Avto
212 ogledov

Kaj narediti, ko poči guma?

Menjava pnevmatike ni ravno otročje opravilo, a je z nekaj veščine izvedljivo. Č Žurnal24 main
Čeprav statistični podatki kažejo, da je verjetnost, da boste ob cesti obstali, zelo majhna in da se "gumi defekt" povprečnemu vozniku zgodi enkrat na sedem let, pa je vsekakor dobro, če smo za ta neljubi dogodek primerno podkovani.

Če med vožnjo začutite, da se je avtomobil začel nenadoma čudno obnašati, da ga vleče na stran ali da na kateri izmed njegovih stranic čudno ropota, je velika verjetnost, da vam je spustila guma. Čim prej se varno ustavite, saj bi nadaljevanje vožnje lahko ogrozilo vašo varnost in poškodovalo najmanj platišče, če ne še kakšen del avtomobila.

Ključ, dvigalka, rezerva

Obstaja sicer predsodek, da je menjava predrte pnevmatike moško opravilo, vseeno pa je za vsakogar pomembno, da ima vsaj osnovno znanje, kako zamenjati pnevmatiko in kje se nahajata orodje in rezervna pnevmatika. Pomembno je, da avto ustavite na ravni podlagi in da dobro zategnete ročno zavoro.

 

Mala šola menjave v štirih korakih:

Korak 1: Avto zaustavite na ravnem in izven cestišča.
Korak 2: Poiščite dvigalko in rezervno pnevmatiko v avtu.
Korak 3: Nastavite dvigalko pod avto na označenem mestu.
Korak 4: Dvignite avto in s ključem začnite odvijati vijake. Ko zamenjate gumo, postopek ponovite v obratnem vrstnem redu.

Dvigalko nastavite pod vozilo na posebej prirejeno mesto na dnu karoserije. Če ne veste, kje to je, poglejte v navodila za uporabo. Nikakor pa vozila ne dvigajte na drugem mestu kot za to predvidenem, saj lahko karoserijo tako poškodujete. Ob dvigalki se navadno nahaja tudi ključ, s katerim odstanite plastični pokrov platišča (če vozilo ne stoji na litih platiščih). Pred odvijanjem je dobro vijake tudi malce namazati z WD-40 ali podobnim mazilom.

Ročico dvigalke nekajkrat zavrtite v smeri urinih kazalcev, vendar toliko, da so gume še vedno na tleh. Nato s ključem sprostite vijake (v nasprotni smeri od urinih kazalcev). Vijake je veliko lažje sprostiti, ko je vozilo še na tleh. Pomagajte si z nogo in nikar preveč ne naprezajte hrbta.

Ko so vijaki sproščeni, nadaljujte z odvijanjem dvigalke, dokler okvarjena pnevmatika ni od tal dvignjena vsaj nekaj centimetrov. Ko odvijete vijake, predrto pnevmatiko odstranite in jo nadomestite z novo. Pri namestitvi rezerve bodite pazljivi, da jo namestite ravno in da se vijaki uležejo na matice. Zatem ponovite prej našteto v obratnem vrstnem redu in vozilo spustite.

Na koncu še enkrat zatisnite vijake. Zelo priporočljivo je, da postopek zatiskanja še enkrat ponovite po nekaj prevoženih kilometrih.

Nekatere pnevmatike, t. i. runflat, imajo ojačan bočni del, zato je z njimi mogoče nekaj časa peljati še tudi, ko v njih ni več pravega tlaka.

 
Za manj napora pokličite
Če ste eden izmed tistih, ki si rok s tem nikakor ne bi mazali, pa je pravi odgovor za vas včlanitev v klub AMZS, kjer vam ob tem in drugih neljubih dogodkih pri nas in po Evropi pomagajo s pomočjo na cesti. Smotrno pa se je pozanimati tudi, kaj in za koliko nudijo zavarovalnice in se ob sklenitvi zavarovanja odločiti za katero izmed asistenc.

Na tržišču obstaja veliko alternativ klasični pnevmatiki v zadku vozila:
Pnevmatike Run Flat: Gre za pnevmatike z okrepljenim notranjim delom, s katerimi lahko tudi ob predrtju nadaljujete vožnjo. Večina je takšnih, da lahko z njimi prevozite še 300 km s hitrostjo do 80 km/h. Cene variirajo glede na dimenzijo, v grobem pa so od 20 do 30 odstotkov dražje od klasičnih.

Sistem za popravilo pnevmatik:
Ta sistem sestavlja mala črpalka, ki pnevmatiko vnovič napolni, in pa tesnilo, s katerim prekrijemo mesto predrtja. Cena: od 10 evrov dalje.

Samopopravljive pnevmatike:
Nekateri proizvajalci (Continental, Goodyear) so nedavno predstavili nov rod pnevmatik, ki imajo na notranjem obodu poseben lepljiv premaz. Ta v primeru, da pnevmatiko prebode žebelj ali podoben oster predmet dolžine do 5 mm, nemudoma zakrpa prebodeno mesto, tako da pnevmatika ohrani ustrezen zračni tlak in jo še nekaj časa ni treba zamenjati. Kupci v Sloveniji bodo morali nanje še nekoliko počakati, čeprav je novi passat CC že serijsko obut vanje.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.