Zurnal24 preverja, kaj je tam našel, pa tudi, katero opremo mu je smiselno naložiti.
Zgodba je znana. Nissan qashqai prve generacije je po prvem začudenju kupcev, navajenih stroge ločnice med enoprostorci in suvi, dobesedno “zažgal”, roki dobavi pa so se daljšali iz meseca v mesec. Konkurenti so po nekaj letih opazovanja dognali, da utegnejo biti križanci rešitelji njihovih bilanc ter so sledili z lastnimi modeli ali pa vsaj prilagajanjem svojih suvov novemu trendu, kjer je štirikolesni pogon že globoko v ozadju zahtev.
Lani je qashqai k nam prišel v novi generaciji in hitro zapolnil čevlje predhodnika. Ima precej dinamičnejši videz in sodobno notranjost, nekoliko podaljšane mere je pretopil v več prostora za potnike in prtljažnik, pravzaprav redko kdo pogreša kaj dosti dva dodatna sedeža v zdaj upokojeni različici qashqai+2. Morebitne pritožbe naslovite na večjega in v marsičem zelo podobnega brata x-trail, ki bo z veseljem pomagal z dodatnim prostorom.
V konfiguracijo potrebno z mero previdnosti
Ampak križanci niso poceni. So pač zelo zaželjeni, zato se jih realni popusti izogibajo, na njih posamezne znamke zadnja leta kujejo visoke (edine?) dobičke, s katerimi nadomeščajo majhne marže v klasičnih razredih. Pomislite le na modele Fiata zadnjih let, tudi Nissan pravzaprav v Evropi ne postopa nič drugače.
Vstopni 85-kilovatni 1,2-litrski turbo bencinar je sicer poskočna izbira, a pri avtu takšnih mer že nekoliko premalo. Dosti boljši ni niti le malce močnejši 1,5 dCi motor, ki je poganjal tudi testnika, a pride prav vsaj njegov navor, poraba je ugodna. A je slednji motor takoj prek dva tisočaka dražji od bencinarja, zato se postavlja vprašanje, če je v primeru krajših in pretežno neavtocestnih voženj vreden vložka. Še dober tisočak več pa je do sicer zelo spodobnega in agilnega 110-kilovatnega dizla.
Kaj obesiti na qashqaija? Srednja oprema acenta je najbolj logična izbira, saj bi morala biti dvoobmočna klima, alu platišča, usnjen volan, pregrade v prtljažniku in podobne pritikline nekaj, kar v tem razredu ne sme več manjkati, še posebej če ga nameravate kdaj prodati po dobri ceni.
Cenjša varnost ali dražji infotainment?
In za lastno varnost je vredno imeti na zalogi še 500 evrov, kolikor stane paket Safety, kamor sodi tako city AEB s samodejnim zaviranjem kot parkirni senzorji spredaj in zadaj. Vsak trk po lastni neumnosti bo dražji.
Paket connect s parkirno kamero (360-stopinksi pogled) in večjim info zaslonom, ki je celo dražji od varnostnega paketa, je v primeru strogega varčevanja precej manj smotrn, še toliko manj pa pet tisočakov več do premium opreme tekna.
25 tisočakov je torej znesek, s katerim je mogoče pri qashqaiju že prav dobro shajati. Težava je le, če s pogledom ošvrknemo cenik večjega in prestiženjšega X-traila. Podobno motoriziran in opremljen kot qashqai je "le" dobra dva tisočaka dražji, kar vzbuja skomine, še posebej pri moški populaciji. Več o x-trailu pa na TESTU.
Podatki o vozilu: (Nissan qashqai 1,5 dCi acenta + connect + safety)
Motor: dizelski, štirivaljni, 1.461 ccm
Najvišja moč: 81 kW (110 KM) pri 4.000 vrtljajih
Navor: 260 Nm pri 1.750 vrt./min
Najvišja hitrost: 182 km/h
Pospešek: 11,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 430
Poraba na testu: 5,8 litra, 99 g CO2/km
Cena: 25.720 €
Soliden avto, še predvsem, ko mu pred imenom dodaš : FU......