Dilema izbire med novim ali rabljenim, je najverjetneje preganjala večino tistih, ki so kdaj kupovali avtomobil. Pri novem kupec ve, kaj je dobil, brez neljubih presenečenj in sumljivih preteklosti, a mora za notranji mir odšteti precej več denarja. Po drugi strani pa rabljen avtomobil za enak denar lahko ponudi bogatejšo opremo, zmogljivejši motor in še veliko drugega. Razen tega, da ostane brez vonja po novem avtomobilu pa z nakupom prevzame tudi tveganje, da bo šlo kaj narobe.
Rabljeni za polovico cenejši
Nedavna raziskava, ki jo je izvedlo podjetje za spletno prodajo rabljenih vozil Carspring, je, pokazala, koliko vrednosti povprečno izgubijo avtomobili v prvih štirih letih. Povprečja so izračunali za celotni trg novih avtomobilov po posameznih državah in prišli do podatka, da avtomobili s približno 56000 prevoženimi v štirih letih izgubijo med 40 in 50 odstotki vrednosti. Za domači trg v Veliki Britaniji so izračunali tudi izgube vrednosti po posameznih znamkah, kar je izdalo še nekaj zanimivih podatkov. Na otoku je neslavna rekorderka Toyota, katere avtomobili v prvih štirih letih povprečno izgubi kar 74.59 odstotkov vrednosti, med slabšimi pa so še Peugeot, Honda in Nissan. Slabo za kupce novih in dobro za tiste, ki kupujejo rabljen avtomobil.
Kaj sploh dobimo za 15.000 evrov?
Iz podatkov o izgubljeni vrednosti v prvih nekaj letih torej lahko sklepamo, da za 15 tisočakov lahko kupimo rabljen avtomobil, ki je nov stal še enkrat toliko. Razlika med novim avtomobilom za 15 ali 30 tisočakov pa je ogromna. Če so družine pri nakupu novih avtomobilov omejene na določen razred, to pri rabljenih ni več tako, saj lahko posežejo po večjih, prestižnejših in bolje opremljenih vozilih. Za omenjenih 15 tisočakov je izbira novih precej omejena, saj je za ta denar največji avtomobil, ki ga lahko kupijo kombilimuzina ali karavan C segmenta, za rep pa jim morda uspe ujeti tudi kakšnega enoprostorca, na primer forda C-max ali renaulta scenica. Večji kompromis predstavljajo enoprostorci in mali karavani B segmenta, kamor spadajo opel meriva, citroën C3 picasso, renault clio grandtour in podobni, prav tako pa lahko izberejo potniške izvedbe dostavnikov v slogu renaulta kangooja. Kakorkoli se odločijo, gre za precejšen kompromis, če ne pri prostoru, pa pri udobju, opremi ali izbiri motorja.
Seveda ima nakup novega avtomobila tudi svoje velike prednosti. Od zavedanja, da ste prvi in edini lastnik avtomobila in mu zato lahko najbolje zaupate, do preprostega dejstva, da lahko nov avtomobil povsem prilagodite svojim željam, medtem ko se je treba pri rabljenih z marsičim sprijazniti. Če gre za dobro kupčijo oziroma lepo ohranjen avtomobil, je pametno spregledati barvo, ki vam ni všeč ali pa nenavadno specifikacijo opreme, v skrajnih primerih pa celo izbiro motorja, menjalnika pa tudi karoserijske različice.
Za koliko boste avtomobil prodali po petih letih uporabe?
Če izhajamo iz domneve, da nov avtomobil največ vrednosti izgubi v svojem prvem letu, potem pa vsako leto manj, potem velja, da boste z nakupom rabljenega na dolgo rok izgubili manj denarja. Naš primer 15 tisočakov vrednega novega avtomobila nas po petih letih lastništva pripelje do preostanka vrednosti okoli 40 odstotkov. To pomeni, da je preostanek vrednosti okoli 6.000 evrov. Če pa za enak denar kupimo tri ali štiri leta star rabljen avtomobil, bo ta čez pet let vreden tisočaka ali dva več. Šlo bo namreč za avtomobil, ki je nov imel ceno okoli 25 tisočakov, zato bo takšen preostanek vrednosti utemeljen. Vsekakor pa je treba upoštevati, da gre tu za zelo grobo posploševanje. Preostanek vrednosti avtomobila namreč določa cel kup dejavnikov, od ohranjenosti, opreme, ponudbe na trgu, pa do ugleda znamke ter trenutnih modnih trendov.
Hiter napredek je šibka točka rabljenih
V času, ko je tehnološki napredek v avtomobilizmu ena najbolj vročih tem, je logično, da v rabljenem vozilu najnovejše elektronike ne boste dobili. Ker je ta dandanes velikokrat povezana z varnostjo, se zdi upoštevanje te pomanjkljivosti še toliko bolj utemeljeno. Po drugi strani pa se je treba zavedati tudi dejstva, da večina sodobnih pomagal ne sodi v osnovno opremo, ampak je zanje treba doplačati.
Zdrav cinizem me vedno nasmeje :)Da nisi ti moj sosed, ki ima na dvorišču avto za 40.000 na kredit, z svojo štiri člansko družino pa živi v garsonjeri.
Vsekakor novega. Top opremljenega Ceeda dizla.
Hm da bi kupil nov osnovni model ga vozil 8 let za njega pa itak plačuješ 8 let kredit .....in še 8 let se vozit v eni in isti gari ......