Če med vožnjo začutite, da se je avtomobil začel nenadoma čudno obnašati, da ga vleče na stran ali
da na kateri izmed njegovih stranic čudno ropota, je velika verjetnost, da vam je spustila guma.
Čim prej se varno ustavite, saj bi nadaljevanje vožnje lahko ogrozilo vašo varnost in poškodovalo
najmanj platišče, če ne še kakšen del avtomobila.
Ključ, dvigalka, rezerva
Obstaja sicer predsodek, da je menjava predrte pnevmatike moško opravilo, vseeno pa je za
vsakogar pomembno, da ima vsaj osnovno znanje, kako zamenjati pnevmatiko in kje se nahajata orodje
in rezervna pnevmatika. Pomembno je, da avto ustavite na ravni podlagi in da dobro zategnete ročno
zavoro.
Mala šola menjave v štirih korakih:
|
Korak 1: Avto zaustavite na ravnem in izven cestišča.
|
Ročico dvigalke nekajkrat zavrtite v smeri urinih kazalcev, vendar toliko, da so gume še vedno na tleh. Nato s ključem sprostite vijake (v nasprotni smeri od urinih kazalcev). Vijake je veliko lažje sprostiti, ko je vozilo še na tleh. Pomagajte si z nogo in nikar preveč ne naprezajte hrbta.
Ko so vijaki sproščeni, nadaljujte z odvijanjem dvigalke, dokler okvarjena pnevmatika ni od tal dvignjena vsaj nekaj centimetrov. Ko odvijete vijake, predrto pnevmatiko odstranite in jo nadomestite z novo. Pri namestitvi rezerve bodite pazljivi, da jo namestite ravno in da se vijaki uležejo na matice. Zatem ponovite prej našteto v obratnem vrstnem redu in vozilo spustite.
Na koncu še enkrat zatisnite vijake. Zelo priporočljivo je, da postopek zatiskanja še enkrat ponovite po nekaj prevoženih kilometrih.
Če ste eden izmed tistih, ki si rok s tem nikakor ne bi mazali, pa je pravi odgovor za vas včlanitev v klub AMZS, kjer vam ob tem in drugih neljubih dogodkih pri nas in po Evropi pomagajo s pomočjo na cesti. Smotrno pa se je pozanimati tudi, kaj in za koliko nudijo zavarovalnice in se ob sklenitvi zavarovanja odločiti za katero izmed asistenc.
Na tržišču obstaja veliko alternativ klasični pnevmatiki v zadku vozila:
Pnevmatike Run Flat: Gre za pnevmatike z okrepljenim notranjim delom, s katerimi lahko tudi ob predrtju nadaljujete vožnjo. Večina je takšnih, da lahko z njimi prevozite še 300 km s hitrostjo do 80 km/h. Cene variirajo glede na dimenzijo, v grobem pa so od 20 do 30 odstotkov dražje od klasičnih.
Sistem za popravilo pnevmatik: Ta sistem sestavlja mala črpalka, ki pnevmatiko vnovič napolni, in pa tesnilo, s katerim prekrijemo mesto predrtja. Cena: od 10 evrov dalje.
Samopopravljive pnevmatike: Nekateri proizvajalci (Continental, Goodyear) so nedavno predstavili nov rod pnevmatik, ki imajo na notranjem obodu poseben lepljiv premaz. Ta v primeru, da pnevmatiko prebode žebelj ali podoben oster predmet dolžine do 5 mm, nemudoma zakrpa prebodeno mesto, tako da pnevmatika ohrani ustrezen zračni tlak in jo še nekaj časa ni treba zamenjati. Kupci v Sloveniji bodo morali nanje še nekoliko počakati, čeprav je novi passat CC že serijsko obut vanje.