Z vožnjo po poplavljenih cestah ne tvegate le vaše varnosti, ampak tudi okvaro vašega vozila. Pri vožnji skozi veliko količino stoječe ali tekoče vode na cestišču, predvsem ko je te za več kot 10 centimetrov višine, lahko pride do odriva vode s spodnjim robom prednjega odbijača, kar naredi pred vozilom višji val, ki dvigne vodo do višine vstopne odprtine zraka motorja.
Škode je lahko za več tisoč evrov, opozarjajo mehaniki, ki so imeli zaradi tovrstnega početja voznikov v svojih delavnicah tudi vozila s popolno odpovedjo motorja. Stroški zaradi tovrstnih poškodb so lahko od 40 evrov za poškodovane plastične zaščite pa vse do nekaj tisoč evrov ob uničenem motorju.
Če je le možno, izberite drugo pot ali ostanite doma
Poplavljenih cest se izogibajte, če res ni možno. Če pa te možnosti ni, se je treba pred poplavljenim cestiščem varno ustaviti in nato z ogledom cestišča prepričati o višini narasle vode, morebitnih poškodbah cestišča in prisotnosti nanesenega blata in vej. Šele nato lahko ob sprejemljivih pogojih za vozilo nadaljujete vožnjo počasi in previdno. Po uspešnem prečkanju vodne ovire z zmernim pritiskom zavornega pedala preverite pravilno delovanje zavor, se ustavite in preverite pod vozilom morebitne poškodbe in odstranite zataknjene tujke.
Električna napeljava, alternator, zaganjalnik, ventilatorji ter druga oprema pod motornim pokrovom so zaščiteni pred vdorom vode do te mere, da jim krajše pljuskanje po njih z zmerno čisto vodo ne bo veliko škodovalo. A vendar niso projektirani in zaščiteni do te mere, da bi delovali pod vodo, še posebno ne, če ta voda vsebuje veliko blata in druge nesnage. Pri nekaterih novejših modelih so ob taki vožnji zelo podvrženi okvaram sklopi elektro servo volana, ki so velikokrat nameščeni nizko pod vozilom in lahko odpovedo zaradi tega tudi čez mesece.