Tudi letos vam ponujamo v izbor sodobna in tehnološko napredna vozila. Ta vozila predstavljajo zadnje novosti iz sveta gospodarskih vozil, predvsem pa pri njih prednjačijo nove tehnologije ter čisti in zmogljivi motorji. Izbiramo v štirih kategorijah: avtobus leta, dostavnik leta, tovornjak leta in kot pick-up leta. Pri avtobusih spremljamo uvajanje novih tehnologij ter pogonskih goriv. Dostavniki se razvijajo in nadgrajujejo, tako da nudijo več udobja in tehnoloških poslastic svojim lastnikom. Pri tovornjakih pa so v preteklem letu najbolj izstopali Renault Trucks s posodobljeno serijo T, Iveco sprenovljenim Stralisom XP ter povsem nova generacija Scanie S in R. Tudi v kategoriji pick-up, ali pol tovornjak leta, kot ta vozila imenujemo pri nas, so novosti in v izbor vam ponujamo tri finaliste: Amarok, Hilux in Fullback. Katero vozilo izmed ponujenih finalistov pa je najbolj zaznamovalo preteklo leto, nam boste pomagali določiti tudi vi, bralci. Kot v preteklih letih smo glasovanje razdelili v dva dela. V prvem delu boste glasovali samo vi – preko spletne strani www.gvl.si ali www.etransport.si, v drugem delu pa bomo glasove dodali še člani žirije in tako bomo dobili letošnje zmagovalce. Glasovanje poteka vse do konca aprila, zmagovalce pa bomo razglasili na razstavi gospodarskih vozil, 18. maja v Celju.
Finalisti:
- Renault Trucks T
Renault Trucks T je po treh letih prenovljen in še bolj stroškovno učinkovit za uporabnike. Vozilo se ponaša s prenovljeno šasijo in pogonom, s čimer se poraba zmanjša za dodatna 2 %, hkrati pa se je tovor lahko povečal za dodatnih 114 kg. Uvaja tudi Optivision, navigacijski sistem s predvidljivim GPS-om.Nadgrajeni so bili tudi motorji DTI 11 in DTI 13, zaradi česar se je dodatno izboljšalo zgorevanje in posledično zmanjšala poraba. Najpomembnejša nova lastnost pa je uvedba sistema za vbrizgavanje s skupnim vodom na motorju DTI 13. Motorji so združeni z novo generacijo avtomatiziranega ročnega menjalnika Optidriver..
- Scania S in R
Leta razvoja in milijoni testnih kilometrov so bili potrebni, da je Scania končno predstavila povsem novo vozilo, ki na novo postavlja temelje v razredu težkih gospodarskih vozil. Kljub precej bolj ostrim linijam se že na daleč vidi, da gre za »čistokrvno« Scanio. Švedi so hkrati predstavlili novo serijo R, ki ima majhen motorni tunel v kabini in povsem novo serijo S z ravnim dnom in izredno bogato opremo. Za pogon skrbijo preverjeni Euro 6 motorji, ki pa so preko motorne elektronike na novo optimirani in skupaj z novim sistemom hlajenja in aerodinamično kabino zagotavljajo tudi do 3 % nižjo porabo.
- Iveco Stralis XP in NP
Iveco je predstavil prenovljenega in predvsem posodobljenega Stralisa, ki v posebni seriji sedaj nosi oznako XP, če ga poganja plin nosi oznako NP. Stralis prinaša številne novosti, s katerimi naj bi postal najbolj varčen tovornjak na trgu, predvsem pa naj bi močno znižal stroške lastništva in izpuste. Iz tega je nastala tudi domiselna reklamna kampanja TCO2, sestavljena iz (Total Cost of Ownership) in CO2. Dodatno znižanje porabe omogoča tudi nova funkcija EcoSwitch, ki omejuje hitrost in navor, ter predvidljivi tempomat Hi-Cruise.
- Iveco Daily
Nova generacija Daily Hi – matic Euro 6 z naprednim 8-stopenjskim avtomatskim menjalnikom ponuja prihranek goriva do 8 % in do 12 % prihranka pri vzdrževanju in popravilu glede na predhodno Euro 5 generacijo.Nova je maska vozila, na kateri so nameščene tri kromirane letvice, ki se zlijejo z dnevnimi lučmi in še bolj poudarijo smejoči videz. Kabina je udobna in tiha, nudi za 4 dB manj hrupa. Nov je tudi usnjeni volan, modre sedežne prevleke v kombinaciji z modro-črno barvo na armaturni plošči.
- VW Crafter in MAN TGE
S pomladjo prihaja v Slovenijo najprej novi VW Crafter, nekoliko kasneje pa še njegov brat MAN TGE. Po prekinitvi sodelovanja z Mercedesom, je Volkswagen na poljskem postavil povsem novo tovarno iz kater bosta na trg prihajala tako Crafter kot TGE. Ne glede na to, kaj se nahaja izza kabine – keson, šasija, kombi, …, je oblika tako optimirana, da se je koeficient zračnega upora znižal na vsega 0,33. Optimalne mere vozila omogočajo odlično razmerje med velikim tovornim prostorom in relativno majhno zunanjostjo. Za pogon skrbi dvolitrski TDI agregat, ki nudi 4 stopnje moči, za prenos pa ročni 6-stopenjski ali 8-stopenjski samodejni menjalnik.
