fiat in Suzuki, avtomobil je plod sodelovanja Italijanov in Japoncev, sediciju nista namenila velikih sprememb. Te letijo na nov pogon, ki nas je tako kot predhodnik, 1,9-litrski dizel, pozitivno presenetil.

Preseneti dinamičnost vozila. Dvolitrski štirivaljni turbodizel iztisne največ 99 kW/135 KM in 320 Nm navora že pri 1.500 vrt./min, kar se pozna pri poskočnosti, a pospešek, ki je 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h, vseeno razkriva, da za dirkalnik le ne gre. Končna hitrost 180 km/h je za ta tip vozila povsem zadovoljiva, šeststopenjski ročni menjalnik pa zaradi prožnosti pogosto ne kliče po prestavljanju. To je dobro tako za ušesa pri hitrejši vožnji kot za denarnico, ko govorimo o porabi. Na testu smo pri mešanem ciklu (mesto/relacija) v povprečju porabili zgolj 6,4 litra dizla na 100 kilometrov.



Adut je pogon 4x4, ki sedicija uvršča med mehke terence. Italijan ima navor v osnovi speljan na prednji kolesni par, voznik pa s pritiskom na gumb sproži delovanje elektronskega krmiljenja sklopke, ki potem glede na situacijo razmejuje navor med obe osi. Možno pa se je odločiti tudi za fiksno razmerje navora med obema premama.

Med testom smo imeli večino časa vključen način pogona na vsa štiri kolesa. Avto je v tem režimu vožnje veliko stabilnejši na cesti. Sedici dodatnih pomagal, kot je funkcija off-road, ki na terenu vozilo nadzorovano, z nizko hitrostjo spušča po strmini, sicer ne premore, je pa res, da jih niti nismo pogrešali. Pri njem prideta do izraza manjša teža in velikost avtomobila, kar na terenu nedvomno šteje. Spolzki tereni mu ne delajo nikakršnih težav, pri večjih "hribolazenjih" pa ga najbolj omejujejo manjše pnevmatike.



Na asfaltu se je odrezal slabše, saj trdo podvozje povzroča zmerno nagibanje karoserije, določene pa zna zmotiti tudi trdo blaženje, ki pa v ovinkih kljub temu prinese določeno mero nagibanja karoserije. To gre na račun višje oddaljenosti od tal.

Sedici torej preseneti s preprosto uporabo in uravnoteženostjo, vendar pa ne tudi s ceno, ki je kar za štiri tisočake višja od bencinarja. Nakup dizla priporočamo zgolj, če se veliko vozite. Za osnovni model je treba odšteti 24.090 evrov, testni dvolitrski multijet 4x4 emotion pa stane 25.440 evrov.

Podatki o vozilu (fiat sedici 2,0 Multijet 4x4 Emotion)

Motor: štirivaljni, turbodizelski, 1.956 ccm
Moč: 99 kW (135 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 320 Nm pri 1.500 vrt./min
Zmogljivosti: 180 km/h, 11,2 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,4 l/100 km (kombinirano)
Mere D x Š x V (v mm): 4.230 x 1.755 x 1.620, medosna razd. 2.500
Prtljažnik: 270/670 litrov
Cena: 24.090 evrov (osnovna)/25.440 evrov (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.