V štirih različnih terminih, petek ob pol treh popoldan, med delavnikom ob 9. uri in 12. uri in v petek zvečer (na dan prižiga luč v praznični Ljubljani) smo preverili koliko časa potrebujemo za parkiranje z električnim avtomobilom na parkirnem mestu namenjenim izključno EV vozilom, oziroma klasičnim vozilom z motorjem na notranje zgorevanje, katerim pripadajo klasična plačljiva parkirna mesta (0,70 evra za uro parkiranja). Slednja so v Ljubljani pogosto zasedena, zato je treba pogosto zaviti v parkirne hiše, kjer je ura parkiranja bistveno dražja.
Le v enem primeru z EV vozilom prikrajšani
V naslednjih treh poskusih ni bilo težav s parkiranjem eleketričnega avtomobila, celo v petek zvečer, na prižig novoletnih lučk v centru Ljubljane smo dobili prazen prostor na polnilnem mestu na Miklošičevi ulici, streljal od centra dogajanja na Prešernovem trgu, kamor se je zgrinjala množica ljudi.
Z avtomobilom s klasičnim pogonom je bilo prazen parkirni prostor blizu Prešernovega trga nemogoče dobiti, iskali smo ga več kot pol ure. Podobno je bilo v primeru jutranjega obiska centra mesta (15 minut), ob 12. uri smo prazni parkirni prostor iskali 20 minut.
Zastonj parkiranje in polnjenje baterije
Iz podjetja Elektro Ljubljana, ki ima pristojnost nad polnilnimi mesti v centru Ljubljane (Cigaletova, Slomškova, Kotnikova in Miklošičeva), so nam pojasnili, da je parkiranje na ozačenih mestih s polnilnicami zastonj, brez parkirnega listka, tudi polnjenje baterije vozila je zaenkrat še brezplačno (v povprečju gre za polnjenje 14 do 18 kWh).
Pojasnili so, da načeloma električno vozilo, če se ne polni baterije, pa čeprav gre za električno vozilo, ni dovoljeno parkirati na mestih za EV vozila. Nihče pa tega ne preverja, saj mora Mestna občina ljubljana (MOL) izdati odlok o uporabi posebnih parkirnih mest, šele nato lahko sledi sankcioniranje.
V prihodnje časovne omejitve za polnjenje
Na MOL so nam odgovorili, da časovno ni omejeno, koliko časa so lahko med polnjenjem EV vozila parkirana na polnilnih mestih, ki so označena s prometnim znakom: „Prepovedano parkiranje in ustavljanje“ in dopolnilno tablo „Dovoljeno za EV vozila“ ter ustrezno talno oznako EV. Poudarjajo pa, da so polnilna parkirna mesta namenjena le vozilom, ki se polnijo, potem pa mora biti vozilo ostranjeno.
V prihodnje bo čas polnjenja omejen z odlokom, ki ga pripravljajo na MOL. Sedaj ni omejitve. „Tu je pomembna zavest ali celo morala voznikov električnih vozil, da vozilo odpeljejo, ko zaključijo polnjenje in kolegionalno prepustijo mesto drugemu vozilu, da se lahko napolni. Govorimo lahko o kodeksu obnašanja,“ odgovarjajo na Eleketro Ljubljana.
V 2016 50 novih polnilnih mest za EV vozila
Med testiranjem smo opazili tudi, da je v dveh primerih na parkirnem prostoru rezerviranim za EV vozila, stalo neelektrično vozilo. Na Eleketro Ljubljana so dejali le, da do takšnih situacij pride redko, edina možnost pa je, da se pokliče mestno redarstvo.
Že kmalu pa bo v centru Ljubljane še več polnilnih mest za eleketirčna vozila. Že v prihodnjem letu bo na območju MOL približno 50 novih polnilnih mest za električna vozila. Prav tako razmišljajo o uvedbi nižje parkirnine za elektrovozila na plačljivih parkirnih mestih in parkirnih hišah, ki so v lasti MOL.
DACIA je zelo dober avto in poceni.Pri nas je zelo podcenjen.
Zaradi mene, če so cenejši od bencinarjev, pa jih nebi imel. Sam vem, da bom na klasičnem bencinarju dokler bodo na voljo, pa tudi če kupim DACIO. Ko pa se ne bo dalo več dobiti novega avta na bencin, bom… ...prikaži več pa vozil starega dokler bo šlo. Na srečo pa tako mislijo še vsaj do leta 2070 izdelovati avtomobile na notranje izgorevanje, tako da imamo še skoraj vsi trenutni vozniki srečo.
Električna vozila so draga - predraga.Zato jih še nekaj časa ne bomo imeli.Sedaj jih lahko kupijo samo privilegiranci oziroma bogati.Če so bogati, lahko kupijo električno vozilo in še zastonj ga lahko parkirajo, kar nas običajne državljane postavlja… ...prikaži več v podrejen položaj.