Avto > Iz druge roke
7963 ogledov

Mit ali resnica? Ali so rabljeni Japonci zares najboljši nakup na dolgi rok?

Toyota servis Saša Despot
V javnosti se v zadnjih letih in desetletjih ustvarilo prepričanje, da so japonski avtomobili bolj vzdržljivi kot evropski. Pa je to res tako enostavno? Preverili smo pri mehanikih in prodajalcu rabljenih vozil.

Da bi razbili mit, smo v sodelovanju s spletno stranjo Doberavto.si za transparentno prodajo in nakup rabljenih (in tudi novih) avtomobilov www.DoberAvto.si, ki sicer deluje pod okriljem AMZS, pogledali, kako blizu ali daleč je resnica.

Marsikaj je seveda povezano z vgrajenimi tehnologijami. Večina japonskih proizvajalcev je v svoje avtomobile vgrajevala preizkušeno tehniko. Na primer atmosferske bencinske motorje. Ti so seveda v zasnovi grajeni preprosto, brez zapletenih sistemov, pogosto tudi opremljeni z verigo za krmiljenje ventilov, na drugi strani je evropska konkurenca večinoma vgrajevala zobate jermene za krmiljenje odmičnih gredi in ventilov.

Mehanik AMZS Jurij Kočar | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pri portalu za prodajo in nakup avtomobilov www.DoberAvto.si so na to dilemo odgovorili takole: ''Motor, ki je preprosto grajen, ima seveda malo sestavnih delov, ki se lahko pokvarijo in je zaradi tega zagotovo nekaj resnice v tem, da so manj pokvarljivi. A vseeno zadeva ni tako preprosta. V zadnjem desetletju zaradi vedno strožjih okoljskih zahtev proizvajalci avtomobilov nimajo lahkega dela. Izpusti morajo biti čisti in s tem so tudi sami motorji in celotni pogonski sklopi bolj obremenjeni. Japonski proizvajalci so si torej ustvarili sloves nepokvarljivosti pred denimo 30 ali 20 leti in na tem še danes gradijo svoj ugled.''

Jurij Kočar, vodja servisne dejavnosti pri AMZS nam je povedal, da tudi danes v japonskih avtomobilih najdemo nekoliko starejšo motorno tehniko, z manj kompleksnimi oziroma zapletenimi sistemi, ki so nagnjeni k temu, da se hitreje pokvarijo.'

Rabljeni avtomobili na spletnem portalu Doberavto | Avtor: Doberavto Doberavto

Nekoliko manj uspešni pa so bili, ko so v Evropi vladali dizli. Če nekoliko pobrskamo po spominu in arhivih, bomo našli obdobje, ko se je prodaja avtomobilov z bencinskimi motorji zelo zmanjšala, po drugi strani pa so bili dizelski motorji zaradi svoje učinkovitosti in predvsem zelo nizke porabe goriva izredno priljubljeni. Japonski proizvajalci so morali odgovoriti na povpraševanje evropskega trga in so razvili tudi sodobne dizelske motorje. Nekaterim je to uspelo bolje, drugim slabše. Vsekakor pa se je zaradi tega sloves, ki se jih je prijel pred tem na račun bencinskih motorjev nekoliko poslabšal. Največje težave je imel Subaru, ki je skušal uspeh z bencinskimi bokserskimi motorji nadaljevati tudi z dizelskim bokserjem, a se je kasneje izkazalo, da ta motor ni najboljša izbira, saj so se pojavile mnoge težave. ''Tudi zaradi tega rabljeni subaruji z bencinskimi motorji dosegajo bistveno višje cene kot tisti z dizelskimi,'' še dodajajo pri www.DoberAvto.si.

Pri Nissanu so odgovor na povečano povpraševanje po dizlih našli v sodelovanju z Renaultom, kar se je izkazalo kot dobra poteza. Še vedno pa njihovi bencinski motorji veljajo za zelo vzdržljive. 

Rabljeni avtomobili na spletnem portalu Doberavto | Avtor: Doberavto Doberavto

Podobno lahko zapišemo za Toyoto in Hondo. Avtomobili z bencinskimi motorji so zelo cenjeni. Zanimivo je Toyota ubrala nekoliko drugačno pot. Predvsem pri Toyoti so svoj razvoj v zadnjih dveh desetletjih usmerili v hibridno tehnologijo. Na portalu www.DoberAvto.si lahko najdemo dobro ponudbo hibridnih avtomobilov, med katerimi je največ prav avtomobilov znamke Toyota. 
Jurij Kočar svetuje, da se pred nakupom rabljenega avtomobila vedno držimo osnovnih načel in sicer: "Da poiščemo avto z znano in preverjeno zgodovino servisiranja, kajti avto, ki je bil redno in ustrezno vzdrževan bi moral delovati bolje tudi, ko je na števcu veliko prevoženih kilometrov." Pri japonskih avtomobilih je zelo pomembno preveriti tudi stanje karoserije, oziroma je treba pregledati, ali so kje sledi rje. Prav rjavenje je lahko težava, ki močno zagreni življenje denimo pri avtomobilih, ki imajo preizkušene pogonske sklope, ki se ne kvarijo in lahko zelo dobro služijo dolgo časa in prevozijo veliko kilometrov. Po drugi strani pa nam to nič ne pomaga, če je pločevina avtomobila prerjavela.

Rabljeni avtomobili na spletnem portalu Doberavto | Avtor: Doberavto Doberavto

"Vedno pa se lahko obrnete na AMZS na pregled vozila pred nakupom, kjer vam bodo neodvisni AMZS strokovnjaki pregledali avtomobil na več kot 100 točkah. Na ta pregled se je sicer treba predhodno naročiti, saj traja približno dve uri. Pokličete lahko na brezplačno AMZS številko 0802820, člani AMZS pa imajo tudi dodaten popust," svetujejo pri portalu Doberavto in dodajajo, da boste s poročilom v roki dejanskemu stanju avtomobila bolj mirni, predvsem pa se boste izognili avtomobilu, ki ima lahko spretno zakrite pomanjkljivosti in napake.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 18
  • Avatar Zoran
    StarMačk 12:02 21.november 2024.

    Imamo Škodo in Toyoto, nedolgo nazaj je bil pr bajt še VW in v času po koroni se je pri vseh pojavila enaka okvara, strošek servisnega intervala glede na material in vloženo delo! Če lahko sam nabavim redni servisni material ...prikaži več za cca. 100 - 200 eur, odvisno kaj je predvideno za posamezni servisni ciklus, pooblaščeni serviser pa mi realno za max. 2 uri dela, z enakim materialom, ki ga sam dobi še bistveno ceneje, izstavi račun 350 - 450 eur, se je v njegovih normativih moralo nekaj hudo pokvariti!

  • bleki 12:00 21.november 2024.

    Imam toyoto letos bo 13 let stara, menjal akumolator.,enkrat 4 žarnice, pakne in to je vse. Še vedno žre toliko, kot na začetku. Zadovoljen.

  • matermila 11:44 21.november 2024.

    Starejši modeli so definitivno neuničljivi, če le malo gledaš, da ima olje in hladilno tekočino. Še danes vozim 24 let staro Hondo HRV 4x4, ki jo mehanik vidi samo, ko je potrebno menjati zavorne obloge, olje in filtre. Res je ...prikaži več malo požrešna (ca 8l/100km poleti, pozimi 10), ampak razliko pokrijejo izredno nizki stroški servisiranja. Prej jo bo rja pojedla, kot bo motor spustil dušo. Za moj okus imajo ti novi avti vse preveč nekih pomagal in lučk in kaj vem kaj še vse, ni pravega filinga.