Nekaj mesecev po prihodu povsem nove, pete generacije Hondinega suva CR-V k nam, je uvoznik dopolnil paleto še z manjkajočim členom - tokrat prvič v obliki hibridne izpeljanke. Že pri vožnjah in predstavitvi bencinskega CR-V smo ugotavljali, da lahko ena od različic bencinskega motorja v dobršni meri nadomesti željo po dizelskem motorju, medtem ko je hibrid namenjen takšnim voznikom, ki so po eni strani veliko na avtocesti ali pa jim električni pogon lahko močno olajša (in poceni) vožnjo po mestnih zastojih.
Tehnologija v CR-V je nekoliko drugačna, kot smo vajeni od tipičnih hibridov, recimo pri Toyoti. V hondi pogon zagotavljata 2,0-litrski bencinski motor, ki deluje po varčnem Atkinsonovem ciklu, in močan elektromotor. Do te točke še zelo podobno ... Bencinar ima moč 107 kW (145 KM), medtem ko ima elektromotor moč 135 kW (184 KM) z navorom 315 Nm, seveda od 0 vrtljajev dalje. A nikar še ne seštevajte te moči!
Skrivnost Hondine tehnologije je sodelovanje in dopolnjevanje, nad katerim bedi elektronika, imenovana i-MMD. Če pri Toyoti prednost skoraj vedno dajejo bencinskemu motorju, pa je Hondin pristop takšen, da ima glavno vlogo v večini primerov elektromor. CR-V se po cesti lahko premika v treh režimih vožnje, v odvisnosti, kaj je takrat najbolj varčno in potrebno.
Prvi režim je povsem električni, ko litij-ionska baterija napaja elektromotor. Samostojno to zadostuje za kaka dva kilometra vožnje, vendar pa lahko med mestno vožnjo avto na elektriko prevozi tudi do 50 odstotkov poti, pravijo pri Hondi. Električni pogon se uporablja tudi speljevanju, saj lahko takoj postreže s celotnim navorom.
Drugi režim je hibridni, ki deluje v zaporednem principu. Bencinski motor deluje, a služi le za pogon električnega generatorja. Iz slednjega se hkrati napaja pogonski elektromor in polni baterija. Ta režim se uporablja pri pospeševanju, vožnji pri srednjih hitrostih, vožnji navkreber, ko zmanjka energije v bateriji ...
Tretji režim je pogon z bencinskim motorjem. Takrat se vključi posebna premostitvena sklopka in bencinar se neposredno poveže s pogonskimi kolesi. Hkrati pa še vedno poganja tudi električni generator in s tem zagotavlja elektriko. Ta režim se uporablja predvsem za zagotavljanje velikih hitrosti, kot je avtocesta. Pri tem je zanimivo, da končnega podatka o tem, kolikšna je skupna moč hibridnega pogona, pri Hondi sploh ne komunicirajo, saj se stalno prilagaja zahtevam s ceste.
Del inovativne hibridne Hondine tehnologije je poleg omenjene sklopke tudi režim regeneracije, ko avto med zaviranjem polni baterijo. Pravzaprav bi jo lahko po uporabi enačili z retarderjem pri tovornjakih, ker voznik stopnjo regeneracije upravlja prek obvolanskih ročk in s tem lahko skoraj izniči potrebo po uporabi zavor.
Še en zanimiv člen hibridnega pogona je menjalnik z inovativnim fiksnim prestavnim razmerjem. Na ta način so pri Hondi zagotovili zelo linearno pospeševanje, pa tudi učinkovitost. K slednji zelo pripomore za suve zelo dobra aerodinamika, ki se hkrati z delom inženirjev pri izolaciji odraža tudi pri dobri ublažitvi hrupa od zunaj, izpod koles in iz motornega predela. V ta namen so med drugim uporabili serijsko tehniko aktivnega zniževanja hrupa ob pomoči dveh zvočnikov. Prav udobje med vožnjo je poleg prostornosti tista kategorija, ki jo pri CR-V Japonci še posebej izpostavljajo, s hibridnim pogonom toliko bolj.
Hibridna honda CR-V ne pozna kompromisov glede siceršnje uporabnosti, saj je tako kot pri bencinski različici mogoče naročiti štirikolesni pogon (prenos moči s prednjega diferenciala prek kardanske gredi) ali sedemsedežno različico. Tudi sicer ostaja za potnike enako prostorna kot klasična različica, manjši kompromis je le pri prtljažniku, ker je zaradi umestitve baterije v osnovi velik malenkost pod 500 litri, oziroma za okoli 60 litrov manj kot pri klasični verziji. Še vedno pa se podira v ravno dno.
Hibrid se od klasične različice nekoliko loči pri merilnikih, ki so prilagojeni za prikazovanje "električnih" podatkov, in po obliki osrednje konzole, kjer so namesto klasične ročice menjalnika le gumbi, vsak namenjen eni od funkcij menjalnika - P, R, N, D. Seveda je mogoče z namenskim gumbom "izsiliti", da avto, kolikor gre, vozi le v električnem režimu.
Krajša testna vožnja je pokazala, da se suvu ni težko zadovoljiti z manj kot šestimi litri goriva. Konkreten test bo še sledil.
Honda CR-V hibrid je že na voljo v Sloveniji. Cena se začne z 32.900 evri za že zelo bogato serijsko opremo comfort (aktivni tempomat, polni LED, številni asistenčni sistemi, alarm, ogrevani sedeži, DAB radio ...). Še tri dodatne opreme elegance, lifestyle in executive višajo število vgrajenih dodatkov in udobja, a so nekoliko odvisni od kombinacije pogona. 4x4 izpeljanka je ob isti opremi dražja za 2.000 evrov. Se pa cenik tudi ob maksimalni opremljenosti z vsemi premijskimi paketi ustavi pod 45 tisočaki.
Letos nameravajo prodati okoli 60 hibridnih hond CR-V, preostalih 100 bo bencinskih.
dezurni@zurnal24.si
mersam stabo se nestrinjam si sam kracoparu
Avto je lahko dizel, pogojno bencin, ostalo je navadno skropucalo.
Mislim, da ni to ravno revolicija. Podobna zasnova (elektro motor, baterija in bencinski motor kot generator) je bila uporabljena že leta 2011 v Opel Amperi in Chevrolet Voltu. Še danes deluje odlično!