Za računalnik je prednostna naloga, da ima baterija dovolj moči za zagon motorja. Tako onemogoči start/stop v primeru, da je baterija tako izpraznjena, da se motor ne bo ponovno zagnal.
Start/stop ne bo posredoval, ko je motor hladen, saj računalnik zazna, da je motor najučinkovitejši, ko je popolnoma ogret. Zato bo motor deloval, dokler ne doseže optimalne temperature. Na vaši instrumentni plošči se bo pojavil rdeč simbol za zagon/zaustavitev sistema (črka A, obdana s puščico) ali kakšno drugo sporočilo, da sistem ne deluje ali ugasne motor.
Start/stop ne deluje, ko je izbrana vzvratna prestava, ko je aktivna pomoč pri parkiranju in pri vožnji navkreber. Prav tako ne deluje, ko je pokrov motorja odprt ali ko je varnostni pas odpet.
"Za pravilno delovanje Start/Stop funkcije mora biti izpolnjenih veliko pogojev. Eden od teh je tudi dosežena delovna temperatura motorja, saj so pogosti zagoni hladnega motorja bistveno bolj škodljivi kot ogretega. Drugi vzrok pa je, da med mirovanjem vozila kljub ugasnjenemu vozilu še vedno potrebujemo ogrevanje potniškega prostora kar nam zagotavlja tudi odledenitev ali odrositev stekel kabine," nam je pojasnil tehnični inšturkotr pri podjetju GMT in vodja Avtoakademije Primož Rožnik.
Poseben akumualtor za start/stop
Sistem start/stop pa prinaša še eno slabost. Ena od njih je krajša življenjska doba akumulatorja, ki je tudi precej dražji od klasičnih akumulatorjev. Baterija, ki podpira sistem start/stop, zagotavlja do 500.000 ciklov vklopa in izklopa vozila.
"Mehanik mi je želel za menjavo akumulatorja zaračunati 186 evrov. To je štirikrat več, kot sem odštel pri svojem prejšnjem avtomobilu," nam je pred časom potarnal znanec, ki vozi avtomobil s sistemom samodejnega ugašanja start/stop.
Za ta vozila so predpisani specifični akumulatorji, ki temeljijo na EFB ali AGM tehnologiji in dopuščajo poleg večkratnih ciklov zagona in polnjenja tudi bistveno večje tokovne obremenitve.
Če bi lastnik vozila s sistemom samodejnega ugašanja namesto posebnega akumulatorja vstavil povsem navadnega, bi običajen svinčeno kislinski akumulator v tem primeru odpovedal bistveno hitreje. "Lahko tudi že v garancijski dobi, posledično pa bi proizvajalec akumulatorja zavrnil njegovo reklamacijo zaradi neustreznosti vozilu s start/stop sistemom," pravi Rožnik in dodaja, da poleg tega pri nekaterih vozilih ne bi deloval start/stop sistem, saj bi računalniška ECU enota vozila zaznala odstopanje od zahtevanih parametrov.
Zaradi večjih in pogostejših obremenitev se skrajšuje življenjska doba akumulatorja, v praksi pa po besedah sogovornika težko najdemo v takih vozilih akumulator starejši od šestih let. Zaradi sistema start/stop v mehaničnih delavnicah opažajo predvsem več menjav akumulatorjev in okvar zaganjalnikov. Pri določenih znamkah pa je tudi več okvar alternatorjev, saj jih njihova vozila uporabljajo tudi za zagon motorja in ne samo polnjenje akumulatorja.
Dobrodošli v najboljši intimni klub - - Se︆︆ns︆︆to︆︆s︆︆.︆︆C︆︆o︆︆m
Najboljša varianta je da greš do prvega avtoelektričarja in ti izklopi vse te brezvezne asistenčne funcije. Start/stop, dežni senzor, prižiganje luči v ovinkih, DPF, AGR, prehajanje črte, avtomatcko zaviranje... Da bi pa serijsko vgrajevali električni pomik zadnjih stekel , sploh… ...prikaži več v nemških avtih, ki res pride velikokrat prav, to pa ne🙉
Start Stop je nevaren, sekunda preden se motor vžge je včasih lahko usodna....