Raziskovalci na univerzi CarnegieMellon University v ameriškem Pittsburghu so namreč v sodelovanjem z gumarjem Bridgestone razvili sistem za nadzor stanja gum, ki deluje na osnovi radarskega tipala, ki je vgrajeno v vdolbino za kolo in nadzoruje tekalno površino gume.
Radarsko tipalo je zasnovano tako, da zazna tudi najmanjše spremembe na površini tekalne površine in bočnih površin gume in sproži alarm, ko je presežena določena toleranca. Na površini gume lahko zazna tudi tujke, kakršni so žeblji, delci stekla ali kamenčki.
Razvoj radarskega tipala za nadzor gum je sicer stekel konec leta 2018, potem, ko so raziskovalci z univerze obiskali Bridgestonov ameriški tehnični center v Akronu v Ohiu in naleteli na zanimivo težavo, kako izmeriti in nadzorovati obrabo gume. Če bi jim to uspelo, bi lahko precej pripomogli k povečanju prometne varnosti.
Milimetrska natančnost
Mehaniki izrabo gume danes namreč še vedno preverjajo s preprostimi mehaničnimi sredstvi ali zapletenimi laserskimi skenerji visoke ločljivosti, vendar tega ne morejo početi na terenu in v času delovanja avtomobila, saj takšnih naprav ni mogoče montirati na avtomobil.
Po eksperimentih z različnimi tehnologijami se je na koncu za najbolj ustreznega izkazalo radarsko tipalo, ki na gumo oddaja radijske valove, na osnovi meritev njihovega odboja pa potem zazna razne nepravilnosti in tujke. Tehnologija, ki je v osnovi podobna prometnim radarjem ali radarjem, ki jih uporabljajo letala, izkorišča tudi rotacijo kolesa in ločljivost odboja okrepi do te mere, da je sistem sposoben na gumi zaznavati tudi milimetrske spremembe. Raziskovalci so v tekalno površino gume vgradili tudi posebne kovinske ploščice, ki delujejo kot markerji in zagotavljajo, da radar ustrezne odboje zazna tudi tedaj, ko se v utorih tekalne površine gume naberejo sneg, prah, blato in druga umazanija.
Razširitev radarskega dosega
Raziskovalci sicer niso sporočili, kdaj bo radarska tehnologija za nadzor gum zares na voljo, a ko bo, bo precej razširila obseg delovanja radarskih tipal. Ta so danes sicer res že skoraj serijski sestavni del avtomobilov, vendar je njihovo delovanje usmerjeno v spremljanje okolice avtomobila ne pa avtomobila samega.
Spremljanje pnevmatik je po drugi strani omejeno zgolj na nadzor tlaka, naj si bo s pomočjo tipala v notranjem delu ventila na sami pnevmatiki ali s pomočjo meritev vrtenja kolesne osi. Z radarskim tipalom bi lahko nadzor nad pnevmatikami precej razširili, saj bi tipalo poleg izgube tlaka v gumi odkrilo tudi vzrok zanj in s tem olajšalo voznikove odločitve in delo servisnih delavnic.
Dobrodošli v najboljšem erotičnem klubu --- www.Sextis.fun
Naj raje že enkrat uvedejo črno skrinjico, oziroma, sektor v pomnilniku ECU, kjer se bo neizbrisljivo zapisovalo dogajanje z avtomobilom zadnjih, naprimer, 24 ur, torej vse o dogajanju z motorjem, menjalnikom, zavornim sistemom, osvetljavo, raznimi senzorji, airbagi, vrati, trobljo, itd,… ...prikaži več izključno zaradi ugotavljanje krivde pri avtomobilskih nesrečah.