V Nemčiji poteka burna razprava o prihodnostjo proizvodnje avtomobilov v Nemčiji. Svetovna družba je ugotovila, da bo morala s preostankom svetovnih rezerv fosilnih goriv ravnati skrbno.
Hkrati so napovedi o prehodu v elektrificirano in digitalizirano mobilnost, ki ne bo nujno pomenila lastništva avtomobila, močno prestrašile veliko zaposlenih v Nemčiji, saj naj bi bilo po nekaterih napovedih industrijskih analitikov samo v Nemčiji ogroženih več kot 400 tisoč delovnih mest. Zaposlene v Wolfsburgu je nemška politika pomirila, saj zagotavlja, da bo "avtomobil še naprej igral glavno vlogo kot sredstvo za mobilnost posameznika."
Nemški mediji pišejo, da se je je podobno v resnici zgodilo že leta 1974. Avto industrija je bila v krizi, šlo je za naftno krizo. Volkswagnu je za ovratnikom dihal Opel. Volkswagen je do takrat neuspešno iskal naslednika hrošča.
Rešitev je prišla prav leta 1974, in sicer v obliki kompaktne kombilimuzine s pogonom na prednji kolesi, ki jo je oblikoval legendarni Giorgetto Giugiaro. Šlo je za golfa – kompaktno, a prostorno kombilimuzino s štirimi vrati, ki je zahvaljujoč novi, prečno nameščeni postavitvi sprednjih motorjev, ki jo je populariziral manjši Morris Mini iz Velike Britanije, takoj postala tržno zanimiva. S ceno 7.995 nemških mark, kar ustreza današnjim 11.500 evrom, je golf postal absolutni hit. Le 31 mesecev po zagonu proizvodnje je tovarno zapustilo že milijon golfov.
"Avtomobil izdelujemo zadnjih 45 let. Na vrsti je že osma generacija. Kupcem smo dostavili 35 milijonov golfov. Celotni segment kompaktnih vozil je po poimenovan po njem in že leta je finančni in tehnološki temelj naše blagovne znamke," je ob predstavitvi osme generacije avtomobila povedal operativni direktor znamke VW Ralf Brandstaetter in dodal: "Noben drug model ni imel večjega vpliva na Volkswagen kot golf."
Golf je postal tretji najbolje prodajani model vseh časov in je danes še vedno najbolj prodajani model v Evropi in najbolj iskan rabljen avtomobil. Tekmecem je bilo do zdaj nemogoče ogroziti njegov položaj. Juergen Stackmann, ki je 20 let preživel v evropski diviziji Forda, kjer je iskal učinkovit recept proti golfu, od leta 2010 pa, kot strokovnjak za prodajo in član uprave deluje v koncernu Volkswagen, pravi: "Neuspešno. Ni ga bilo mogoče zlomiti. Kadar koli smo mislili, da bomo premagali golfa, so v Wolfsburgu naredili še en tehnološki korak naprej."
Golf VIII bo imel bolj varčne motorje, mehke hibride in hibridne različice z vtičniki, različico s pogonom na plin CNG in bo v celoti digitaliziran. Komunicira z infrastrukturo in je opremljen z glasovnim nadzorom z umetno inteligenco, ki deluje preko Amazon Alexe. Njegova programska oprema vsebuje okoli 100 milijonov napisanih vrstic, približno toliko kot airbus 320. "Pamet" golfa bo mogoče nadgrajevati, kar bo proizvajalcu prinašalo dodatne prihodke. VW je hkrati uspelo zmanjšati proizvodne stroške in skrajšati čas proizvodnje enega vozila za eno uro.
Pet najbolje prodajanih volkswagnov (Vir: Volkswagen)
Golf: 35 milijonov
Passat: 30 milijonov
Beetle: 21 milijonov
Jetta: 20 milijonov
Polo: 17 milijonov
Kljub temu, da bo Volkswagen letos začel tržiti že osmo generacijo »ljudskega avtomobila«, pa sta tako znamka VW kot tudi golf na razpotju. Zdi se, da je golf že doživel svoj vrhunec, njegova prihodnost pa je dvomljiva bolj kot kdaj koli prej. Da bi zadostil strogim prihodnjim zakonom glede emisij, je VW preusmeri pozornost na električna vozila, izdelana na namenski arhitekturi za EV vozila, katerih razvoj je stal več kot šest milijard evrov. Hkrati se je VW usmeril v proizvodnjo planetarno popularnih križancev in SUV vozil kot so t-cross, Troc, tiguan …
Golf je trenutno še vedno močan igralec. Volkswagen vsakih 40 sekund proizvede enega golfa, a prodaja postopoma pada. Medtem ko je leta 2015 dosegel absolutni rekord, 1,06 milijona registracij, kar je dvakrat več kot SUV tiguan, je lani zabeležil "le" še 702.000 registracij. Poleg tega je bil glede na svetovno prodajo tiguan leta 2019 prvič pred golfom! VW pričakuje, da bo leta 2021 prodal 630.000 golfov, kar je 16 % manj.
Volkswagnova prodaja golfa v Evropi je bila lani boljša kot je celotna prodaja nekaterih uglednih avtomobilskih znamk (Vir: Jato Dynamics)
VW golf: 410.779
Nissan: 390.809
Volvo: 339.696
Suzuki: 259.876
Mazda: 251.308
Mini: 216.590
Jeep: 163.031
Land Rover: 146.389
Mitsubishi: 145.437
Položaj golfa je za Automotive News Europe analiziral neodvisni nemški analitik Matthias Schmidt: "Golfa ogroža vse večja priljubljenost SUV vozil na eni strani in elektromobilnost na drugi."
Analitiki menijo, da obstoj te ikone še nikoli ni bil tako ogrožen. Prihodnost Volkswagna bo morda definiral povsem drugačen avtomobil, kot je golf. Preobrat se je zgodil leta 2015, ko je bila v Wolfsburgu sprejeta ključna odločitev, da ne bodo razvijali naslednika električnega e-golfa, ampak so ustvarili povsem nov, povsem električni model. In to je VW ID.3. Golfova prihodnost je od takrat naprej postavljena pod vprašaj.
Na začetku gre pričakovat, da bo ID.3 igral le obrobno vlogo, toda pritisk z emisijami ga lahko spremeni v glavnega igralca podjetja. Analitiki trdijo, da raznolikost za podjetje ni slaba, saj se bo znebila prevelike odvisnosti od svoje dolgoročne uspešnice, kar pa ima lahko tudi negativne učinke. To se je pokazalo ob šibkem prodajnem začetku golfa pete generacije. Volkswagen, ki je samo v Wolfsburgu zaposlil 8.500 ljudi, je bil takoj v težavah. Kljub temu je Volkswagnov prodajni direktor Stackmann optimističen. Trdi, da je trenutno podjetje naklonjeno razvoju devete generacije golfa in, da noben drug avtomobil tako nedvoumno ne simbolizira DNK znamke kot golf.
Ne veste, kje najti žensko za eno noč? Pridite -- Bredhot.Com
ne kupovat električnih, bo prevelika gužva na polnilnicah, že tako letos 400 e golfov 200 Up, 200 CityGO, 400 ID3, po 300 Cors in 208 ter veliko ostalih