Če smo rabljena vozila v preteklosti kupovali prek oglasnikov, ki smo jih kupili v trafiki, ali pa smo se po vozila odpravili na sejmišče, si jih danes ogledujemo na spletnih portalih. A se trend že obrača v povsem drugo smer.
Pri podjetju Autopint prodaja rabljenih avtomobilov poteka na povsem drugačen način. Prek licitacije. Vzrok za to vrsto prodaje, ki je v tujini razširjena že dalj časa, je preprost. Na trgu rabljenih vozil, pa tudi novih vozil, so se zgodile velike spremembe. Veliko ljudi se ne želi več ukvarjati s prodajo svojega avtomobila.
Enako velja tudi za podjetja, ki zaposlujejo upravnike voznih parkov. Gašper Picelj pravi, da je za rast prodaje vozil na licitacijah zaslužen predvsem transparenten način prodaje. V ta namen so za prodajo rabljenih vozil pri podjetju razvili lastno platformo za spletno dražbo vozil. Gre za spletno dražbo, ki je javno objavljena in poteka v živo. Dražbo lahko spremljajo na spletni strani www.autopoint.si tudi osebe, ki niso registrirane. Vozila, ki jih prodajajo, so pred dražbo objavljena na spletni strani, kjer si lahko potencialni kupec ogleda fotografije vozil vključno z vsemi podrobnostmi o stanju vozila, morebitnimi poškodbami in servisno zgodovino. Na ta način želijo zagotoviti za vse dražitelje enake pogoje, vozil pred dražbo ni mogoče videti, prav tako se kupci pred dražbo med seboj ne srečujejo, ker vse poteka v živo prek spleta.
Koliko avtomobilov je v dveh letih in pol, kolikor časa na Autopoint prodajate vozila na licitaciji, dobilo novega lastnika? Katera vozila se prodajajo najpogosteje?
V zadnjih dveh letih in pol smo prodali več kot 3.500 vozil. Prodajajo se vozni parki podjetij, od manjših z nekaj vozili do večjih, kjer imajo v voznem parku več kot 1.000 vozil. Poleg tega prodajamo tudi vozila od lizingov in rent-a-carjev. Prodajamo praktično vse, od odsluženih vozil s cenami pod 1.000 evrov, pa vse do dražjih vozil, kjer se cene gibljejo tudi več kot 30.000 evrov. Poleg osebnih vozil prodajamo tudi tovornjake, kombije, viličarje, bagre, motorna kolesa in ostalo opremo.
Koliko avtomobilov je bilo prodanih nad in koliko pod izklicno ceno?
Pod izklicno ceno se proda zelo malo vozil. V več kot 90 % primerih vozila prodamo po ceni, ki je višja od izklicne. Naše licitacije so uspešne, prodamo več kot 95 % vozil, ki jih imamo v ponudbi.
Za kateri avtomobil ste iztržili največ nad izklicno ceno – kakšen je bil znesek, oziroma lahko v odstotkih?
To je zelo odvisno od povpraševanja po vozilih in od samega vrednotenja. Velikokrat se zgodi, da za neko vozilo dobimo tudi več kot 5-kratnik cenitve. Je pa to zelo povezano s trenutno ponudbo na trgu in zanimanjem kupcev. V primeru, da takih vozil, ki so na licitaciji, na trgu ni, so pa iskana, gredo cene močno navzgor. To se predvsem zgodi pri določenih specialnih vozilih, kjer je ponudbe zelo malo.
Kaj ste opazili, ali so licitirane cene ob prodaji vozil primerljive s cenami na trgu prodaje rabljenih vozil?
