Z začetkom šolskega leta bodo ceste spet močno obremenjene z avtomobili in drugimi vozili. Pri Darsu so pokazali graf, ki prikazuje, za koliko se hitrost v prvem tednu septembra zmanjša v primerjavi z zadnjim tednom v avgustu.
Pri Darsu opozarjajo, da se bo z novim šolskim letom promet ob koncu tedna, povečale pa se bodo dnevne prometne konice v jutranjih in popoldanskih urah med tednom.
Ura odhoda v službo močno vpliva na čas prihoda
Podatki, ki so nam jih sporočili veljajo za leto 2016. Darsov hitrostni graf razkriva, da se ob 8. uri zjutraj povprečna hitrost na avtocesti A1 Domžale Ljubljana zniža za 15 km/h, iz 90 km/h na 75 km/h. Ob 6. uri zjutraj je na isti relaciji povprečna hitrost v septembru 110 km/h, ob 7. uri 90 km/h, ob 8. uri 75 km/h, ob 9. uri med 95 km/h in 100 km/h, ob 10. uri pa spet 110 km/h.
V popoldanskih urah se bo promet močno povečal med 15. in 17. uro., in sicer zlasti na avtocestah v bližini večjih slovenskih mest ter na vpadnicah v večja mesta.
Na darsu svetujejo, da lahko k večji varnosti in pretočnosti prispevamo vozniki sami. Poskusimo se izogibati vožnji ob urah, ko so pričakovane največje prometne konice. V času največjih prometnih konic uporabljajmo tudi alternativne poti. Ostanimo strpni vozniki in upoštevajmo cestnoprometna pravila. Predvsem je pomembno spoštovati predpisano hitrost in vzdrževati varnostno razdaljo, saj vsak, tudi manjši trk vozil lahko povzroči daljši zastoj.
Na pretočnost poleg količine prometa vplivajo:
prometne nesreče (v tem primeru je zaradi zavarovanja kraja, poteka preiskav in čiščenja cestišča možna tudi večurna zapora),
vremenski pogoji (na primer dež ali megla) ter
dela na cesti (nujna redna obnovitvena in vzdrževalna dela, ki so potrebna za zagotovitev varnosti cestišč).
Fantomski zastoji
Pogosto zastoje ustvarijo vozniki kar sami - pravimo jim fantomski zastoji. Naglo zaviranje in pospeševanje, premajhna varnostna razdalja in neupoštevanje predpisov so glavni vzroki za to, da promet ni tekoč, ampak prihaja do nepotrebnih zastojev.
"Ključno je predvidevanje dogodkov v prometu in pravočasno reagiranje nanje. Če le deset odstotkov voznikov prehitro zavira pri omejitvi hitrosti, namesto, da bi hitrost počasi prilagodili, to lahko povzroči zastoj s popolno zaustavitvijo. Na nenadne reakcije voznika spredaj namreč tisti za njim reagira zakasnelo in tako tudi vsak naslednji. Posledica pa je močno upočasnjen tok prometa", pravi inštruktor varne vožnje AMZS Brane Legan.
Pri Darsu voznikom svetujejo, da preverimo razmere na cestah. Tudi, ko se odpravljamo v službo ali iz službe nazaj domov.
Predvidena dela na cestah v jeseni
- V jesenskem času se bodo poleg nujnih rednih, krajših vzdrževalnih del nadaljevala še naslednja obnovitvena dela:
- do zime na A1, primorski avtocesti med Uncem in Postojno (vključno z viaduktom Ravbarkomanda), ki se bodo nadaljevala spomladi prihodnje leto,
- predvidoma do sredine septembra na H4, vipavski hitri cesti med Ajdovščino in Selom,
- zatem do zime še naslednja faza obnove vipavske hitre ceste med Vipavo in Ajdovščino, ki se bo nadaljevala spomladi prihodnje leto,
- predvidoma sredi septembra se začne tudi obnova na A2, gorenjski avtocesti med Hrušico in Lipcami (dela bodo trajala do zime).
...ko se je đlo v širitev avtocest,pa izgradnjo novih...se je palamudlo,da je to za tovorni tranzitni promet,ki gre skozi Slovenijo,pa da ne bi preveč uničeval magistralnih cest,pa občinskih...evo ti autoput skozi Slovenijo...zdaj bi pa spet tranzit izločali z avtocest?a sploh… ...prikaži več kdo ve ,kaj kdo dela?pa bil to DArs .ministrstvo,prometniki,pa policija.....
In zakaj bi po tvoje morali tovornjake dajati na vlak.Kaj imajo tovornjaki z jutranjim prometnim konicam?Vozijo se po avtocestah in regionalkah do razklada ali naklada,v centru mesta pa tako ali tako nimajo kaj delat.Ce te skrbi ekologija se danes vecina… ...prikaži več vozimo z euro 6 motorji,kar se pa tice sranja po cestah ga veliko vec naredijo vozniki osebnih vozil,kakor pa tovornjakarji.In tukaj je se samoizlocanje v zimskem casu!Edina drzava v EU smo,ki ima ta zakon.Zakaj?Zato ker je DARS len.
Tovornjake, sploh pa tiste tujce, ki so v tranzitu čez Slovenijo bi bilo potrebno dati na vlak. Seveda je tu DARS, ki pobira cestnino od njih, za popravilo cest pa vprašanje s kod gre.