Avto
18 ogledov

"Imamo avto za vrh Top Geara"

Koenigsegg agera R
1/29
Žurnal24 main
Morda sta večino pompa v Ženevi med novimi superšportniki res pobrala pagani huayra in lamborghini aventador, a resnični poznavalci za pravega kralja razglašajo koenigsegga agero R.

In to niti ni presenetljivo, saj je cilj avtomobila jasen – naskok na sam prestol hitrosti, ki ga trenutno bugatti veyron super sports še ne izpusti iz rok.

Več fotografij modela agera R je dostopnih TUKAJ. Druge superšportnike Ženeve pa si oglejte TUKAJ.

Agera R je trenutno edini tovrstni avtomobil, namenjen pa je neimenovanemu bogatemu norveškemu kupcu. Njemu na željo je avtomobil odet v tematsko "speed racer" belo opravo, posebnost v Ženevi predstavljenega avtomobila pa je bil tudi Thulejev prtljažnik za smuči, ki naj bi omogočal hitrosti kar do 300 km/h.

Od običajne agere se agera R poleg barve zunanjosti s pripadajočo nomenklaturo razlikuje tudi po nekoliko drugačni, a še vedno minimalistični notranjosti.

In bistvo švedske "beštije"? 5-litrski V8 zahvaljujoč pogonu na etanol E85 zmore moč kar 820 kW/1115 KM in 1200 Nm navora (običajna agera 680 kW/806 KM). Skupna masa je vsega 1.330 kilogramov (bugatti veyron super sport tehta skoraj dve toni ob okoli 70 kW moči več), izjemna pozornost pa je namenjena aerodinamiki (platišča, katerih "rezila" ustvarjajo dodatni pritisk k tlom), ki s posebnimi Michelinovimi pnevmatikam omogoča teoretične hitrosti okoli 440 km/h. Trenutni bugattijev rekord je 431 km/h. Hitrost je sicer standardno omejena na 375 km/h, tovarna pa omogoča tudi dvig blokade za krajši čas. Kakorkoli, na uradni izid testiranj bo treba še počakati.

A agera R prednjači tudi po uporabnosti in drugih naprednih rešitvah. Tako je to prvi avtomobil s serijsko litij-ionsko baterijo namesto klasične. Povprečna poraba je pri omejitvah zelo zmernih 17 litrov na 100 kilometrov, agera pa ima s 120 litri tudi enega največjih prtljažnikov pri tovrstnih avtomobilih.

Agero R bi si lahko mirne vesti privoščila le peščica Slovencev z lestvice sto najbogatejših, pa še tisti bi verjetno posegli po na videz bolj zvenečih imenih. Cena naj bi se gibala okoli 1,2 milijona evrov, proizvodnja pa bo butična.

MINI INTERVJU: Christian Koenigsegg, ustanovitelj in lastnik

Povejte, je to avtomobil za na stezo ali običajno cesto?

Za oboje, avtomobil ima vse potrebne certifikate za vožnjo po cesti, hkrati pa je izdelan tudi za dirkaške užitke. Tako recimo v ovinkih z njim dosegamo sile do 1,6 G.

Ali je torej to avtomobil za sam vrh lestvice najhitrejših avtomobilov na sloviti lestvici Top Geara?

Da, seveda. Ima potencial, in mislim da bi moral zasesti prvo mesto med kategorijo cestnih avtomobilov. Naš pet let stari avtomobil je še vedno, mislim, da na tretjem ali četrtem mestu in je vsega kakšno sekundo za vodilnim. Agera R pa je povsem drugačen avtomobil – torej, zakaj pa ne?

Koliko ager R boste proizvedli na leto?

Računamo na proizvodnjo okoli 15 avtomobilov.

In kakšna je sploh končna hitrost?

Še ne vemo.

A. L.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.