Licitirane cene so načeloma nižje, kot so oglaševane na spletnih portalih. Moramo pa vedeti, da so navedene cene na spletnih portalih bolj želja prodajalca kot pa dejanska vrednost vozila na trgu. Vsako rabljeno vozilo je treba tudi urediti, odpraviti morebitne pomanjkljivosti in nanj dati jamstvo, ko se proda fizični osebi. Zato morajo imeti kupci nekaj manevrskega prostora, da na koncu tudi kaj zaslužijo. Stranke, ki prodajajo vozila prek naše spletne platforme, so seznanjene z zgoraj navedenimi dejstvi, poleg tega pa je prodaja prek našega portala za prodajalca enostavna in hitra. Še posebej, kadar želi neko podjetje prodati več vozil, je naša rešitev odlična. Praktično za vsako oglaševano vozilo v roku enega tedna dobimo ponudbo. Tako jim za prodajo ni treba iskati in čakati kupca ter mu kazati vozila. Kupca na dražbi najdemo sami in po prodaji uredimo vso dokumentacijo. V bazi imamo že več kot 3.000 kupcev, tako da so po navadi prodajalci z doseženo ceno zelo zadovoljni, prav tako pa tudi s celotno storitvijo. To se kaže tudi z našimi referencami. Nekaj imamo objavljenih na naši spletni strani.
Kdaj se podjetjem najbolj splača menjati vozni park? Kdaj dobijo za vozilo, ki so ga imeli v parku, največ denarja?
To je stvar poslovne odločitve posameznega podjetja. Predvsem je pomembno, da se vozilo proda takoj, ko je umaknjeno iz uporabe. Na ta način zanj dosežemo najvišjo ceno, poleg tega pa vozilo ne jemlje prostora na parkirišču in propada, ko čaka na kupca.
Kakšna vozila so po pravilu službena vozila? Z velikim številom prevoženih kilometrov? Večinoma vožena po avtocesti?
Zelo različno, odvisno od namena uporabe. Delovna vozila so velikokrat precej izrabljena, ni pa to pravilo. Je pa res, da je večina vozil redno servisirana, tako da so mehansko še vedno v dokaj dobrem stanju. Pri osebnih vozilih, kjer je uporabnik samo ena oseba, pa so vozila praviloma dobro ohranjena in redno servisirana. Kilometri so različni, pogosto z več kot 100.000 prevoženimi kilometri, nekatera pa tudi z več kot 400.000.
Kdo so sploh kupci službenih vozil?
To so praviloma trgovci z vozili. Ti vozila pred samo prodajo vizualno uredijo, odpravijo morebitne pomanjkljivosti in potem prodajo naprej.
Je za podjetje, ki prodaja vozila, bolje, če se v paketu prodaja več vozil?
Ne. Mi stremimo k temu, da se vsako vozilo proda posamezno. S tem dosežemo višjo ceno, kar prodajalec vozil od nas tudi pričakuje. Le v izjemnih primerih prodajamo vozila po dva, največ tri skupaj. To je v primerih, kjer so vozila slabše ohranjena, in s tem, ko naredimo paket, prodamo tudi vozila, za katera posamezno ne bi bilo zanimanja.
Katera so trenutno najbolj zaželena rabljena vozila? Malo rabljena? Kaj pa po razredih?
Vedno so zanimiva vozila, ki imajo primerno ceno. Kot sem že prej omenil, imamo na dražbah več kot 90-odstotno uspešnost prodaje. Če bi že moral kaj izpostaviti, so bolj zanimiva gospodarska vozila in pa specialna vozila, recimo za gradbeništvo ali kaj podobnega.
Na dražbi pa ne prodajate le osebnih avtomobilov in LGV vozil. Kaj vse ste do danes prodali?
Poleg osebnih in gospodarskih vozil smo prodajali tudi traktorje, bagre, priključke, ki so namenjeni za vzdrževanje cest, viličarje, motorje. Skratka vse, kar se vozi, oziroma se lahko uporabi na vozilih.
Kaj ste se v teh dveh letih naučili? Kaj boste izboljšali?
V življenju se vedno učimo in izboljšujemo. Naša zaveza je, da stremimo k temu, da so naše stranke, tako prodajalci kot tudi kupci, popolnoma zadovoljni z našo storitvijo in se k nam vračajo. Želimo si, da vsaka stranka, ki začne delati z nami, z nami ostane. Trudimo se, da naš prodajni proces prilagodimo željam stranke in razmišljamo dolgoročno. Naša naloga je, da prodajni proces izpeljemo tako, da ima stranka s prodajo vozil čim manj dela in da za prodane predmete iztrži čim več. Mi pa si provizije ne vzamemo, če predmet na dražbi ni prodan. Na ta način gradimo dolgoročen odnos s strankami.
kupci so preprodajalci ,ki prevrtijo kilometre ste pozabili napisati