Pokojnemu Sergiu Marchionneju marsikdo ni odpustil poteze, ko je leta 2014 kot takratni šef Fiata oziroma skorajšnjega konglomerata Fiat Chrysler Automobiles (FCA) sklenil ugasniti znamko Lancia z več kot stoletno tradicijo. Marchionne je takrat napovedal, da bodo avtomobile pod blagovno znamko Lancia prodajali le še v Italiji, pa še to le mali mestni model ypsilon iz leta 2011, ki je narejen še na osnovi fiata 500.
Z drugih trgov se je Lancia, ki je vedno veljala kot "ta premijska" znamka znotraj Fiata, povsem umaknila. Pri FCA pa so vso pozornost in sredstva namenili "ta športni" znamki Alfa Romeo.
Rezultat leta 2019 je milo rečeno nenavaden. V prvih šestih mesecih so pri FCA znotraj držav EU prodali več avtomobilov znamke Lancia kot pa Alfa Romeo. Čeprav lancio ypsilon prodajajo le v Italiji, so jih registrirali kar 34.700. Alfa ima poleg giulie in stelvia v ponudbi še giulietto, mita in 4C, a so jih v EU skupaj prodali "le" 27.702, kažejo podatki evropskega združenja avtomobilistov ACEA.
Verjetno pa pri FCA te številke berejo nekoliko drugače kot splošna javnost, saj je na koncu koncev najbolj pomembno, koliko dobička glede na vložek naredijo z vsako prodano alfo in koliko z lancio.
dezurni@zurnal24.si
Zakaj bi jo potem ugasnili?