Avto > Iz druge roke
11979 ogledov

Spremembe v mehaničnih delavnicah

Avto, okvara, težave, mehanik Profimedia
Spletni trgovci z avtodeli vstopajo z nižjim cenami nadomestnih delov vstopajo v posel delavnic – in pridobivajo tržni delež. Ocenjuje se, da bodo spletni trgovci v prihodnosti predstavljali od 20 do 30 odstotkov nakupov delov za delavnice. Njihov trenutni tržni delež je od 10 do 12 odstotkov.

Dobički trgovcev s prodajo avtomobilov padajo. Prihodki prihajajo predvsem iz naslova popravil vozil v delavnicah. Tudi na tem področju se obeta pretres, ki pa bi lahko izboljšal dobičkonosnost številnih trgovcev, piše nemški spletni poral Automobilwoche. V trgovini z deli med podjetji v Nemčiji prevladujejo veletrgovci, kot so WMt, hčerinsko podjetje LKQ Stahlgruber in Alliance Automotive Group. Zdaj se tržni deleži prerazporejajo.

To je posledica vse večjega napada spletnih prodajalcev avtodelov, predvsem Autodoca. Berlinsko podjetje z letno prodajo v višini 1,6 milijarde evrov se je doslej večinoma omejevalo na poslovanje s končnimi strankami, po zaključku pilotne faze v Franciji pa namerava svoje poslovanje med podjetji razširiti po vsej Evropi. "Naš cilj je doseči približno 30 odstotkov obsega nakupov v delavnicah," je v nedavnem intervjuju za Automobilwoche napovedal izvršni direktor Dmitrij Zadorožni.

Rezervni deli sklopka | Avtor: Profimedia Profimedia

Cenejši nakup za delavnice

"To spreminja trg," pravi Zoran Nikolić, generalni direktor podjetja za analitiko v panogi Wolk & Nikolic After Sales Intelligence. Ocenjuje, da bodo spletni trgovci v prihodnosti predstavljali od 20 do 30 odstotkov nakupov delov za delavnice. Njihov trenutni tržni delež je trenutno od 10 do 12 odstotkov. "Nakup delov prek spleta ponuja delavnicam le priložnosti. Nižje nabavne cene jim omogočajo, da znižajo cene za svoje stranke, hkrati pa povečajo svoj dobiček," pojasnjuje Nikolić.

Nižje cene so glavna prodajna prednost spletnih trgovcev, ki ne potrebujejo goste mreže lokacij. Posledično naročeni deli niso dostavljeni isti dan, ampak najprej naslednji dan. Vendar to pogosto ne predstavlja težave. "Številne delavnice imajo zdaj dobavni rok od deset do štirinajst dni. Dobavni rok enega ali dveh dni ni več pomemben. To pomeni, da tradicionalni trgovci z rezervnimi deli izgubljajo eno svojih največjih prednosti," pravi Nikolić.

Avtomehanik | Avtor: Profimedia Profimedia

Spletni prodajalci ne morejo ponuditi podpore kot veletrgovci

Vendar pa se uveljavljeni velikani v trgovanju z avtodeli s spetnimi prodajalci še ne obremenjujejo. Spletni trgovci z avtodeli so že leta del konkurenčnega okolja. Za profesionalne trgovce z avtodeli med podjetji je ključnega pomena, da ponudijo več kot le ceno in spletni prodajni kanal. Sebe vidijo kot partnerja delavnicam.

Nemška hčerinska družba LKQ, Stahlgruber Werkstätten, ne omogoča le dostave v delavnice še isti dan, pomemben je tudi osebni stik, tehnična podpora, usposabljanje in programska oprema za delavnice. "Poleg tega imajo tradicionalni veletrgovci še eno veliko prednost, kakovost ponudbe izdelkov in razpoložljivost delov," pravi Nikolić.

Široka paleta storitev se odraža v višjih cenah, ki jih zaračunavajo tradicionalni veletrgovci. Vendar Nikolić poudarja, da se to mnogim delavnicam splača. "Cena ni vedno odločilni dejavnik pri izbiri dobavitelja delov."

Tržni potencial spletnih trgovcev je zato omejen – bolj dopolnjujejo, kot nadomeščajo uveljavljene dobavitelje.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 8
  • karantanc56 09:00 23.oktober 2025.

    To niso več mehaniki, temveč premonterji. Dobri mehaniki gredo proti pokojnini ali so že v pokoju. Vsi sedaj nabavljajo po 30 do 50 procentni proviziji, olje tudi po petkratni ceni od nabavne, so pa v govorjenju silno pametni in izobraženi. Pa še.......

  • 4krogci 06:47 23.oktober 2025.

    Moj mehanik ma uro 40€…za poznane pa 30€…dele pa tudi dobi primerljive cene proti raznemu autodocu in podobnim. Je pa res da si razni mehaniki ki so na dolocenem delu bolj kot ne edini nabivajo cene ure tudi ze preko ...prikaži več 80€ in se provizije pri nabavi materijala.

  • Avatar Leon
    Leon 06:46 23.oktober 2025.

    Avto servisi imajo delovno uro okoli 50 €, kar je po moje pretirano .