Avto
5624 ogledov

Kar 93 odstotkov ljudi v nevarnosti

Pešci Shutterstock
Vidnost pešcev v prometu je ključna za njihovo varnost. Kresničko ali odsevni trak uporablja izredno malo pešcev.

Prihodnji teden se bo začela nacionalna akcija Pešec, ki bo med 5. in 11. februarjem potekala pod sloganom Bodi viden, bodi previden. Javna agencija RS za varnost prometa (AVP) bo posebno pozornost namenila večji osveščenosti pešcev, še posebej starejših in otrok – šolarjev, in voznikov glede pravilnega ravnanja v cestnem prometu.

"S preventivno akcijo bo agencija posvetila posebno pozornost uporabi odsevnih predmetov, saj so dnevi še vedno kratki, pravilnem ravnanju v cestnem prometu in upoštevanju omejitev hitrosti v naseljih ter odstopanju prednosti pešcem pred označenimi prehodi s strani voznikov. Poleg preventivno-vzgojnih aktivnosti bo v času trajanja nacionalne preventivne akcije potekal tudi okrepljen nadzor s strani Policije in občinskih redarstev, ki bodo spremljali pravilno ravnanje voznikov kot tudi pešcev v cestnem prometu," pravijo na AVP.

Treba je začeti v rani mladosti

"Pešačenje otrok v šolo ni pomembno le z okoljskega in zdravstvenega, temveč tudi z vidika vzgoje v prometu. Otroci pešci, ki so vsakodnevno izpostavljeni prometnim situacijam, si tako nabirajo pomembne izkušnje v prometu, poleg tega bodo kasneje kot vozniki do pešcev bolj strpni," poudarjajo. Javna agencija za varnost prometa že vrsto let izvaja številne preventivne programe in vsebine v vrtcih in šolah, kar se kaže tudi v pozitivnih trendih pri prometnih nesrečah, v katerih so udeleženi otroci in mladostniki.

Za večjo vidnost in varnost pešcev v agenciji svetujejo uporabo odsevnih teles in svetlejših oblačil ter uporabo prometnih površin, ki so namenjene hoji. 

Lani za 55 odstotkov manj smrtnih žrtev med pešci

V letu 2017 je na slovenskih cestah umrlo najmanj udeležencev cestnega prometa v zadnjih 60-ih letih. Tudi delež smrtnih žrtev med pešci se je v lanskem letu glede na leto poprej zmanjšal za 55 %. Leta 2016 je bilo med pešci 22 smrtnih žrtev, v lanskem letu 10, od tega štiri na regionalnih cestah, tri na avtocestah in tri v naselju. Med glavnimi vzroki prometnih nesreč s smrtnim izidom za pešce so bili neupoštevanje in odvzem prednosti, neprilagojena oz. prehitra vožnja voznikov ter pogosto tudi nepravilnosti pešca. 

pešci prometne nesreče | Avtor: AVP AVP

Le dober odstotek jih nosi kresničko

Oktobra lani so na AVP izvedli pilotno opazovanje pešcev in uporabo odsevnih teles. Na različnih lokacijah po Sloveniji so tri dni v zgodnjih in poznih popoldanskih urah opazovali pešce – v vzorec je bilo zajetih 1.227 pešcev. Podatki so pokazali, da je delež uporabe različnih odsevnikov izredno nizek – le 1,2 % pešcev je imelo kresničko ali odsevni trak, 4,2 % pa neko drugo odsevno površino, večina pešcev pa ni uporabljala nobenega odsevnika (kar 93 %). Približno polovica pešcev je bila oblečena v svetla oblačila, kar tudi pripomore k večji vidnosti pešca. Staranje prebivalstva bo v prihodnosti narekovalo nove in dodatne ukrepe ter prilagoditve, vse z namenom povečati varno mobilnost med starejšimi.

pešci prometne nesreče | Avtor: AVP AVP

 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.