Alfa Romeo je leta 2021 z modelom tonale predstavila tudi tehnologijo nezamenljivih žetonov (NFT; ng. non-fungible token), ki vozilo povezuje z elektronskim potrdilom NFT. Tehnologija predstavlja jamstvo, da je bilo vozilo ustrezno vzdrževano in da je število prevoženih kilometrov resnično. S tem naj bi bilo vozilo več vredno kot rabljeno, hkrati pa tehnologija pomaga pri zmanjševanju manipulacij s ponarejenimi števci kilometrov, ki so velika težava na trgu rabljenih vozil. Najnovejši model znamke Alfa Romeo junior smo priklopili na servisni računalnik in odčitali števec kilometrov ter bolj podrobno pogledali v tehnologijo nezamenljivih žetonov.
Prednosti uporabe NFT-žetonov
- Povečana verodostojnost: Potencialnim kupcem rabljenega vozila omogoča dostop do preverjenih in nespremenjenih podatkov o zgodovini vozila, kar povečuje zaupanje pri nakupu.
- Zaščita vrednosti: Redno vzdrževanje in dokumentirani popravki lahko pripomorejo k ohranjanju ali celo povečanju vrednosti vozila na trgu rabljenih avtomobilov.
- Enostavna sledljivost: Vsi podatki so shranjeni v digitalni obliki, kar omogoča enostaven dostop in preglednost brez potrebe po papirnih dokumentih.
Pri Alfi Romeo so leta 2021 sporočili, da so sploh prvi proizvajalec avtomobilov, ki vozilo povezuje z elektronskim potrdilom NFT. Tehnologija temelji na 'kartici na verigi blokov', zaupnem in nespremenljivem zapisu glavnih dogodkov v življenjski dobi posameznega vozila. S soglasjem kupca NFT beleži podatke o opravljenih servisih in iz njih ustvari potrdilo, ki ga je mogoče uporabiti kot jamstvo, da je bilo vozilo ustrezno vzdrževano, kar pozitivno vpliva na njegovo vrednost. Po začetni uvedbi v modelu tonale je Alfa Romeo razširila uporabo NFT žetonov na celotno paleto svojih vozil, tudi na modela giulia in stelvio, letos pa tudi na najmanjšega člana družine juniorja. To omogoča enotno in dosledno beleženje zgodovine vseh vozil znamke.
"NFT je unikatno elektronsko potrdilo, ki ga lastnik lahko kreira prek aplikacije MyAlfaConnect. Podatki so trajni in preverljivi prek blokchaina. V Sloveniji je na voljo popolna funkcionalnost tako kot drugje po EU," nam je povedal Primož Škraba, nacionalni tehnični svetovalec, ki skrbi za vozila znamke Alfa Romeo.
Vpogled v zgodovino vozila je zelo pomemben tako za lastnika vozila, ki bo več dobil zanj, ko ga bo prodajal kot rabljeno in za prihodnjega kupca, ki ne bo preplačal vozila in bo imel natančne podatke, kaj se je z njim v preteklosti dogajalo. "Redno vzdrževanje vozila vpliva na njegovo splošno kondicijo, zato je tako vozilo po navadi bolj zanesljivo, vozilo z znano servisno zgodovino bolje ohranja vrednost in preprečuje manipulacije s kilometri, izvoru vozila in podobno," pravi Škraba.
Težava na področju stanja števca rabljenih vozil je pereča tema, ki jo skušajo proizvajalci vozil rešiti tudi s tehnologijami kot je NFT. ADAC je v svoji nedavni raziskavi pod drobnogled vzel odčitke števcev prevoženih kilometrov treh sodobnih avtomobilov. Ugotovili so, da je števce kilometrov še vedno možno s poceni napravami, ki jih je mogoče kupiti za nekaj več kot 100 evrov, hitro in enostavno prirediti. Pri nemškem avtoklubu na ta način opozarjajo EU, da je manipuliranje s števci kilometrov kljub predpisom EU mogoče in se tudi dogaja v praksi. Po ohlapnih ocenah ima nazaj prevrtene števce kar vsak tretji avtomobil, ki se vozi po cestah! Ker je to goljufija, zaradi katere je po podatkih Euroactiva nov lastnik zaveden glede resnične vrednosti avta, so evropski potrošniki na leto oškodovani za med 5,6 in 9,6 milijard evrov. Nemška policija po podatkih, ki jih je razkril ADAC, ocenjuje, da je pri vsakem tretjem prodanem vozilu v Nemčiji prirejeno število kilometrov. S tem goljufi vrednost rabljenemu vozilu v povprečju povečajo za 3000 evrov in tako zavedejo kupce rabljenih avtomobilov ali lizinške družbe.
NFT-potrdilo lahko ustvari le lastnik ali uporabnik vozila, ki ima aktivirane povezljive storitve.
Zato po prepričanju Škrabe tehnologija NFT izboljšuje preglednost servisne zgodovine vozila. "Lastnik sicer ne pridobi detajlnih podatkov, temveč podatek, da je bilo vozilo vzdrževano skladno z načrtom proizvajalca. Redno servisiranje na servisih Alfa Romeo se beleži le s pomočjo certificiranih orodij po pooblastilu proizvajalca. Torej se beležijo posegi narejeni v pooblaščeni servisni mreži ali posegi neodvisnih serviserjev, ki so opravili izobraževanja in uporabljajo certificirano diagnostično opremo."