Avto
757 ogledov

Karavanski fiat tipo je uporaben, ni pa več tako poceni

Fiat tipo karavan
1/17
Saša Despot
Karavanski tipo je prijetna osvežitev, ki svojo temeljno nalogo dobro opravlja, z nekaj zadržanosti pri opremi je lahko cenovno zelo dobra alternativa bolj uveljavljenim tekmecem. Dizel pa nikakor ni več nizkocenovnik.

Čakanje na karavanskega tipota se je izplačalo. S prvim karavanom po dolgih letih so pri Fiatu dokazali, da še vedno znajo narediti klasično uporabni družinski avto za racionaliste med zahodnjaki. Kljub nekaterim napakam in občutku v potniški kabini, ki ne pomeni kakšnega revolucionarnega odskoka naprej od predhodnika bravo, mi je tipo station wagon všeč. Zakaj?

1. Mikavnost. Pri avtomobilih C segmenta, ki s cenovno politiko (vsaj pri vstopni opremi) odkrito ciljajo na cene B segmenta, nisem vajen takšnega poudarka obliki. Kar pomislite na citroëna C-elysee ali peugeota 301, na toyoto corollo in hyundaia elantro. Limuzinski tipo je med omenjenimi “nizkocenovniki” v ospredju, še lepše pa mi deluje karavan. Zadnje luči naredijo razliko in dodajo nekaj potrebne elegance.

2. Uporabnost. Med že omenjenimi modeli je tipo edini na voljo v karavanski obliki. In to zna dobro unovčiti. Ni sicer nekih tehnoloških presežkov, neprimerno bi bilo pričakovati udobje električnega dviga prtljažnih vrat ali mahanje pod zadnjim odbijačem z nogo, vendar sama namembnost zadka deluje - pravilna in dostopna oblika prtljažnika, štiri pritrdišča, dvojno dno. Prostora v prtljažniku ima za 550 litrov, kar je dandanes bolj kot ne povprečen rezultat. Ni pa malo, kakšen ford focus ga ima precej manj.

Fiat tipo karavan | Avtor: Saša Despot Saša Despot

S podiranjem naslonjal (1:2) je mogoče doseči celo ravno dno, a je potrebno pred tem ločeno in ročno potegniti naprej sedali zadnje klopi. Zadaj imajo potniki vsaj toliko prostora za kolena, kot se pritiče golfovemu razredu, sem pa razočaran, da zadaj nima prezračevanja. Saj ga je poznal že predhodnik bravo! Odlagališča so povprečna. Karavanski tipo je torej nekje na ravni težkokategornikov predzadnje generacije, a za večino ljudi, ki iščejo avto z več prostora, je to povsem dovolj.

3. Učinkovitost. 1,3-litrskemu dizlu zamerim, da ima menjalnik le pet prestav. To ni dovolj za udobje na avtocesti, pozna se pri hrupu. Ročica ne mara hitrih gibov, rada se zatakne. Kljub višjim vrtljajem pa je bila testna poraba ugodna, pod šestimi litri, in to veliko šteje.

4. Vožnja. Motor se na začetku obotavlja, zato je treba na križiščih najprej pritisniti plin, šele nato spustiti sklopko. Ko zadiha s turbino, potegne. Podvozje je prek kratkih neravnin trdo in glasno. Cena poltoge zadnje preme. A v celoti ne razočara, ni pa tipo namenjen pretirano športnemu kolovratenju skozi ovinke.

5. Skrb za dobro počutje. V primerjavi z limuzinskim tipom, ki sem ga vozil lani, se karavan po opremi loči v dveh nezanemarljivih detajlih. Pri karavanu je za doplačilo (330 evrov) na voljo AEB sistem samodejnega zaviranja. A nekaj duhovitosti so si Italijani morali privoščiti. Za le 390 evrov boste dobili radarski tempomat in AEB obenem. Izbira je seveda jasna, saj radarski tempomat dobro deluje. Druga novost v karavanu pa je Uconnect infozabavni sistem z večjim, sedempalčnim zaslonom. Deluje znano, saj ga uporabljajo tudi pri znamki Jeep. Izkušnjo številnih možnosti in oblikovno ličnega zaslona na dotik nekoliko pokvarijo manj logične funkcije - recimo shranjevanje priljubljenih radijskih postaj ali pa siljenje, da z nastavitvami telefona upravljate v medsebojno nepovezanih vejah menijev ...

Fiat tipo karavan | Avtor: Saša Despot Saša Despot

OK, zašel sem že na polje doplačil, to pa pomeni lahko le višanje končne cene. Pri tipotu karavanu je 15 tisoč evrov meja, ko je mogoče že dobiti močan 1,4-litrski turbo motor, ali pa šibkejšega atmosferskega z več serijske opreme. Če bi že rabili dizla, bi bil morda tudi 1,3-litrski multijet dovolj. Težava je le v tem, da je mogoče okoli te cenovne meje srečati že tudi focusa karavana ali astro ST, torej tradicionalno uveljavljene karavane. Cenovno je torej tipo station wagon močan le, če apetiti niso previsoki, torej nekako v rangu opreme "pop" z doplačilom za AEB. Višje po ceniku je namreč gneča med konkurenčnimi tekmeci že neznosna, klasične prvine Fiatovega karavana pa niso več dovolj.

Podatki o vozilu (fiat tipo karavan 1,3 multijet)

Motor: 1.248 ccm, štirivaljnik, dizel
Moč in navor: 70 kW (95 KM), 200 Nm pri 1.500 vrt/min
Zmogljivosti: 180 km/h, 12,3 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 5,8 l/100 km (na testu), 98 g CO2/km
Prtljažnik: 550 l
Cena: od 15.990 evrov