Avto
265 ogledov

Izpodrivata večje motorje

Ford B-max in ford C-max
1/10
Gregor Prebil
Primerjava: Ford C-max 1,0 ecoboost in ford B-max 1,0 ecoboost. Mali agregat je dobra zamenjava za prostornejše motorje.

Primerjali smo porabnost malega fordovega prisilno polnjenega trivaljnega agregata v dveh različno velikih in težkih enoprostorcih.


Kar trije od štirih kupcev ford B-maxov se pri nas odločijo za nakup 1,0-litrskega trivaljnega agregata ecoboost. Razlog je boljša odzivnost in tudi do 20 odstotkov nižja poraba goriva od večjih štirivaljnih atmosferskih agregatov. Trivaljnik v manjšem od obeh testiranih enoprostorcev ima pet konjskih moči in prestavo manj na ročnem menjalniku, a je zahvaljujoč 300 kilogramov nižji masi v mestu poskočnejši.

Vozita se lahko hitro

Ford B-max in ford C-max | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Tehnično sta motorja v obeh modelih enaka. Inženirji so v prid vožnji po avtocesti prilagodili prestavna razmerja petstopenjskega menjalnika pri B-maxu. Podaljšana peta prestava na avtocesti mu omogoča premagovanje višjih hitrosti, a na račun porabe, ki je pri 130 kilometrov na uro okoli sedem litrov. To je še vedno 0,4 litra manj kot pri C-maxu, ki ima šest prestav, zaradi česar se v notranjost dobro izolirane kabine prebije malo hrupa. Slabost vožnje v visokih vrtljajih nad zakonsko omejitvijo na avtocesti je ob višji porabi tudi domet vozila, saj s polno 55-litrsko posodo za gorivo prevozimo manj kot 600 kilometrov.

Izberite več moči

Litrska motorja sta dobra izbira za premagovanje relacij na regionalnih cestah. Prožen motor in dovolj navora v širokem območju vrtljajev omogočata pretikanje menjalnika in vožnjo pri nizkih vrtljajih; takrat je poraba pri C-maxu krepko nižja od šestih litrov, pri B-maxu pa se približa petim litrom. Oba motorja sta kombinirana s sistemom stop-start, ki ob mirovanju izklaplja motor, s tem pa v mestih pripomore k večji ekonomičnosti vozila. Sistem deluje hitro in nemoteče; če ga voznik ne želi uporabljati, ga lahko izklopi s pritiskom na gumb. Njegova hiba so zime, saj pri temperaturah pod 0 stopinj Celzija ne deluje.

Ford B-max in ford C-max | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Tako pri B- kot pri C-maxu sta na izbiro šibkejša agregata, a je vsaj pri večjem modelu različica s 74 kilovati moči in petstopenjskim ročnim menjalnikom podhranjena, zato raje dodajte 650 evrov in izberite več moči.

Podatki o vozilu: (Ford C-max 1.0 EcoBoost)
Motor: 998 cm3, bencinski, 125 KM, 92 kW pri 5.700 vrt.
Navor: 170 Nm med 1.400 in 4.000 vrt./min.
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel – umirjeno), izpust 117 g CO2/km
Zmogljivosti: 187 km/h, 11,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 16.080 evrov (Trend)

Podatki o vozilu: (Ford B-max 1.0 EcoBoost)
Motor: 998 cm3, bencinski, 120 KM, 88 kW pri 6.000 vrt.
Navor: 170 Nm med 1.400 in 4.000 vrt./min.
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (mešani cikel – umirjeno), izpust 114 g CO2/km
Zmogljivosti: 189 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 13.690 evrov (Trend)

Komentarjev 5
  • Sebastjan Kroflič 21:57 10.april 2013.

    se strinjam, jaz vozim 8 let starega Fiata z 1,9 JTD motorjem, avto je sicer kanta, ampak poraba je pri umirjeni vožnji po regionalkah okrog 5l, po AC pa okrog 6 l/100km, če ga priganjam čez 130km/h naraste na 7l... ...prikaži več tako da zaenkrat naj kar imajo 1.0 motorje s 125KM...

  • Niko Žiberna 15:38 09.april 2013.

    Za 1.5dCi v Meganu ali Cliu pa 4.5L res ni noben problem. Mi 1.9dCi pije 5.9, če vozim po omejitvah po AC, ampak vseeno ne cincam na cesti. Z umirjeno vožnjo po regionalkah brez problema pridem na 5.2. Pa se ...prikaži veče pogovarjamo o skoraj tono in pol težkem karavanu na 18col feltnah... Je veselje vozit visoko vrtečega bencinarja, ampak po porabi zaenkrat vseeno še ne konkurirajo (tudi starejšim) dizlom.

  • Avatar frnazzi
    frnazzi 12:45 09.april 2013.

    Najbrž 4,5 l / 50 km, kenede. In če že s svojim podatkom utrujaš folku za šankom, ni treba, da nalagaš še ostalemu svetu, jaki feršo!