Številni vozniki želijo še danes privarčevati s samostojno menjavo olja, filtrov in drugih manjših stvari pri servisiranju vozila. Na spletnem forumu Reddit je bila objavljena zgodbo o tem, da je želel lastnik vozila prihraniti denar in sam zamenjati motorno olje v sodobnem vozilu mazda CX-90. Namesto 120 kanadskih dolarjev (74 evrov) ga je popravilo vozila na koncu stalo 6000 dolarjev (3.700 evrov).
Katastrofa se je začela, ko je želel avto dvigniti z dvigalko, da bi sam zamenjal olje. Pri tem je poškodoval oljno korito. V preteklosti bi bila to relativno hitra in poceni rešitev: odvijte nekaj vijakov, vstavite nov del in dolijte olje. Vendar ne pri mazdi CX-90. Pri tem modelu oljno korito ni le preprosta kovinska posoda, temveč strukturni element vozila. Njegova zasnova vključuje tudi prehod za sprednjo os in prispeva k togosti celotnega sklopa. To pomeni, da je poškodba povzročila plaz zapletov: poleg oljnega korita je treba odstraniti tudi menjalnik, v nekaterih primerih pa celo celoten motor.
Po uradnih priročnikih gre za 12 do 30 ur dela, odvisno od delavnice in postopka, piše spletni portal Carscoop. Če upoštevamo stroške dela in dodatne tekočine, se je račun hitro povečal na približno 6000 kanadskih dolarjev. Fotografije, ki so se pojavile na Redditu, kažejo, kako zapletena je sestava.
Ta zgodba odlično ponazarja razliko med avtomobili preteklosti in danes. V preteklosti so vozniki v garaži lahko menjali olje ali popravljali osnovne dele brez večjega tveganja. Danes so številni sistemi tako integrirani, da že najmanjša napaka vodi do dragih in dolgotrajnih posegov.
Škoda, saj ima vsa navodila na spletu. Sicer pa poučno, ne kupiti mazde...
Novinar ne bluzi. Delaš reklamo za prijatelja na servisu. Bolano.
Nije žvaka za seljaka. Jaz še kar sam rihtam vse svoje avte. Imam en EV, enega hibrida in dva za frajariti, od tega en športni cabrio dvosed. Lani sem pri enem menjal katalizator in senzorje. Nove avte preklinjam edino, ker… ...prikaži več so veliko bolj natlačeni in je manj prostora.