Konec januarja je bilo na spletni dražbi, ki jo je organiziralo podjetje Autopoint, na voljo deset malo rabljenih vozil znamke BMW. Nekateri med njimi so imeli izklicno ceno manjšo od deset tisočakov, kar je k nakupu privabilo veliko interesentov. Tokratna dražba je bila še toliko bolj posebna, ker je bila namenjena tudi fizičnim kupcem in ne le poslovnim, kot je bil do zdaj običaj pri podjetju, specializiranem za spletne dražbe Autopoint.
Spletne dražbe so bile v večini namenjene B2B prodaji, kar pomeni, da so na dražbi vozila, pogosto so jih prodajala podjetja z večjimi avto parki, lahko kupovali poslovni uporabniki. Pri podjetju Autopoint, kjer so pred leti razvili lastno platformo za prodajo rabljenih vozil preko dražbe, pa se v zadnjem času osredinjajo tudi na fizične osebe. Tako so pred dvema letom preko spletne dražbe prodali prva vozila od fizičnih strank. Danes pa je novost, da lahko fizične stranke na dražbi vozila tudi kupijo, in ne le prodajo.
Prodali pet od desetih rabljenih BMW-jev
Prvo tovrstno dražbo smo spremljali tudi na Žurnal24. Dražiteljem so ponudili 10 rabljenih vozil znamke BMW treh različnih modelov in dveh letnikov – 2019 in 2020. Na izbiro so bili modeli serija 2 gran tourer, serija 3 in serija 3 GT - z bencinskim ali dizelskim motorjem, z ročnim ali avtomatskim menjalnikom, od 107.000 do 160.000 prevoženimi kilometri. Izklicne cene za vozila so bile od 8.900 do 20.000 evrov.
Na dražbi so prodali pet od desetih ponujenih vozil. Nas so zanimale predvsem dosežene cene, ki so bile višje, kot jih je prodajalec dosegel preko svojih kanalov, kar pomeni, da je iztržil več, kot, če bi prodajal drugje. Končne cene smo primerjali tudi s cenami na spletnih oglasih. Kupci so za vozila plačali med 14 in 22 % manj, kot so cene primerljivih vozil, oglaševanih na spletnih portalih.
Direktor Autopointa Gašper Picelj je za Žurnal24 komentiral dražbo in tudi potencial tovrstne prodaje in nakupa vozil med fizičnimi kupci v Sloveniji: "Dražba, ki smo jo izvedli, je bila prva, ki je bila namenjena tudi fizičnim osebam. Dražbo smo oglaševali, vendar je na prepoznavnosti takega nakupa zagotovo treba narediti še veliko. Najprej, da bo čim več ljudi obveščenih, da naš spletni portal za licitacije obstaja in zatem, da se bodo odločili za tak način nakupa. Z izplenom na dražbi smo zadovoljni. Če pogledamo statistiko prodanih vozil v Sloveniji, dosega znamka, ki smo jo prodajali 3 % tržni delež. Ko bomo v dražbe vključili še vozila drugih blagovnih znamk, sem prepričan, da bomo še bolj uspešni."
Meseca maja pripravljajo novost
Kot je omenil Picelj so na prvi dražbi ponujali le rabljena vozila ene, sicer premijske znamke, že kmalu pa utegnejo licitirati tudi vozila preostalih znamk. Po besedah Piclja je cilj podjetja za začetek enkrat mesečno pripraviti dražbo za fizične osebe, potem pa bodo, glede na ponudbo in povpraševanje, dražbe pripravljali pogosteje. "Srednjeročni cilj je enkrat tedensko," pravi Picelj, ki še dodaja, da v tujini niso zasledili tovrstne ponudbe za fizične stranke. Najavil pa je tudi veliko novost, ki se obeta že kmalu: "Z našim novim spletnim portalom, ki ga bomo predstavili maja letos, bomo fizičnim osebam poleg samega nakupa vozila preko dražbe, pred samo dražbo ponudili tudi ureditev financiranja, tako bo lahko dražil vozilo, tudi, če ne bo imel dovolj lastnih sredstev."
Brez barantanja prekupčevalcev
Direktor Autopointa Gašper Picelj je glede sodelovanja s fizičnimi strankami, ki želijo prodati avto, pojasnil: "Ko se fizična oseba odloči prodati vozilo, odda povpraševanje na naši spletni strani, mi jo kontaktiramo in se dogovorimo za ogled vozila. Na ogledu pregledamo stanje vozila in se s stranko dogovorimo za prodajno ceno. Potem vozilo umestimo v dražbo. Če na dražbi dosežemo dogovorjeno ceno, je stranka vozilo primorana prodati, če pa dobimo nižjo ponudbo, se naknadno odloči, ali vozilo proda ali ne." Stranka za vozilo prejme celoten znesek dosežen na dražbi, četudi želeno ceno presežemo. Sogovornik dodaja, da strošek za stranko nastane le v primeru, ko se vozilo proda, provizija je 200 evrov in plačilo DDV.
Pogovarjali smo se s kupcem
Po dražbi smo se pogovarjali tudi s kupcem rabljenega vozila BMW-, ki je želel ostati neimenovan. Povedal nam je, da je bil ravno v fazi menjave avtomobila. "Ravno sem iskal avto za zamenjavo. Slučajno sem naletel na dražbo za rabljena vozila in poskusil srečo." Dodaja, da je zadovoljen, da je avto kupil ceneje, izpostavlja pa, da avtomobila pred nakupom ni videl v živo. Zanimalo naj se, zakaj je kljub temu sodeloval pri nakupu? "Če ne bi imeli priloženega poročila Dekre o zgodovini vozila, verjetno avtomobila ne bi kupil," nam je odgovoril in dodal, da ga je prepričal še bonus za 2-letno podaljšano jamstvo za vozilo.
Glede pomisleka kupca vozila, da pred nakupom vozila ni videl, pa Picelj dodaja: "Za nas je transparentnost bistvenega pomena, saj drugače ne bi dolgoročno obstali na trgu. Trudimo se, da bo za vsa rabljena vozila narejen pregled, na katerem bo vidno stanje vozila in prikazane vse morebitne pomanjkljivosti. "Poleg tega bomo vedno tudi sami na podlagi izkušenj naredili selekcijo vozil in kupcem ponudi samo vozila, za katera verjamemo, da so v primernem stanju in se zanje lahko aktivira jamstvo."
Picelj še pravi, da bodo načeloma prodajali vozila brez možnosti ogleda, razen v primerih, kjer bo prodajalec želel, da se ogledi opravijo. "Naša dolžnost je, da so vozila, ki so objavljena na dražbi predstavljena transparentno, zato kupec ne bo izgubljal časa z ogledom. Še posebej zato, ker bomo v prihodnje omogočali tudi nakup vozil, ki niso v Sloveniji."
S temi kilometri več niti vredni niso, prej manj!
Hehehehe sej ne moreš verjet,si kar tu privoščijo reklamo