Japonci so perfekcionisti in tak je tudi lexus IS. Če je v prejšnji generaciji kupce premium D-segmenta nagovarjal z udobjem, so zadnjega zdaj še nadgradili in združili z drzno obliko, ki so jo povzeli po dveh vpadljivih konceptih LF-A in LF-CC.
Več prostora za zadaj sedeče
Novi IS je v dolžino zrasel za osem centimetrov, v višino za pet centimetrov, nekoliko je tudi širši. Pomembneje je, da je medosna razdalja pridobila sedem centimetrov, posledično pa je na zadnji klopi kar 8,5 centimetra več za kolena.
Dinamične linije so nadgradili z nizkim pokrovom motorja, širšimi koloteki, širokimi blatniki in novo masko motorja z veliko zračno režo, ki bo po prenovi krasila tudi manjši CT. Zunanje linije in podvozje so izpilili tako, da je koeificient zračnega upora med najboljšimi, le 0,25. Prednja LED-svetila so ločena od glavnih žarometov, ki že v osnovni različici svetijo v ksenonski tehnologiji.
Več o Lexusu IS:
Kupci so šoferji
Potovalni prostor je skrojen po meri voznika. Pri zastopniku znamke pravijo, da zato, ker so kupci premium D-segmenta vozniki. Hvali se z dobro ergonomijo, kjer vozniku ni treba iskati med številnimi gumbi, temveč so upravljanje sistemov poenostavili z dvema zaslonoma, večjim sedempalčnim na sredini in manjšim 4,2-palčnim pred voznikom. Posebnosti so edinstveno upravljanje stikal za temperaturo, za kar služi aluminijast drsnik, in stikalo ACS na dosegu roke voznika, ki med pospeševanjem za kratek čas v potniški kabini pričara zvok osemvaljnega motorja (Active sound sistem – ACS), ter ozvočenje znamke Mark Levinson.
Pri različici F sport so vozniku na voljo obvolanske naperke za upravljanje menjalnika in poseben sredinski prilagodljiv digitalni merilnik, ki se spreminja glede na izbran način vožnje, hkrati pa se pomika levo in desno, s čimer se vozniku prikazujejo preostali podatki o delovanju avtomobila.
Dizla ne boste našli
Pri nas boste dizla iskali zaman, saj Japonci menijo, da so preglasni in predragi za vzdrževanje, zato naj bi jih 99 odstotkov kupilo hibridno različico IS 300h, preostali odstotek pa 2,5-litrski šestvaljni bencinski motor s 153 kilovati moči (cena še ni znana).
IS 300h se ponaša z popolnoma novim hibridnim sistemom, ki združuje 2,5-litrski štirivaljni bencinski motor in elektromotor s skupno 223 konjskimi močmi. V tovarni navajajo, da je pospešek od 0 do 100 km/h 8,3 sekunde, od 80 do 120 km/h pa 6,3 sekunde. Povprečna kombinirana poraba je 4,1 litra, izpusti pa, odvisno od koles, od 99 do 109 gramov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer. V električnem EV-načinu izpustov ni.
Pogon je tako kot v večini premium vozil na zadnjih kolesih, če nimajo štirikolesnega pogona. IS se hvali z idealno razporeditvijo teže med prednjo in zadnjo osjo (50:50) ter za 10 odstotkov večjo trdnostjo karoserije v primerjavi s predhodnikom. Ta naj bi v kombinaciji z novimi načini varjenja in triki, kot je namestitev vzvratnih ogledal na vrata in ne na steklo, minimizirala šume, ki se prebijejo v potniško kabino med vožnjo.
Deset let garancije na baterijo
Osnovna od številnih različic oprem prinaša ksenonske žaromete in LED-luči, samodejno klimo, devet zračnih blazin, usnjen volan … Glede na kupno moč si lahko kupec omisli najrazličnejše sisteme aktivne in pasivne varnosti, tudi sistem za preprečevanje trka, samodejno prilagajanje luči, prilagodljivo vzmetenje …
Najcenejši hibridni IS stane 34.900 evrov, pri uvozniku pa pravijo, da se da ceno še nekoliko prilagajati. Pri Lexusu ocenjujejo, da je cena od primerljivo opremljene konkurence, audija A4, BMW serije 3 in mercedesa razreda C z dvolitrskimi dizelskimi agregati in samodejnim menjalnikom, vsaj pet odstotkov nižja.
Prodajni aduti, predvsem za flotne kupce, bodo nizki stroški vzdrževanja, garancija, ki velja pet let, in neomejeno število kilometrov; garancija na baterijo velja 10 let, a jo je treba vsako leto testirati (prvih pet let zastonj).