Poškodbe, kot so luknjice in večje udrtine, ki so posledica »klestenja« toče, se da popraviti brez vidnih popravil. Zato je potreben usposobljen strokovnjak s pravimi orodji. To pa ne more biti vsak, tudi, če ga predlaga zavarovalnica.
Kaj se popravlja na hladno? Ko gre za manjšo točo in so poškodbe na karoseriji vozila velike do pet centimetrov, pri dražjih avtomobilih tudi do osem centimetrov, lahko vozilo v prvotno stanje strokovnjaki popravijo s hladnim popravilom, torej brez potrebe po kleparskih in nato ličarskih popravilih.
V ličarski delavnici se popravljajo tiste poškodbe, pri katerih je poškodovan tudi lak vozila. Pri hladnih popravilih je treba biti pozoren, da se uporabijo pravilne tehnike in orodja, da se ne poškoduje barvnega nanosa avtomobila. V nasprotnem primeru lahko lak poči, še posebej, če so na karoseriji kakšne predhodne poškodbe. V tem primeru bo treba vozilo ličati, stroški popravila pa bodo bistveno večji.
Posebne palice in čepi
Hladna popravila pomenijo, da se luknjice in udrtine s posebnimi orodji spravi v prvotno stanje brez da se poškoduje lak vozila. Večinoma se uporablja tri različne tehnike popravila poškodb. Edina tehnika, ki ne obstaja je tista pogovorna, da se vdrtine rešujejo z “vakuumom”. Glede na dostopnost poškodb se izbere primerna metoda, ta je lahko z uporabo posebnih palic, s katero z notranje strani rešujejo nastale poškodbe, lahko je metoda z lepljenjem čepkov s posebnim lepilom, za določene vdrtine pa poskrbi pripomoček, ki s pomočjo induciranja električnega toka spremeni temperature pločevine.
Kjer udrtina ni dostopna z orodjem, uporabljajo posebne izvlečne čepe v kombinaciji z lepilom, ki je posebej prirejeno tako, da ne poškoduje laka. Vsa popravila je treba izvajati pod posebnimi lučmi, tako, da očem ne uide niti najmanjša napaka na pločevini. Tako skoraj ni mesta oziroma poškodbe toče, ki je ne bi bilo možno popraviti na hladno. Pri popravilu drugih poškodb drugega vzroka, kot je na primer udrtina na pragu pa so nekatere omejitve pri trših materialih. Čas popravila je vedno odvisen od zahtevnosti, ter obsega poškodbe in predhodne priprave. Na določenih mestih je treba tudi odstraniti notranje obloge in okrasne letvice. Večino poškodb pa strokovnjaki s profesionalnim orodjem odpravijo v enem dnevu.
Nasvet je, da se pred popravilom dobro pozanimate o izkušnjah mojstra, ki bo popravljal vaš avtomobil. Velikokrat zavarovalnice predlagajo svoje mojstre, ki pa niso nujno specialisti. Sploh, ko je toča pogosta, tako kot zadnje poletje, je ponudbe „specialistov,“ veliko. Izberite strokovnjaka z večletnimi izkušnjami.
Skupaj z mojstrom pred popravilom preglejte celoten avtomobil, preštejejo število poškodb, jih označite in premerite. Na podlagi tega nato mojster izračuna, koliko ur bo trajalo popravilo, kar je pomembno, da bo pokrita vsa škoda, ki jo krije zavarovalnica.