Avto > Iz druge roke
24085 ogledov

Leto 2025: Cene rabljenih vozil bodo padle, kateri se bodo pocenili?

Nakup rabljenega avtomobila Profimedia
Skupaj s tremi dobrimi poznavalci rabljenih vozil smo naredili napoved trga za leto 2025. Hkrati smo pogledali v Nemčijo, kaj napovedujejo veliki trgovci z rabljenimi avtomobili?

Leto 2024 je tudi na trgu rabljenih vozil minilo v znamenju popustov. In dobre novice za kupce rabljenih se bodo nadaljevale tudi v letu 2025. Strokovnjaki še naprej opažajo trend padanja cen, kar sovpada tudi z analizami Mobile.de ali AutoScout24. V povprečju so bili rabljeni avtomobili pri Heycarju leta 2024 okoli sedem odstotkov cenejši kot leto prej. Hkrati se je število vozil leta 2024 v primerjavi z letom 2023 povečala za enajst odstotkov – torej je ponudbe več.

"SUV vozila ostajajo priljubljena. Po drugi strani se povpraševanje po dizelskih modelih zmanjšuje tudi v sektorju rabljenih avtomobilov," pravijo strokovnjaki pri Heycarju. Tudi pri novih avtomobilih dizel še naprej izgublja tla; Po podatkih Nemške zvezne uprave za motorni promet je delež na novo registriranih avtomobilov trenutno skoraj 15 odstotkov.

Nakup rabljenega avtomobila | Avtor: Profimedia Profimedia

Na trg električnih vozil nenehno prihajajo novi modeli, kar vzporedno s podnebnimi kaznimi, s katerimi se soočajo proizvajalci avtomobilov, če ne dosežejo prodajnih ciljev, povzroča velik prodajni pritisk. To pomeni: Trgovci so pod pritiskom, popusti so verjetni in kot kupec boste imeli leta 2025 dober pogajalski položaj.

Hkrati naraščajoči delež rabljenih električnih vozil, ki so zaradi manjšega dosega veliko manj privlačni v primerjavi z novimi modeli, verjetno vodi tudi v padanje cen rabljenih električnih vozil, ocenjujejo nemški analitiki.

Nakup rabljenega avtomobila | Avtor: Profimedia Profimedia

Veliko bo odvisno od pretresov v avtomobilski industriji

Kaj pa pričakujejo slovenski prodajalci? Peter Kavčič iz spletne strani za transparenten nakup rabljenih vozil www.DoberAvto.si pravi, da so napovedi glede na trenutno situacijo zelo nehvaležne. "Pri DoberAvto nenehno spremljamo trende in glede na videno je jasno, da so v drugi polovici leta prodajo generirali popusti, torej razne akcije, ki so ponudile finančno ugodnejše avtomobile. Glede tega, kaj se bo zgodilo v letu 2025, bo veliko odvisno od kupne moči ali bolje rečeno od klime v Evropi in tudi pri nas." Če bodo prisotne grožnje z ekonomskimi pretresi, težave z avtomobilsko industrijo, se po mnenju Kavčiča tudi trg rabljenih avtomobilov ne bo kaj hitro ogrel. Pravi, da gre za verižno reakcijo. Večja, kot je prodaja novih, večja je z nekajmesečnim zamikom prodaja rabljenih avtomobilov. "Vsaj v prvih treh mesecih lahko pričakujemo uspešno prodajo, če bodo trgovci poskrbeli za dobre prodajne akcije, ali s popusti, ali z ugodnostmi pri financiranju. Pri DoberAvto.si lahko vsakdo izračuna okvirni strošek financiranja in celo sklene financiranje s preprostim klikom na gumb NLB Lease&Go oziroma NLB Hitri lizing."

Rabljeni avtomobili na Doberavto.si | Avtor: Doberavto Doberavto

Novih vozil bo več, kot bo kupcev

Gašper Picelj iz podjetja Autopoint, kjer se ukvarjajo z dražbami vozil voznih parkov podjetij, v letu 2025 pa z dražbami napadajo tudi trg vozil fizičnih oseb, ocenjuje, da se bodo razmere na trgu začele vračati v obdobje pred korono. "Novih vozil bo več, kot bo kupcev, zato se bodo popusti povečevali. To bo vplivalo tudi na ceno rabljenih vozil, predvsem mlajših."

