Pooblaščeni servisi si želijo z zaupanjem, modernim pristopom in nižanjem stroškov na različne načine, prepričati več voznikov, da svoja vozila ne odpeljejo bodisi k nepooblaščenim serviserjem ali tistim, ki v prostem času to delajo "pod kozolcem."
Pogodbe o vzdrževanju vozil so postale eden od načinov, kako lastniku rabljenega vozila vnaprej predstaviti stroške z vzrdrževanjem vozila in ga obdržati v svoji mehanični delavnici. Vedno več znamk in tudi kupcev vozil se zaveda, da ob nakupu vozila niso pomembni samo nakupni stroški, ampak celotni stroški lastništva in vzdrževanja vozila – v vozilo je treba točiti gorivo, ga servisirati, menjavati zimske pnevmatike za letne pnevmatike in obratno, prati …
Lastnik avtomobila ima danes možnost svoje vozilo servisirati pri pooblaščenem serviserju znamke, pri nepooblaščenem serviserju, ali pa brez kakršnekoli garancije, računa in s tem pritoževanja, če bo šlo z vozilom kaj narobe tudi pri mehaniku „pod kozolcem,“ kar je še vedno pogost primer v Sloveniji.
Ponarejeni nadomestni deli
Pri Renaultu so želeli v obliki delavnic predstaviti, kakšna mora biti podpora celotnemu življenjskemu ciklu vozila. Sami priznavajo, da je zvestih kupcev, ki vozijo avtomobile na pooblaščeni servis zgolj okoli 50 odstotkov. Najpogosteje, ko so vozila še v garanciji. Ko so starejša jih pogosto vzdržujejo nepooblaščeni mehaniki ali pa vozilo zaupajo sosedu ali nekomu, ki v prostem času v svoji garaži "šraufa" vozila.
Pri Renaultu so doma, v Franciji, že leta 1998 začeli razmišljati, kako bi lastnike svojih vozil čim dlje časa "obdržali v svojih delavnicah", hkrati pa privabili tudi lastnike rabljenih vozil vseh drugih znamk (samo v Sloveniji je treba vzdrževati več kot milijon osebnih vozil), zato so takrat v Franciji ustanovili podjetje Motrio. Gre za znamko rezervnih delov in potrošnega materiala za vozila skoraj vseh znamk, ki so starejša od petih let. Znamka je pri nas prisotna od leta 2014, trenutno pa je v Sloveniji 15 njihovih servisov, do konca si obetajo razširitev še na tri mesta, s čimer bo pokrita vsa Slovenija. Kot prednost navajajo tudi podporo šolskega Tehničnega centra v Novem mestu, ki sodeluje s tovarno Renault in je kot edini tak v Sloveniji. V njem imajo strokovnjaki stik z najnovejšimi tehnologijami, na primer z novimi bencinskimi oziroma dizelskimi motorji ali električnimi avtomobili, še preden ti sploh zapeljejo na ceste, znanje pa potem delijo mehanikom iz mreže Renault po Sloveniji.
Digitalizacija na servisih
Sprejem na servis je zelo drugačen, kot je še bil pred leti. Pri Renaultu je v nekaterih poslovalnicah v Sloveniji že postal povsem digitaliziran, v prihodnosti pa bo to pravilo prav v vseh servisnih delavnicah. To pomeni, da bo vsak servisni sprejemnik opremljen z računalniško tablico, ki ga bo skupaj z lastnikom vozila, vodila skozi celoten postopek, od trenutka, ko bo vozilo zapeljalo na servis, do trenutka, ko ga bo zapustilo. Pri Renaultu so prepričani, da bodo na ta način pohitrili delo, lastniku vozila pa olajšali ves postopek, saj bodo vse podatke, ki jih potrebujejo od lastnika dobili skupaj z njim pri njegovem vozilu, oziroma že predhodno ob internetni prijavi na servisni poseg. Na ta način stranki ne bo več treba sedeti za mizo in izpolnjevati zamudno papirologijo ter čakati na vnos vseh podatkov v računalniški sistem. Prednost digitalizacije je, da bo kupcu omogočila enostaven vpogled v vse stroške servisa vozila in izbiro termina za servisni poseg.
Renaultova strategija je bila, da naredi nekakšen most med pooblaščenim in nepooblaščenim servisom in pod svojim imenom združi čim več skupin različnih rezervnih delov in potrošnega materiala (metlice brisalcev, filtre, vse vrste tekočin, vodne črpalke, amortizerje, sklopke, hladilnike …) in s tem pridobijo tržno prednost na trgu, kjer kar mrgoli konkurenčnih podjetij.
Drug način, kako zadržati vsaj vozilo lastne znamke na svojem servisu je podaljšano jamstvo. Pri Renaultu so nam razložili, da je to možno narediti za vozila mlajša od enega leta. Omogočajo tudi podaljšanje garancije proizvajalca do 6 let oziroma 200.000 km od dneva prve registracije ter zagotavljajo kritje nadomestnih delov in stroškov dela v primeru mehanske, električne ali elektronske okvare vozila.
Renault ponuja tri različne pogodbe o vzdrževanju, ki so namenjene kupcem novih vozil, pa tudi vsem tistim lastnikom vozil Renault, pri katerih je minilo manj kot leto dni od nakupa in vozilo še ni opravilo prvega rednega servisa, ki lahko trajajo od 36 do 72 mesecev. Pri francoski znamki avtomobilov so prepričani, da prodaja pogodb o vzdrževanju s strani njihove mreže omogoča doseganje do 15 odstotkov ugodnejše cene v primerjavi s cenami rednega vzdrževanja na servisu. Dodatne spodbude ponujajo še v povezavi s financiranjem.
Glede na to, da je povprečna starost slovenskega avtomobila skoraj 10 let, se mehanične delavnice s posebnimi paketi borijo za starejša vozila, ki jih je treba tudi servisirati in vzdrževati. Na Renaultovh delavnicah so nam pojasnili, da so se te naloge lotili s pripravo paketne ponudbe s fiksnimi cenami. Ta zajema vgradnjo originalnih nadomestnih delov Renault ter delo oziroma njihove servisne storitve, hkrati pa želijo stranke za te pakete prepričati z enoletnim jamstvom na interventna popravila, nadomestne dele in delo.
Kako lahko kdo objavi takšen članek! Da vas ni sram! Pri uborni povprečni plači 1k€ neto, bi vi tukaj ljudi spodbujali naj gredo h "original" nategunom?! Da vas ni sram! Ljudje, vsi do mehanikov pod kozolci! (mimogrede, kakšen neumen izraz "pod kozolcem")
Najbrz ni nakljucje da ste dal sliko od Renaulta
Dokler bojo cene oderuske, bojo se tako imenovani kozolci se naprej gonilna sila.