Kriza je bila pregloboka, Citroën pa je zapadel v še večje dolgove. Tedaj se je pojavil gumarski
gigant Michelin, s katerim se začne proizvodnja povsem novih in za tisti čas drugačnih modelov:
aerodinamična oblika, samostoječa karoserija, hidravlične zavore, ventili v glavi motorja in seveda
nov princip pogona na prednji kolesi. Morda je bila najbolj izstopajoča posebnost modela traction
avant type 7 ta, da je bil kar za 20 centimetrov nižji od svojega predhodnika, zaradi česar je bilo
ob pogonu na prednji kolesi z njim povsem enostavno upravljati.
Citroën traction avant je bil novinarjem prvič predstavljen 18. aprila leta 1934. V začetku
je bil opremljen z motorjem prostornine 1303 cm3 in 24 kW/32 KM, kar je bilo dovolj za najvišjo
hitrost 95 km/h. Premierni model je imel veliko malenkostnih težav. Istega leta je Citroën
predstavil izboljšani različici z 1529 cm3, oziroma 1911 cm3, končna hitrost pa je bila 110 km/h.
Avtomobil je dobil ime 11CV, ime traction avant pa je postal prepoznavna blagovna znamka širom po
svetu. Ob malenkostnih spremembah so avtomobil proizvajali do leta 1957. Istega leta, ko se je
začela proizvodnja, torej leta 1934, je Citroën predstavil nekaj famoznih prototipov z osemvaljnim
motorjem - 22CV. Trojica je bila prikazana na avtomobilskem salonu v Parizu, po tem pa se je za
njimi izgubila vsaka sled.
V začetku leta 1939 je bil predstavljen 11CV commerciale s podaljšanim medosnim razmikom.
Francozi so predstavili še traction avant 15/Six, ki je bil razen po najvišji hitrosti 130 km/h
znan tudi po dobrih voznih lastnostih. Njegov šestvaljni motor prostornine 2867 ccm mu je priskrbel
vzdevek "Reine de la Route", oziroma "Kraljica ceste". Ker so ga radi vozili tudi člani podzemlja
je hitri avtomobil dobil še drugo ime "Gangster Limousine". Policijski štirivaljni motorji se niso
mogli zoperstaviti mafijcem v tractionih.
Med drugo svetovno vojno so proizvodnjo zaustavili. Traction avant je zaradi odlične
zanesljivosti kmalu postal del nemške okupacijske vojske, kot tudi francoskega odpora. Po vojni je
proizvodnja večine petvratnih modelov ponovno zaživela, vendar pa v omejenih serijah. Kupci, še
posebej bogati, so ga imeli radi še naprej. Večina modelov je bila v črni barvi in kot takšnega si
ga je večina zapomnila. Na žalost pa po vojni nikoli ni bila oživljena proizvodnja tractiona v
brezstrešni in kupe obliki. Zadnji 11CV familiale je s proizvodnega traku zapeljal 25. julija leta
1957.
Od leta 1934 do 1957 so skupaj proizvedli 753.123 primerkov modela traction avant. Kot
princip arhitekture vozila je traction osvajal svet. Od leta 1934 pa do danes je večina svetovnih
proizvajalcev avtomobilov, z manjšimi ali večjimi zamudami, sledila njegovo zastavljeno pot in na
svoj način nadgrajevala pogon na prednji kolesi.
Zanimivost:
Med pariškim avtosalonom leta 1934 je Citroën javnosti prikazal film, na katerem je novo
predstavljeni traction avant prikazan, kako pada z roba osem metrske stavbe. Avtomobil je padel na
"nos", nakar so vajo ponovili in je spet pristal na "nosu", po prevračanju pa na kolesih. Bilanca:
razbito je bilo le eno steklo, vsa vrata pa so se odpirala in zapirala. Avtomobil se je po padcih
brez pomoči odpeljal naprej.
14
ogledov
Imela ga je mafija
Po padcu borze na Wall Streetu leta 1929 je Citroën zašel v finančne težave. V nezavidljivem položaju so Francozi uspeli rekonstruirati tovarno za izdelavo dveh povsem novih serij avtomobila.