- Peugeot Expert, Citroen Jumpy in Toyota Proace
Tovrstna vozila so postala resen partner poslovnim uporabnikom, novinci pa so tudi ekonomični, zmogljivi in varni. Na voljo so kot klasičen dostavnik z dvema, tremi ali petimi sedeži in zaprtim tovornim prostorom, kot šasija za nadgradnje, kot kombi in kot posebna izvedenka za prevoz oseb. Tri izvedenke: standardna (M), podaljšana izvedba (XL) ter kompaktna izvedenka (XS). Slednja je najkrajša, saj v dolžino meri 4,6 metra in je za to vozilo izredno okretna tudi na najožjih mestnih predelih.Za pogon skrbita 1,6 in 2,0 HDi Euro 6 motorja, ki uporabljajta tehnologijo SCR ter aditiv AdBlue.
- Toruneo Custom
Toruneo Custom je že star znanec, a ker je prejel nov motor, smo ga ponovno uvrstili med finaliste. Ford je za zadovoljevanje Euro 6 norm pripravil nov dvolitrski EcoBlue motor, ki zamenjuje 2,2 litrski TDCi motor, ki je bil v uporabi od leta 2005.Potencial novega motorja je zares velik, saj so na voljo tri motorne moči, vse z visokim navorom, ki je na voljo že od 1250 vrtljajev naprej. Glede na predhodnika (2,2 TDCi) ponuja nov motor več moči, ob nižji porabi goriva za 13 % in manjši emisiji CO2 za 10 %. To je bilo doseženo s številnimi tehnološkimi izboljšavami.
- VW Amarok
Amarok je pravi terenec, kar mu omogočajo velika oddaljenost od tal, močan motor in integralni pogon. Stalni štirikolesni pogon 4MOTION z diferencialom torsen optimalno izkorišča vozno-dinamične prednosti štirikolesnega pogona in je primeren tako za vožnjo po asfaltiranih cestah kot tudi za neutrjene terene.Največja novost v Amaroku pa je uvedba novega 3,0 V6 TDI motorja, ki zadovoljuje Euro 6 norme s pomočjo sistema SCR in dodatka aditiva AdBlue
- Toyota Hilux
Legendarni poltovornjak vse od predstavitve leta 1968 navdušuje na številnih področjih. Preoblikovana struktura okvirja in karoserije skrbi za odpornost, v kombinaciji z osupljivo novo podobo, kakovostno notranjostjo in izboljšano vlečno zmogljivostjo pa omogočajo Hiluxu neslutene zmogljivosti. Robusten 2,4 litrski dizelski motor je združen z ročnim ali samodejnim menjalnikom.
- Fiat Fullback
Novi Fullback predstavlja Fiatov odgovor na potrebe profesionalno usmerjenih uporabnikov, poleg tega pa bo zadovoljil tudi pričakovanja običajnih uporabnikov pri njihovih vsakodnevnih opravkih. Je robusten in zanesljiv, zmogljiv in iznajdljiv. 2,4 litrski dizel ponuja dve stopnji moči, prav tako sta na voljo dva menjalnika in dva načina pogona: na zadnja kolesa in 4x4.
- Neoplan Tourliner
Novo oblikovanje Tourlinerja je v skladu s hišno oblikovalsko doktrino Sharp-Cut-Design. Prenova sprednjega dela se začne pri strehi z novo strešno pokrivno masko. Voznikov prostor je dobil sveže barvne kombinacije in kakovostne materiale. Novo armaturno polje z novo razporeditvijo stikal ponuja vozniku pregleden in ergonomičen delovni prostor. Nov motor D2676 LOH Euro 6c je linijski šestvaljnik z 12.419 cm3 prostornine. Na voljo so tri moči motorja in dva menjalnika: ročni šeststopenjski ZF EcoShiftt in hišni 12-stopensjki samodejni MAN TipMatic.
- Mercedes-Benz Conecto
Conecto je idealen avtobus za regije, kjer so občutljivi na cene vozil, vendar se istočasno ne želijo odreči najnovejšim tehnologijam ob maksimalni varnosti in učinkovitosti. Conecto združuje nizke stroške lastništva z minimalnimi izpusti, skladnimi z normami Euro 6. Nove standarde postavljajo tudi varnostni sistemi. Voznik pa sedi v prostornem kokpitu, oblikovanem po vzoru in izkušnjah iz Citara.
- Ivecobus Urbanway fullhybrid
Zmogljiv, vsestranski, učinkovit in privlačen. Urbanway je avtobus s hibridnim pogonom, kjer za pogon skrbi sklop visokonapetostnih baterij, katere polni manjši dizelski motor. V mestih, kjer je promet počasen in je veliko ustavljanj, lahko takšna kombinacija pogona privarčuje tudi več kot 40 % goriva in v zrak spusti pol manj škodljivih plinov kot pri klasičnem dizelskem pogonu.