Dolgo je trajalo, preden je klub ADAC v statistiko vključil tudi električne avtomobile, saj niso ustrezali kriterijem statistike. Do prelomnice je prišlo lani, ko so BMW i3, renault zoe, tesla model 3 n VW ID.3 dosegli mejnik vsaj 7.000 registriranih avtomobilov v prvih dveh letih prodaje. Zdaj lahko podajo odgovor na vprašanje, če so električni avtomobili bolj ali manj zanesljivi od avtomobilov s termičnimi motorji.
Presenetljiva slika zanesljivosti se pokaže, ko primerjamo splošne vzroke za neprostovoljni obstanek ob cesti, kakršni so 12-voltni akumulatorji, gume, okvare motorjev ali izgubljeni ključi. Medtem, ko so električni in termični avtomobili skoraj izenačeni, ko gre za tipične začetne težave, torej v prvih mesecih po nakupu, so se morali ADAC-ovi mehaniki na klice voznikov pozneje veliko pogosteje odzvati zaradi okvar avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.
Vendar dodajajo, da ta težava ni nujno povezana s samo zanesljivostjo avtomobilov, ampak tudi z veliko večjim številom kilometrov, ki jih še vedno prevozijo klasični avtomobili. Električni avtomobil namreč na leto povprečno prevozi približno 12.000 kilometrov, avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem pa približno 20.300 kilometrov.
Zanimivo je, da so električni avtomobili tudi manj povezani z izgubami zagonskih ključev. Pri ADAC-u to povezujejo s povečano uporabo sistemov za zagon brez ključa, zato se ključ težje izgubi, saj je vedno na varnem kraju. Za manj okvar poskrbi tudi tehnična zasnova pogonskih sklopov. Elektromotorji imajo manj sestavnih delov od motorjev z notranjim zgorevanjem, ki se tudi manj obrabljajo, zato se seveda tudi manj kvarijo.
ADAC-ova statistika za leto 2022 je sicer še enkrat pokazala, da so najpogostejši vzrok za neprostovoljni postanek avtomobila ob cesti še vedno 12-voltni akumulatorji. Zanimivo je, da so ti bili glavni vzrok za okvare vsa leta, odkar so pri ADAC-u leta 1967 začeli zbirati podatke o okvarah. Vendar pa je bilo teh okvar za tri odstotne točke manj kot leta 2021. Pogoste so tudi okvare motorjev in elektronike.
Statistika kaže tudi, da so se v vseh letih, ko so jih prvič registrirali, najredkeje pokvarili avtomobili modelov audi A4, BMW serije 1 in BMW X3, najpogosteje pa se je pokvaril fiat ducato letnika 2013. Med električnimi avtomobili sta najbolj zanesljiva VW ID.3 in BMW i3 od letnika 2020 naprej.
ADAC-ova statistika sicer kaže zanimivo sliko zanesljivosti električnih in termičnih avtomobilov. Medtem, ko so težave z 12-voltnimi akumulatorji skupne obojim, se drugje kažejo precejšnje razlike. Električni avtomobili se presenetljivo dobro kažejo na področjih izgubljenih ključev in okvar motorjev, so termični denimo na boljšem, ko gre za defekte gum. Statistika tudi kaže, da se zanesljivost električnih avtomobilov stalno povečuje.
EV je igrača za premožne,bencinar in dizel pa je avto za vse
Električni avtomobili se sploh ne bi smeli kvariti glede na razliko v ceni z bencinarji🤔