Picelj meni, da bodo imeli velik vpliv na prodajo rabljenih električnih avtomobilov v letu 2025 novi, strožji ukrepi glede izpustov CO2 pri novih avtomobilih. "To bo imelo velik vpliv na prodajo električnih vozil, verjetno pa še bolj na prodajo vozil z visokim izpustom CO2. Kot vemo, bo za vsak presežen gram CO2 nad 93,6 grama, to pomenilo kazen slabih 100 evrov, ki jo bo plačal proizvajalec, oziroma bo ta strošek prevalil na kupca. Z večjo prodajo električnih vozil, hibridov in priključnih hibridov bodo tovarne zniževale povprečni izpust CO2. Obenem pa predvidevam, da bodo omejile količino prodaje vozil z visokimi izpusti. Tako bodo ta vozila postala težje dobavljiva in dražja. Vse skupaj pa bo še dodatno vplivalo na ceno rabljenih električnih vozil, ker se bodo po zgornjem scenariju nova cenila, da se bo dosegla večja prodaja. Ne smemo pa pozabiti kitajskih proizvajalcev, ki bodo z agresivnimi cenami novih električnih vozil, še dodatno zaostrili razmere na trgu," pravi Picelj.

Autopoint | Avtor: Autopoint Autopoint

Cene bodo padale

Govorili smo tudi s Tomažem Kavčičem, iz podjetja AutoBrief, ki upravlja specializirano platformo za prodajalce rabljenih vozil. "Kaj se bo dogajalo v 2025, je predvsem odvisno od tega, kako huda bo kriza pri avtomobilskih proizvajalcih. To ima vpliv na celotno dogajanje na trgu, tudi na trg rabljenih vozil. Naša napoved za 2025 bi bila, da bodo cene počasi padale, prihodnji kupci napovedujejo, da bodo za vozila namenili približno enako kot v sredini 2024. Povprečna cena, ki vsebuje nova in rabljena vozila, je tako okrog 16.500 evrov. Skoraj zagotovo bodo tudi številke iz vidika financiranj (predvsem lizingov) boljše, saj se obresti sedaj že občutno znižujejo. Posledično bo gotovine pri nakupih manj kot letos. Vsaj za zdaj napovedujemo, da bo na trgu tudi v 2025 kraljeval bencinski pogon, električna vozila bodo enako ali manj popularna kot v tem trenutku, saj le 9 % prihodnjih kupcev govori o tem, da bi kupovali električna vozila, kaže pa se nekaj višji odstotek pri hibridih. SUV-ji bodo še vedno glavna vrsta vozila, ki si jo prihodnji kupci želijo."

Nakup rabljenega avtomobila | Avtor: Profimedia Profimedia

Glede pritiska strožje CO2 zakonodaje pa Kavčič pravi: "Že zdaj je na avtomobilskih tovarnah pritisk, da prodajo čim več novih električnih vozil, pa vidimo, da kupci tega niso sprejeli po celotni Evropi. Težko je reči, ali bo leto 2025 tisto, ko se bodo cene električnih vozil drastično znižale. Odvisno bo predvsem od tega, kako huda bo kriza na avtomobilskem trgu."

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 23
  • SlavkoKrizman 21:12 02.januar 2025.

    @Gregor Prebil Avtor članka: Če se avtomobili ne pocenijo...vam pošljem TRR in mi nakažete razliko?

  • herman3 18:58 02.januar 2025.

    Hvala za električne kante, nekam si jih vtaknite.

  • rd2dmk2 12:04 02.januar 2025.

    tale članek zavaja. al pa en članek pred dnevi. firme ustavljajo proizvodnjo ICE (FIAT) istočasno pa njihova EV niso na nivoju. torej nam kupcem ostaja samo rabljen avto, kar pa pomeni da bo glede na ponudbo in povpraševanje - dražji. ...prikaži več glede EV pa,glede na to da se ukinja plin, drva , olje bo elektrike še za brivnike zmanjkal, kaj šele za avte. baterije so nateg. namesto da bi razvijali v smeri vodika, ki ga je neomejeno is reciklira, tišijo v sistem, ki nima surovin. torej kaj sledi ?